helseangst Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Greit at du prøver deg på en forklaring. Men du trenger ikke å dikte opp et scenario der foreldre i psykose dreper sine barn. Eksempelet ditt er irrelevant for virkeligheten. Du kunne ha diktet opp et eksempel som ikke er så grusomt, da mennesker med psykose blir nok stigmatisert i samfunnet fra før. Her skal du få et eksempel fra virkeligheten, ikke fullt så sensasjonelt, men ihvertfall sant. En psykotisk kvinne tror hun er i et forhold med fastlegen sin,hun ringer han ofte på jobben og bruker mye tid på å pynte i leiligheten imens hun venter på at han skal komme på besøk. Anonymkode: 3622b...a37 Eksempelet mitt var fra virkeligheten. Det finnes psykotiske mennesker utenfor Norge også 🤷. Du misser fortsatt poenget. Anonym (vet ikke om det var deg) kom med et eksempel om at hen ikke ville ha skadet seg selv eller andre hvis en mann hadde kommet bort og bedt hen om det. Som om det kan sammenlignes med et menneske som er alvorlig psykisk syk og hører befalende stemmer i hodet. Eksempelet ditt forekommer selvfølgelig også, men nå var det anonym som tok opp dette med å skade andre, derfor brukte jeg en hendelse hvor en med psykose hadde skadet andre. Å stigmatisere var selvfølgelig ikke hensikten, og som jeg skrev over, veldig få med psykose skader andre. Om de er til fare for noen er det som oftest for seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467316-tvangshandlinger-og-handlinger-man-gj%C3%B8r-p%C3%A5-grunn-av-befalende-stemmer-i-hodet/page/2/#findComment-4099163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Ja, så det å tro på stemmene man hører og gjøre hva de sier er en form for psykose? Det gir mening. Takk for svar. Anonymkode: 9b67d...6cf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467316-tvangshandlinger-og-handlinger-man-gj%C3%B8r-p%C3%A5-grunn-av-befalende-stemmer-i-hodet/page/2/#findComment-4099172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 helseangst skrev (7 timer siden): Eksempelet mitt var fra virkeligheten. Det finnes psykotiske mennesker utenfor Norge også 🤷. Du misser fortsatt poenget. Anonym (vet ikke om det var deg) kom med et eksempel om at hen ikke ville ha skadet seg selv eller andre hvis en mann hadde kommet bort og bedt hen om det. Som om det kan sammenlignes med et menneske som er alvorlig psykisk syk og hører befalende stemmer i hodet. Eksempelet ditt forekommer selvfølgelig også, men nå var det anonym som tok opp dette med å skade andre, derfor brukte jeg en hendelse hvor en med psykose hadde skadet andre. Å stigmatisere var selvfølgelig ikke hensikten, og som jeg skrev over, veldig få med psykose skader andre. Om de er til fare for noen er det som oftest for seg selv. Med 5 milliarder mennesker på planeten har det meste av tenkelig og utenkelig ting skjedd. For eksempel glemte nesten 40 foreldre i USA i fjor å ta barna sine ut av bilen så de døde av hete. Nei jeg misser ikke poenget, jeg svarer jeg ser hva du skriver, men velger å gi tilbakemelding på hvordan du kommer med eksempel.Du skriver at det ikke er meningen å stigmatisere ,det tror jeg heller ikke at du mente. Anonymkode: 3622b...a37 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467316-tvangshandlinger-og-handlinger-man-gj%C3%B8r-p%C3%A5-grunn-av-befalende-stemmer-i-hodet/page/2/#findComment-4099182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
helseangst Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med 5 milliarder mennesker på planeten har det meste av tenkelig og utenkelig ting skjedd. For eksempel glemte nesten 40 foreldre i USA i fjor å ta barna sine ut av bilen så de døde av hete. Nei jeg misser ikke poenget, jeg svarer jeg ser hva du skriver, men velger å gi tilbakemelding på hvordan du kommer med eksempel.Du skriver at det ikke er meningen å stigmatisere ,det tror jeg heller ikke at du mente. Anonymkode: 3622b...a37 Bra😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467316-tvangshandlinger-og-handlinger-man-gj%C3%B8r-p%C3%A5-grunn-av-befalende-stemmer-i-hodet/page/2/#findComment-4099202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.