Gå til innhold

Har du kuttet kontakten med noen du møtte i psykiatrien fordi de er for syke og ikke klarer å oppføre seg normalt?

Anbefalte innlegg

Det har jeg ved et par anledninger. De er sikkert hyggelige personer når de er friskere, men når de ikke vil ta medisiner og ikke klarer å oppføre seg så kan ikke jeg være venn med dem. Blir bare slitsomt å ha dem som venn da.

Fortsetter under...

Everybody skrev (41 minutter siden):

Det har jeg ved et par anledninger. De er sikkert hyggelige personer når de er friskere, men når de ikke vil ta medisiner og ikke klarer å oppføre seg så kan ikke jeg være venn med dem. Blir bare slitsomt å ha dem som venn da.

Ja, det har jeg. Prøvde i flere år å være en støtte, men alt dreide seg om å få mest mulig piller. Til slutt ble jeg dårlig av å besøke vedkommende og måtte kutte kontakten for å verne meg selv.

hattifnattus

Ja, særlig en som ikke klarte å legge fra seg selvdestruktiviteten og rusmisbruket sitt. Det ble for intenst og alle møter endte i at hun brukte oss andre som en søppelbøtte hvor hun skulle spy ut hvor onde og slemme absolutt alle i psykiatrien var mot henne, og gjerne ruse seg/ alvorlig selvskading på do så vi måtte frakte vedkommende til legevakten, eller vi måtte hun og lete etter henne fordi hun gikk ut uten sko og jakke på vinteren.

Det siste jeg hørte fra henne var ifjor da hun ble tvangsinnlagt i utlandet og kommet i tottene med politiet i Sveits fordi hun hadde medbrakt rusmidler, da gav jeg henne opp.

hattifnattus skrev (9 timer siden):

Ja, særlig en som ikke klarte å legge fra seg selvdestruktiviteten og rusmisbruket sitt. Det ble for intenst og alle møter endte i at hun brukte oss andre som en søppelbøtte hvor hun skulle spy ut hvor onde og slemme absolutt alle i psykiatrien var mot henne, og gjerne ruse seg/ alvorlig selvskading på do så vi måtte frakte vedkommende til legevakten, eller vi måtte hun og lete etter henne fordi hun gikk ut uten sko og jakke på vinteren.

Det siste jeg hørte fra henne var ifjor da hun ble tvangsinnlagt i utlandet og kommet i tottene med politiet i Sveits fordi hun hadde medbrakt rusmidler, da gav jeg henne opp.

Uff, det hørtes ikke bra ut. Skjønner det ble for mye til slutt. 

hattifnattus
Glitter skrev (2 timer siden):

Uff, det hørtes ikke bra ut. Skjønner det ble for mye til slutt. 

Ja, og det er trist for de gangene hun fungerte så hadde vi det ganske  gøy, men jeg hadde skyhøy puls hver gang jeg fikk henne på en t-bane hjem fordi jeg ofte i ettertid fikk bilder og meldinger fra henne hvor hun da hadde gått av på f.eks Grønland og hadde funnet noen "hyggelige " menn som gav henne dop og alkohol...

Annonse

hattifnattus skrev (27 minutter siden):

Ja, og det er trist for de gangene hun fungerte så hadde vi det ganske  gøy, men jeg hadde skyhøy puls hver gang jeg fikk henne på en t-bane hjem fordi jeg ofte i ettertid fikk bilder og meldinger fra henne hvor hun da hadde gått av på f.eks Grønland og hadde funnet noen "hyggelige " menn som gav henne dop og alkohol...

Veldig synd. Vet ikke hva man som venn egentlig kan gjøre i en slik situasjon. Uansett blir det jo ikke holdbart. Du måtte beskytte deg selv til slutt rett og slett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...