Gå til innhold

Miljøpersonale på psyk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag fikk jeg høre av en ufaglært fjott av en unggutt at jeg ikke er innlagt ved riktig avdeling. Jeg skulle i følge han ha vært innlagt på en helt annen avdeling enn det jeg er. 

Det er selvfølgelig bare vås fra ende til annen. Burde jeg si ifra til overlegen som har det overordnede ansvaret for meg hva han sa? 

Anonymkode: a1b5d...256

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467209-milj%C3%B8personale-p%C3%A5-psyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har inntrykk av at de bare henter inn folk fra gata, at de står ute i gågata og huker tak i tilfeldige folk og spør de om de har lyst til å tjene noen ekstra kroner ved å jobbe som miljøpersonale på psykiatrisk døgnavdeling. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja det stemmer det at de tar inn ferievikarer fra gata og unge folk som har erfaring med å jobbe i butikk, det er helt håpløst spør du meg. 

Ja, og til og med pensjonister og gamle husmødre blir ansatt på sånne steder. Man føler seg ikke akkurat trygg..

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og til og med pensjonister og gamle husmødre blir ansatt på sånne steder. Man føler seg ikke akkurat trygg..

Ja pensjonister som sitter og strikker og har nok med det, det føles ikke akkurat trygd nei. Det burde stilles visse krav til folk som skal jobbe på psykiatriske avdelinger. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja pensjonister som sitter og strikker og har nok med det, det føles ikke akkurat trygd nei. Det burde stilles visse krav til folk som skal jobbe på psykiatriske avdelinger. 

Helt enig. Visse krav bør det være. Ja, har sett dem sitte å strikke mens de skravler i vei med hverandre om barnebarn og annet de har til felles. For noen år siden da jeg var innlagt på DPS trengte jeg hjelp til å hanskes med et panikkanfall, men fant ikke personale noe sted. Da hadde to av de som skulle være tilgjengelige for pasientene låst seg inne på kjøkkenet for å skravle. Det var ikke en særlig god følelse å høre dem skravle og le inne på kjøkkenet når du selv trodde at du skulle dø.. 

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Visse krav bør det være. Ja, har sett dem sitte å strikke mens de skravler i vei med hverandre om barnebarn og annet de har til felles. For noen år siden da jeg var innlagt på DPS trengte jeg hjelp til å hanskes med et panikkanfall, men fant ikke personale noe sted. Da hadde to av de som skulle være tilgjengelige for pasientene låst seg inne på kjøkkenet for å skravle. Det var ikke en særlig god følelse å høre dem skravle og le inne på kjøkkenet når du selv trodde at du skulle dø.. 

Nei det er ikke bra det der og ikke holdbart i det hele tatt, har opplevd eldre strikkedamer selv og blitt totalt oversett. Behandlet som luft mens de satt og skravlet. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I dag fikk jeg høre av en ufaglært fjott av en unggutt at jeg ikke er innlagt ved riktig avdeling. Jeg skulle i følge han ha vært innlagt på en helt annen avdeling enn det jeg er. 

Det er selvfølgelig bare vås fra ende til annen. Burde jeg si ifra til overlegen som har det overordnede ansvaret for meg hva han sa? 

Du kan selvfølgelig si fra, dersom dette er noe som opprørte deg. Men generelt sett så tenker jeg at det ikke er noe poeng å rapportere alt som ikke er optimalt. De færreste av oss er feilfrie på jobben. 

Det er jo ikke realistisk å ha ferdig utdannet personale til alle småstillinger og ferievikarer. Folk som er ferdig utdannet vil som regel ha faste og tilnærmet fulle stillinger. 

Det er heller ikke slik at alle går overens med alle. De personene jeg føler gir meg mest hjelp kan ofte være mislikt av andre.

Jeg er en av dem som føler meg veldig trygg når strikkere kommer på jobb. Da føler jeg at jeg kan sitte i stuen. De står for praten og jeg deltar når jeg klarer. Samtidig så føler jeg ikke at jeg kaster bort tiden deres for de strikker jo. Jeg synes det er lettere å be om en prat med de, enn med personer som går rundt på avdelingen eller de som sitter på kontoret.

stjernestøv
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Det er jo ikke realistisk å ha ferdig utdannet personale til alle småstillinger og ferievikarer. Folk som er ferdig utdannet vil som regel ha faste og tilnærmet fulle stillinger. 

Det er heller ikke slik at alle går overens med alle. De personene jeg føler gir meg mest hjelp kan ofte være mislikt av andre.

Jeg er en av dem som føler meg veldig trygg når strikkere kommer på jobb. Da føler jeg at jeg kan sitte i stuen. De står for praten og jeg deltar når jeg klarer. Samtidig så føler jeg ikke at jeg kaster bort tiden deres for de strikker jo. Jeg synes det er lettere å be om en prat med de, enn med personer som går rundt på avdelingen eller de som sitter på kontoret.

Noen sitter bare å snakker seg i mellom, ei som jobbet der sa til meg "Vi har jo fått beskjed om å sosialisere med pasientene". Det burde jo være en selvfølge, de er jo på jobb. Ikke på kaffe slabberas. 

Det var jo litt rart at han hadde en mening om at du var på feil avdeling og at han sa det også, men. 

Jeg hadde en 29 år gammel assistent i helga da, som jeg ikke vet om er fast ansatt eller ikke, men han var veldig hyggelig, på tilbudssiden og sånt. Så lenge de er på tilbudssiden så går det greit for meg, selv om jeg så klart har noen jeg foretrekker veldig foran andre. Når jeg har en av de kontaktene som ikke sier noe til meg, ser meg og egentlig bare lar meg være alene hele vakten da synes jeg det blir dårlig. Når jeg får veldig unge kontakter så går det greit bare de er litt på tilbudssiden, men jeg merker jo fort hvem som prioriterer og hvem som ikke gjør det. Er vel ikke noe rart man føler seg glemt når man har en kontakt som knapt sier hei til deg en hel vakt. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 13.6.2022 den 21.08):

Ja det stemmer det at de tar inn ferievikarer fra gata og unge folk som har erfaring med å jobbe i butikk, det er helt håpløst spør du meg. 

Vek vel. Kan sikkert stemme at det virker sånn, men de ansetter nok ikke folk på den måten

Anonymkode: 81a6b...635

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...