Gå til innhold

Tror dere på trusler om vold og drap fordi Martha skal gifte deg med Durek?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finner på og finner på - det er mange år siden jeg begynte å ta absolutt alt som kommer fra den kanten, med en kjempestor klype salt. I tillegg er det en mediafaktor i bildet som ikke hjelper på sakligheten og nøyaktigheten.

Allerede fra Aris tid (et tankekors at han nå virker veldig normal og A4 til sammenlikning...) møtte de et troll på pilgrimsferden sin, så vidt jeg kan huske: https://forum.doktoronline.no/topic/75953-nå-har-de-faen-skjæra-meg/?tab=comments#comment-384844
Sammen med kapitlet om engler og samtaler med avdøde peker dette mot at ML i mange år har vært i en helt annen verden enn den jeg selv oppholder meg i. Jeg tror ikke på troll, sjamanisme, krysninger mellom mennesker og reptiler eller sjelevandring (som i tidligere liv), så disse to befinner seg i en boble der grensene mellom tro, fantasi og virkelighet er annerledes enn de jeg selv opererer med.

Jeg betviler ikke at de har mottatt en del meldinger som er skremmende og stygge, slik de fleste som lever av å være i rampelyset gjør. Om de er reelle drapstrusler som de trenger å frykte, er jeg mindre sikker på - det er nok mest kommentarfelt-skjellsord fra folk som ikke kan gjøre alvor av det de spyr ut. Det har jo svært liten betydning for folk flest hva M & D foretar seg. Hvis de (særlig han som har minst erfaring med å være kongelig) går litt stillere i dørene, vil nok reaksjonene dempe seg når nyhetens interesse avtar. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller er det noe de bare finner på for å øke sympatien?

Anonymkode: 6260e...bb1

Kan man stole på en selverklært reptil? Nei, tror ikke det.

Anonymkode: 9b5cc...2a5

Jeg tror ikke de finner på.

Siste nå er vel uttalelser om rasisme; at folk ikke vil se en svart mann i kongefamilien. Jeg tror imidlertid at mange med meg tenker at hudfargen er det minst problematiske ved mannen.

Jeg betviler heller ikke at de mottar trusler, og det kan jeg skjønne at de syns er slitsomt.

Min holdning er ellers at det er skøy med ML, verden blir ikke kjedeligere med henne ;) :D For meg er alt med og rundt ML uproblematisk fram til den dagen de foran henne i arverekken evt skulle omkomme. Før det kan hun gjøre hva hun vil i sitt eget navn for min del - sirkus ML kan være riktig så underholdende til tider. Hun er liksom den fine familiens litt for fulle grandtante som sitter og spytter ufiltrert i et hjørne, og slike trenger vi flere - ikke færre - av :D 

De har sikkert fått trusler siden de sier det, men når jeg leser i kommentarfelt ser det ut som folk flest er enormt positive og vennlig innstilt til dem. Det er bare roser og hjerter å se. Ingen rasisme å spore. De få kritiske stemmene jeg har sett har gått på sjamanvirksomheten og ingenting annet.

Annonse

Jeg har ingen grunn til å tvile på at de snakker sant. Det henger kanskje mer sammen med min manglene tiltro til mennesker generelt enn troverdighet til paret. Jeg har ingen problemer med å se for meg at det finnes mennesker som skriver rasistiske kommentarer og kanskje til og med drapstrusler. Er bare å se seg rundt på SoMe og kommentarfelt i aviser så ser man det.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dersom noen truer de så bør de bli tatt av politiet. Er ulovlig med drapstrusler. 

Anonymkode: f2e18...0da

Spørs om det er anonyme trusler.  Jeg er sikker på at det er sant at de mottar drapstrusler.  Det finnes alltid noen gale mennesker.  De fleste gir nok blaffen i hvem Martha er sammen med.  Heldigvis er hun ikke nærmeste tronarving.  Det hadde vært noe hvis sjamanen skulle i stolen til Dronning Sonja:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...