Gå til innhold

Får du selvmordstanker av en grunn eller kommer de bare?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man har jo depresjon for en grunn da. Altså om man er alene og ensom f. Eks så kan man bli deprimert. Om foreldra sine døde kan man bli deprimert. 

Ja for meg så er det alltids en grunn, noe som har skjedd eller noe jeg tenker på. 

Anonymkode: 8e1f9...615

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man har jo depresjon for en grunn da. Altså om man er alene og ensom f. Eks så kan man bli deprimert. Om foreldra sine døde kan man bli deprimert. 

Ja for meg så er det alltids en grunn, noe som har skjedd eller noe jeg tenker på. 

Anonymkode: 8e1f9...615

Man må vel ikke nødvendigvis ha en grunn for å være deprimert? Om man har f.eks bipolar diagnose eller tilbakevendene depresjon?

Anonymkode: 686eb...300

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får du selvmordstanker av en grunn eller kommer de bare? For meg er det slik at de bare kommer. Ser det ikke i sammenheng med noe annet enn depresjon. Men kan også få de utenom det. 

Hva mener du med selvmordstanker da? Er det streiftanker eller er det reelle dødsønsker?

Jeg kan få selvmordstanker -i betydningen dødsønsker når jeg er deprimert. Ikke ellers. 

Anonymkode: 1376c...23d

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva mener du med selvmordstanker da? Er det streiftanker eller er det reelle dødsønsker?

Jeg kan få selvmordstanker -i betydningen dødsønsker når jeg er deprimert. Ikke ellers. 

Anonymkode: 1376c...23d

Tenkte i hovedsak på reelle dødsønsker, men streiftanker også. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 20.56):

Får du selvmordstanker av en grunn eller kommer de bare? For meg er det slik at de bare kommer. Ser det ikke i sammenheng med noe annet enn depresjon. Men kan også få de utenom det. 

Kommer de bare, uten noen tanker forut som fører til dem??

Kan komme når jeg ikke lenger klarer tro på at jeg blir bra av en depresjon. I noen depresjoner. Men i det siste har jeg ikke tenkt på det. Selv om jeg er drittlei av å ikke være stabil så lenge. 

Anonymkode: 8eb8c...2fa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...