Gå til innhold

Takler ikke smaken på lamictal, hva kan en gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg takler dårlig smaken på lamictal, er nesten slik at jeg må kaste opp hver gang jeg tar den. Har prøvd å google for å se om det finnes i andre smaker eller uten smak, men det gjorde det visst ikke? Jeg forsøker holde pusten samtidig som jeg svelger den fort ned med iskaldt vann (føler det hjelper litt). Hva kan en gjøre? 

Anonymkode: 06c21...2cf

Fortsetter under...

Er det en tablett? Jeg har selv problemer med å svelge tabletter, selv om jeg må ta flere av dem daglig, og her er hva som funker for meg:

1. Det mest effektive er å svelge med en liten flaske. Jeg kjøpte en liten Imsdal-flaske og bruker den hver dag når jeg skal svelge tabletter. Trykket fra flasken gjør at tablettene går rett ned.

2. Svelg med noe som har kraftig smak og er tykt, som f.eks appelsinjuice. Det kan drukne smaken av tabletten og er så tykt at den renner ned sammen med juicen.

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Er det en tablett? Jeg har selv problemer med å svelge tabletter, selv om jeg må ta flere av dem daglig, og her er hva som funker for meg:

1. Det mest effektive er å svelge med en liten flaske. Jeg kjøpte en liten Imsdal-flaske og bruker den hver dag når jeg skal svelge tabletter. Trykket fra flasken gjør at tablettene går rett ned.

2. Svelg med noe som har kraftig smak og er tykt, som f.eks appelsinjuice. Det kan drukne smaken av tabletten og er så tykt at den renner ned sammen med juicen.

Ja, det er en tablett. Man kan også tygge den, så den løser seg på en måte ganske lett opp om du skjønner hva jeg mener. Takk for tips. 

Gjest Vendi

Jeg liker heller ikke smaken, men bryr meg ikke. Det er jo bare til å svelge den rett ned uten å bruke tid på å "kjenne etter" hva den smaker. Evt kan du holde deg for nesa i det du tar den. Da kjenner du ingen smak. Du kan også svelge den ned med drikke som overstyrer smaken. 

Endret av Vendi

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg takler dårlig smaken på lamictal, er nesten slik at jeg må kaste opp hver gang jeg tar den. Har prøvd å google for å se om det finnes i andre smaker eller uten smak, men det gjorde det visst ikke? Jeg forsøker holde pusten samtidig som jeg svelger den fort ned med iskaldt vann (føler det hjelper litt). Hva kan en gjøre? 

Jeg brukte den en kort periode, og skjønner hva du mener🤢

Jeg prøvde alt mulig, men endte opp med Fun light saft med skogsbærsmak, som jeg syntes kamuflerte tablettsmaken ganske bra. 

Anonymkode: e6e53...630

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...