Gå til innhold

Renten øker, men var det ikke slik at de fleste ønsket ida som sentralbanksjef?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste at mange ønsket ida som sentralbanksjef istedet for Stoltenberg. Jeg hadde ønsket om Stoltenberg.  Og nå går renten opp fra august... 

Jeg har lån med 9 prosent effektiv rente. Betyr det at min rente vil endres mye ? Vil jeg merke dette kraftig? 

Anonymkode: d4e66...433

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Leste at mange ønsket ida som sentralbanksjef istedet for Stoltenberg. Jeg hadde ønsket om Stoltenberg.  Og nå går renten opp fra august... 

Renten hadde gått uansett hvem som er sentralbanksjef. Den har vært unormal lav alt for lenge.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har lån med 9 prosent effektiv rente. Betyr det at min rente vil endres mye ? Vil jeg merke dette kraftig? 

Ja, den vil øke. Umulig å si hvor mye.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tror ikke sentralbanksjefen har så stor innflytelse på rentenivået, nei.

Alle rente vil nok stige. 9 % effektiv rente er mye, du burde sjekke mulighetene for refinansiering.

Akkurat nå er det bra at vi har en sentralbanksjef som er politisk uavhengig og ikke trenger å være populær.

De setter ikke opp renten for moro skyld. Det er en faglig begrunnelse bak.

Når prisene går til himmels er det fordi folk prøver å forbruke mer enn det som blir produsert. Litt høyere rente så vil kanskje alt annet bli billigere. Det får fagøkonomer finne ut av. Ikke populister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...