Gå til innhold

Hva tenker du om å innlegges når man ikke er suicidal men "bare" er utslitt og trenger få på plass rutiner igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du om å innlegges når man ikke er suicidal men "bare" er utslitt og trenger få på plass rutiner igjen? Sees det på som greit eller ikke? Og kan du begrunne svaret?

Anonymkode: 61866...caf

Fortsetter under...

Jeg får innleggelse for å hindre videre forverring når det kommer til det punktet at jeg begynner å slite med å falle ut i rus, selvskading og videre ned i depresjon hvor suicidale tanker kan utvikle seg til å bli mer enn bare tanker. Da er fokuset som regel å både hvile, få litt skjerming og jeg har samtaler med behandler, pluss å komme inn i rutiner igjen. 

Hadde nettopp en slik innleggelse i litt over en uke og jeg har gått fra å ikke orke noen med økende trang til skadelige ting til å klare å komme meg ut på sykkelturer, lage meg næringsrik mat igjen og har fått tilbake døgnrytmen. Har mindre av de destruktive tankene selv om de ennå er der. For meg er det nyttig og jeg har jo en avtale med psykiatrien om å gjøre nettopp dette. For å hindre at jeg blir så dårlig at det går skeis. For det er gjerne det som skjer hvis jeg fortsetter å falle dypere. Da er også veien opp lengre. 

Hvorfor skulle det ikke være greit? Hvis det ikke var det hadde jeg ikke fått en slik avtale. Det er nok mange som har nytte av det.

Endret av Glitter
AnonymBruker

Noen bruker jo psykiatrisk og innleggelser på dps som om det skulle være et hotell. Personlig klarer jeg ikke å slappe av når jeg er der fordi det er alt for mye folk og man må spise med mange andre og være med på masse aktiviteter og grupper. Hjemme så lever jeg isolert og er vant til å spise mat alene og kunne se på tv alene. Men jeg har alltid hatt en bestemt grunn for å dra dit da som f. Eks at jeg har vært psykotisk. Men ellers trives jeg ikke og vil ikke oppleve det igjen. 

Anonymkode: db122...43f

Jeg har brukerstyrt seng på DPS og brukte den tidligere for å få hjelp med søvn, hvile pga urolig livssituasjon og for å bli mer stabil. Men har fått nok av innleggelser og den hjelper lite på problem som ble mer synlig etter livssituasjonen bedret seg. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om å innlegges når man ikke er suicidal men "bare" er utslitt og trenger få på plass rutiner igjen? Sees det på som greit eller ikke? Og kan du begrunne svaret?

Anonymkode: 61866...caf

Lurer du på hva folk flest mener om dette eller hva DPS vil mene om det? Dersom du er tilbudt en innleggelse, så har jo DPS vurdert det som hensiktsmessig for din del, og da er det nok en god løsning. 

Generelt sett så er det mange andre grunner enn suicidalitet som gjør at en innleggelse kan være hensiktsmessig. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...