Gå til innhold

Trang til å slutte på medisiner for å selvsabotere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ofte tenker jeg på å slutte på medisiner for å selvsabotere. Jeg fungerer som oftest ganske greit med medisiner, men det hender likevel at jeg havner i depresjoner. Og spesielt da har jeg veldig lyst til å bare slutte på alle medisinene. For "det kan uansett ikke bli verre". Jeg føler meg jo klart nesten litt barnslig som tenker sånn men... 

Anonymkode: 4145d...bfa

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du vært deprimert lenge? Får du noe hjelp? 

Anonymkode: b823f...ea1

Ikke så lenge, 2-3 ukers tid. Går i behandling hos psykolog en gang i uka.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke så lenge, 2-3 ukers tid. Går i behandling hos psykolog en gang i uka.

Men du vil selvsabotere så derfor vil du slutte med medisiner? Er det en form for selvskading da? Eller vil du slutte fordi du synes de ikke virker? 

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ofte tenker jeg på å slutte på medisiner for å selvsabotere. Jeg fungerer som oftest ganske greit med medisiner, men det hender likevel at jeg havner i depresjoner. Og spesielt da har jeg veldig lyst til å bare slutte på alle medisinene. For "det kan uansett ikke bli verre". Jeg føler meg jo klart nesten litt barnslig som tenker sånn men... 

Jeg har ofte tenkt litt på hvorvidt du mangler en slags sperre mellom rare tanker og handlinger, til tider.

Alle kan jo tenke mye rart, men jeg blir litt bekymret over hvordan du fra tid til annen synes det er en god ide å slutte med medisiner eller gjøre andre uhensiktsmessige ting. Du må i større grad mobilisere fornuften, være voksen og skjønne at det ikke er noen farbar vei å bråseponere medisiner, og ikke minst, at depresjonene dine har ganske kort varighet og vil gå over.

Og jo, det kan bli verre uten medisiner.

AnonymBruker
ISW skrev (2 timer siden):

Jeg har ofte tenkt litt på hvorvidt du mangler en slags sperre mellom rare tanker og handlinger, til tider.

Alle kan jo tenke mye rart, men jeg blir litt bekymret over hvordan du fra tid til annen synes det er en god ide å slutte med medisiner eller gjøre andre uhensiktsmessige ting. Du må i større grad mobilisere fornuften, være voksen og skjønne at det ikke er noen farbar vei å bråseponere medisiner, og ikke minst, at depresjonene dine har ganske kort varighet og vil gå over.

Og jo, det kan bli verre uten medisiner.

Hvordan vet du hvem ts er??

Anonymkode: 5bc1b...d63

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ordentlig alvorlig deprimerte ligger i senga 24/7.

Anonymkode: 26090...d96

Ok, så det vet du altså. Å ligge i senga 24/7 trenger ikke å være noen målestokk på hvor alvorlig deprimert man er. Noen alvorlig deprimerte gjør nok det, men langt fra alle. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg lå ikke i senga 24/7 selv om jeg var innlagt med alvorlig depresjon i 7 mnd. Jeg lå mye i senga ja, men ikke hele tiden. 

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 21.03):

OK, da har du et valg, til og med så heldig at du har flere alternativer. Det er kun DU som kan ta tak og gjøre noe med egen situasjon - om du selv ønsker og vil. Første bud er så hardt og brutalt, og det kan oppleves uoverstigelig i starten, å komme seg ut av sengen, og få på seg klærne. Det første du begir deg ut på er ikke å bestige Mount Everest - du må trene deg opp. På samme vis må du også øve opp muskelen til å tåle hverdagen og aktiviteter igjen. Depresjonen blir ikke bedre av seg selv jo mindre du aktivt gjør noe. Og i hvert fall ikke om du velger å seponere medisiner.

Jeg kan berolige deg med at jeg ikke snakker fra min høye hest, men av egne erfaringer. Jeg startet helt smått i starten. Bare det å gå ut med søpla var nok - og jeg sa meg fornøyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...