Gå til innhold

Klarer ikke og åpne meg til psykologen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nei. Og det irriterer meg at folk bruker opp dyrebare plasser som mange står i kø for å få kun for å småprat eller snakke om alt annet enn hva de kom dit for. 

Anonymkode: 3eafe...089

Det er ikke nødvendigvis det snakkes om det man henvises for. For min del handler det om at jeg ikke klarer åpne meg så grundig jeg skulle ønsket. Når man er henvis og har fått plass hos psykolog kan man ikke tenke på de som stå i kø. 

Anonymkode: 5ac32...9ea

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 11.55):

Det er ikke nødvendigvis det snakkes om det man henvises for. For min del handler det om at jeg ikke klarer åpne meg så grundig jeg skulle ønsket. Når man er henvis og har fått plass hos psykolog kan man ikke tenke på de som stå i kø. 

Anonymkode: 5ac32...9ea

Det kan ofte ta tid før en klarer å åpne seg - men ha det i minnet at om behandler tenker at du er ferdigbehandlet, kan behandlingen vurderes å bli avsluttes. Og, du får først hjelp for det du virkelig strever med når du først tør å være ærlig og åpen. Kanskje det ikke er så skummelt som du frykter å få trollene ut i sollyset? En strategi jeg flere ganger har benyttet, er å snakke om hvorfor jeg føler noe er vanskelig å snakke om og på den måten får jeg støtte til å endelig våge å ta frem det jeg har skjult så lenge i mørket. Husk at dette er en svært kjent problemstilling for alle behandlere... Du er så langt ifra alene om å synes noe er krevende eller føles umulig å snakke om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...