AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 Del Skrevet 16. juni 2022 Kunne du noen gang tenkt deg å gi ut en bok? Og såfall, hva ville den handlet om? Jeg har lenge hatt en drøm om å gi ut bok så har en plan om å skrive manus og sende inn til forlag. Tenkte bruke eget liv i psykiatrien som inspirasjon, men skrive mest fiksjon. Anonymkode: 312e0...dfa 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467241-kunne-du-noen-gang-tenkt-deg-%C3%A5-gi-ut-en-bok-og-s%C3%A5fall-hva-ville-den-handlet-om/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 16. juni 2022 Del Skrevet 16. juni 2022 Jeg har gitt ute en bok allerede, Har også bidratt i noen andre. Men regner med at det ikke er fagbøker du tenker på? Jeg skrev en del for 15-20 år siden, og hadde en hemmelig drøm om å få ro til å skrive en skjønnlitterær bok med forankring i nær norsk historie fra forrige århundre. Det har vært svært store endringer fra industrialiseringen festet grep, og dette har skapt mange interessante livshistorier også i min egen familie. Vi skal ikke mange generasjonene bak til en tid da man hadde utedo, vasket klær manuelt og hvor individets frihet og muligheter var svært innskrenket. Også i min familie er det mange interessante historier på individnivå som har blitt kjent gjennom at min ene onkel har digitalisert bilder hans far tok fra 1925 og utover etter å ha brukt alle sparepengene på et speilreflekskamera. En annen onkel og et søskenbarn av meg har drevet med slektsgransking, og jeg blir så fasinert av hvor mye omgivelsene har endret seg mens menneskesinnet, tanker, bekymringer, samværsformer, glede, kjærlighetsliv etc er så likt. Dette drømte jeg om å sette på papiret, men så kom både Gunnar Stålesen, Karsten Isaksen, Kjærstad, Elena Ferante og en bråte andre meg i forkjøpet, og gjorde dette så mye bedre enn jeg ville kunne gjort 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467241-kunne-du-noen-gang-tenkt-deg-%C3%A5-gi-ut-en-bok-og-s%C3%A5fall-hva-ville-den-handlet-om/#findComment-4098537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. juni 2022 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kunne du noen gang tenkt deg å gi ut en bok? Og såfall, hva ville den handlet om? Jeg har lenge hatt en drøm om å gi ut bok så har en plan om å skrive manus og sende inn til forlag. Tenkte bruke eget liv i psykiatrien som inspirasjon, men skrive mest fiksjon. Anonymkode: 312e0...dfa Jeg har også faktisk gitt ut en bitteliten fagbok for mange år siden. Men det å gi ut en roman er en lang og slitsom prosess, og du må være forberedt på refuseringer! Selv Fredrik Skagen (kjent krimforfatter fra Trondheim) ble refusert første gangen han sendte inn et manus og også JK Rowling ble jo møtt med refuseringer av Harry Potter! Og vi vet jo hvordan det gikk. Kjør på, sier nå jeg! Verdt et forsøk, men være altså forberedt på refuseringer og at det er en lang prosess. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467241-kunne-du-noen-gang-tenkt-deg-%C3%A5-gi-ut-en-bok-og-s%C3%A5fall-hva-ville-den-handlet-om/#findComment-4098542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.