Gå til innhold

Depresjons mat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mister ofte alt av matlyst når jeg dukker hodet ned i et depresjonshull, men druer kan det gå litt i - eller yoghurt. Det spørs hva jeg klarer å få ned på det aktuelle tidspunktet... :)  Det er mange år siden det var langvarig og gikk utover appetitten for min del - heldigvis, for det der unner jeg ingen...

Men jeg kan ofte forsøke å bruke en del tid, for gruble gjør en jo nok av uansett, på å tenke igjennom hva jeg synes er godt eller hva jeg kunne tenke meg av mat. Jeg har flere ganger opp igjennom livet erfart hvor lite energi jeg har i kroppen generelt uten depresjon med stort underskudd av matinntak i noe tid, og det vil ikke hjelpe om det skjer med en depresjon på toppen.

Det er derfor jeg også nå, i en bedre periode, legger meg så godt på minnet, skriver ned og gjentar for min samboer slik at han ev. kan minne meg på det om jeg skulle bli deprimert igjen, hvor godt det gjør meg å komme ut i halvannen times tid (men også kortere), en tur ut på butikken, på kafé eller bare ut for å se naturen og frisk luft. Jeg er et menneske det er blåst litt mer liv i når jeg kommer hjem, selv om jeg kan være sliten når jeg drar hjemmefra.

(Dette var litt mer enn du spurte om, men... :) )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467149-depresjons-mat/#findComment-4097898
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...