Gå til innhold

Hvorfor sier helsepersonell at man blir verre av å ruse seg?

Anbefalte innlegg

Jeg har en psykoselidelse og hvis man omgås folk som har denne lidelsen er det svært mange som ruser seg, mange på cannabis. Men de som ruser seg ser ikke ut til å bli noe særlig verre av det? De nyter det jo og ser ikke ut til å gjøre psyken verre for dem. Noen tar ikke medisiner, mens andre får depot sprøyte. Så det jeg lurer på er hvor mye man må ruse seg for at det skal gå virkelig ille?

Fortsetter under...

Jeg har ikke psykoselidelse, men begynner å gli inn i psykose etter tre døgn med amfetamin, hasj og lite søvn. 

Det er jo mange psykosepasienter i akuttpsykiatrien som ruser seg inn i psykose gang etter gang. Så det ligger jo en ganske klar sammenheng i det. Jeg har ikke utviklet psykoselidelse pga rusen, men hjernen min har definitivt blitt mer og mer sårbar mtp slikt og jeg hadde sikkert utviklet en varig psykoselidelse hvis jeg ikke hadde kommet meg ut av daglig rus. Mtp at jeg blir dårlig når det begynner å nærme seg tre døgn. Før kunne jeg holde på i uker før det kom symptomer.

Endret av Glitter
stjernestøv

Sykepleieren sa at sniffingen jeg drev med som ungdom kunne ha gjort noe med meg, at det er derfor jeg har GAD. Men det kunne ikke bevises, har jo også psykoselidelse men om sniffingen har noe med det å gjøre vet jeg ikke. Men jeg hadde jo angst og sånt før det også, men det kan jo hende det ble forverret. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...