Gå til innhold

Tvangshandlinger og handlinger man gjør på grunn av befalende stemmer i hodet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Greit at du prøver deg på en forklaring. Men du trenger ikke å dikte opp et scenario der foreldre i psykose dreper sine barn. Eksempelet ditt er irrelevant for virkeligheten. Du kunne ha diktet opp et eksempel som ikke er så grusomt, da mennesker med psykose blir nok stigmatisert i samfunnet fra før.

Her skal du få et eksempel fra virkeligheten, ikke fullt så sensasjonelt, men ihvertfall sant.  En psykotisk kvinne tror hun er i et forhold med fastlegen sin,hun ringer han ofte på jobben og bruker mye tid på å pynte i leiligheten imens hun venter på at han skal komme på besøk.

Anonymkode: 3622b...a37

Eksempelet mitt var fra virkeligheten. Det finnes psykotiske mennesker utenfor Norge også 🤷. Du misser fortsatt poenget. Anonym (vet ikke om det var deg) kom med et eksempel om at hen ikke ville ha skadet seg selv eller andre hvis en mann hadde kommet bort og bedt hen om det. Som om det kan sammenlignes med et menneske som er alvorlig psykisk syk og hører befalende stemmer i hodet. Eksempelet ditt forekommer selvfølgelig også, men nå var det anonym som tok opp dette med å skade andre, derfor brukte jeg en hendelse hvor en med psykose  hadde skadet andre. Å stigmatisere var selvfølgelig ikke hensikten, og som jeg skrev over, veldig få med psykose skader andre. Om de er til fare for noen er det som oftest for seg selv.

Fortsetter under...

AnonymBruker
helseangst skrev (7 timer siden):

Eksempelet mitt var fra virkeligheten. Det finnes psykotiske mennesker utenfor Norge også 🤷. Du misser fortsatt poenget. Anonym (vet ikke om det var deg) kom med et eksempel om at hen ikke ville ha skadet seg selv eller andre hvis en mann hadde kommet bort og bedt hen om det. Som om det kan sammenlignes med et menneske som er alvorlig psykisk syk og hører befalende stemmer i hodet. Eksempelet ditt forekommer selvfølgelig også, men nå var det anonym som tok opp dette med å skade andre, derfor brukte jeg en hendelse hvor en med psykose  hadde skadet andre. Å stigmatisere var selvfølgelig ikke hensikten, og som jeg skrev over, veldig få med psykose skader andre. Om de er til fare for noen er det som oftest for seg selv.

Med 5 milliarder mennesker på planeten har det meste av tenkelig og utenkelig ting skjedd. For eksempel glemte nesten 40 foreldre i USA i fjor å ta barna sine ut av bilen så de døde av hete. Nei jeg misser ikke poenget, jeg svarer jeg ser hva du skriver, men velger å gi tilbakemelding på hvordan du kommer med eksempel.Du skriver at det ikke er meningen å stigmatisere ,det tror jeg heller ikke at du mente. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med 5 milliarder mennesker på planeten har det meste av tenkelig og utenkelig ting skjedd. For eksempel glemte nesten 40 foreldre i USA i fjor å ta barna sine ut av bilen så de døde av hete. Nei jeg misser ikke poenget, jeg svarer jeg ser hva du skriver, men velger å gi tilbakemelding på hvordan du kommer med eksempel.Du skriver at det ikke er meningen å stigmatisere ,det tror jeg heller ikke at du mente. 

Bra😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...