Gå til innhold

Noen tanker om dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Tar i første omgang og reduserer dosen, det sa jo psykiateren jeg kunne prøve. Får se hvordan det går. 

Ja har sluttet mange ganger og begynt mange ganger, vet ikke om det gjør noe med hjernen jeg. 

Kupton og NHD har skrevet mange ganger at det gjør noe med hjernen din, du blir dårligere for hver gang du slutter. 

Anonymkode: fd427...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kupton og NHD har skrevet mange ganger at det gjør noe med hjernen din, du blir dårligere for hver gang du slutter. 

Anonymkode: fd427...b6f

Ok. I første omgang nå så justerer jeg dosen ned litt og ser hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (30 minutter siden):

Tar i første omgang og reduserer dosen, det sa jo psykiateren jeg kunne prøve. Får se hvordan det går. 

Ja har sluttet mange ganger og begynt mange ganger, vet ikke om det gjør noe med hjernen jeg. 

Ja det går jo eventuelt an. Du får høre med psykiateren din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja det går jo eventuelt an. Du får høre med psykiateren din. :)

Det var han som foreslo det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det var han som foreslo det :) 

Ja jeg skjønte det, men du bør jo informere om det før du gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja jeg skjønte det, men du bør jo informere om det før du gjør det. :)

Informerer sykepleieren på melding i morgen :) Da tar han det videre til psykiateren som tror jeg går på 2 mg for han på apoteket sa jeg skulle ta 2 mg, men jeg sa jeg tok 3 mg. Da skrev han bare at det skulle tas som avtalt med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du vurdert tanken at dine opplevelser uten medisiner er symptomer på psykose og din sykdom, og at medisiner fjerner dem? Dvs at du faktisk blir mer deg på medisiner?

Anonymkode: b21b6...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du vurdert tanken at dine opplevelser uten medisiner er symptomer på psykose og din sykdom, og at medisiner fjerner dem? Dvs at du faktisk blir mer deg på medisiner?

Anonymkode: b21b6...640

Jeg forstår og respekterer at psykiatrien mener det og de respekterer det jeg tror på, jeg har jo hatt det åndelige med meg hele livet. Hvordan kan jeg da tro det ikke er en del av meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår og respekterer at psykiatrien mener det og de respekterer det jeg tror på, jeg har jo hatt det åndelige med meg hele livet. Hvordan kan jeg da tro det ikke er en del av meg? 

Hva tenker du selv er best da, være redd og ha det jævlig uten medisiner, eller kjede deg på medisin?

Anonymkode: fd427...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår og respekterer at psykiatrien mener det og de respekterer det jeg tror på, jeg har jo hatt det åndelige med meg hele livet. Hvordan kan jeg da tro det ikke er en del av meg? 

Hvordan fungerer det med det åndelige for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du selv er best da, være redd og ha det jævlig uten medisiner, eller kjede deg på medisin?

Anonymkode: fd427...b6f

Jeg vil ikke være redd og ha det jævlig, jeg vet hvordan det er. Men jeg føler jeg aldri skikkelig kommer i gang med livet mitt, og det har jeg følt så lenge jeg kan huske. Det var ikke dette som var meningen at jeg skulle havne inn i psykiatrien, men det var ingen alternative der for å hjelpe meg når jeg var ung. Kanskje ting hadde vært annerledes da og nå føler jeg det er for sent, jeg er godt voksen nå og klarer enda ikke stenge igjen av meg selv. Men som sagt så prøver jeg å redusere dosen for å se hva som skjer da, det er jo i samarbeid med psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Inga-Astri skrev (2 minutter siden):

Hvordan fungerer det med det åndelige for deg?

Forstår ikke helt spørsmålet, hvordan det fungerer? Det har gitt med både gode og vonde opplevelser hele livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke helt spørsmålet, hvordan det fungerer? Det har gitt med både gode og vonde opplevelser hele livet. 

Beklager. Hvorfor har du ånder med deg? Jeg forstod ikke hvorfor du hadde med deg ånder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Inga-Astri skrev (1 minutt siden):

Beklager. Hvorfor har du ånder med deg? Jeg forstod ikke hvorfor du hadde med deg ånder. 

Det vet jeg ikke, jeg er vel født sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Jeg vil ikke være redd og ha det jævlig, jeg vet hvordan det er. Men jeg føler jeg aldri skikkelig kommer i gang med livet mitt, og det har jeg følt så lenge jeg kan huske. Det var ikke dette som var meningen at jeg skulle havne inn i psykiatrien, men det var ingen alternative der for å hjelpe meg når jeg var ung. Kanskje ting hadde vært annerledes da og nå føler jeg det er for sent, jeg er godt voksen nå og klarer enda ikke stenge igjen av meg selv. Men som sagt så prøver jeg å redusere dosen for å se hva som skjer da, det er jo i samarbeid med psykiater. 

Jeg håper ikke du er så dum at du slutter enda en gang…

Anonymkode: fd427...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper ikke du er så dum at du slutter enda en gang…

Anonymkode: fd427...b6f

Dum er jeg men reduserer i første omgang, får jeg inn negative krefter da har jeg i hvert fall prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du bør slutte på medisiner eller ikke vil jeg ikke ha noen mening om. 

Det jeg tenker at du burde hatt er et tettere opplegg rundt deg med tanke på å gi deg en mer innholdsrik hverdag. Jeg tenker at du kjeder deg mye .Og at det er de negative symptomene som hindrer deg i å ha lyst til å gjøre aktiviteter, og som hindrer deg i å komme i gang med ting du i utgangspunktet kunne tenke deg å gjøre. 

Det er synd at psykiateren legger mest vekt på samtaler og medisiner til psykose pasienter, spesielt de som er voksne og kronisk syke. Det glemmes at sykdommen gjøre mennesker inaktive og ensomme. Det å aktivt jobbe for at mennesker med psykose har en meningsfylt hverdag hadde gjort mange friske eller friskere. 

Kanskje du kan ta opp dette med din kontakt? Be om at det blir laget et opplegg for deg som får deg ut av huset og gir deg litt opplevelser og inspirasjon.  Men da må du også forplikte deg til å følge opp, selv om du ikke føler du orker ,eller du kjenner på en form av ubehag. Jeg tror det vil bli bedre etter hvert som du kommer deg mer ut.

Anonymkode: 9f14a...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernestøv, anbefaler deg til å søke på tråder da du sluttet på medisiner sist. Vet at det er flere som har anbefalt deg til å lage en logg (dagbok) for å få oversikt over hvrodan du har det både med og uten medisin, men tror ikke du har gjort det ennå. Du har vært av og på medisiner i mange år uten å ha lært noe ute av det. Har du undersøkt om du kan på støttekontakt av et eller annet slag for å komme i gang med noe aktivitet? Hva bedriver du dagene med? Serier og åndeligeting? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ufattelig at du nok en gang fantaserer om å slutte med medisiner. Du har jo forsøkt gang på gang, det har gått dårlig, og du har hver gang konkludert med at dette skal du ikke gjøre igjen. Flere har gjentatte ganger anbefalt deg å skrive en slags logg over medisiner du tar/ikke tar og hvordan det går, og du synes stadig ideen er god, men tror ikke du har gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om du bør slutte på medisiner eller ikke vil jeg ikke ha noen mening om. 

Det jeg tenker at du burde hatt er et tettere opplegg rundt deg med tanke på å gi deg en mer innholdsrik hverdag. Jeg tenker at du kjeder deg mye .Og at det er de negative symptomene som hindrer deg i å ha lyst til å gjøre aktiviteter, og som hindrer deg i å komme i gang med ting du i utgangspunktet kunne tenke deg å gjøre. 

Det er synd at psykiateren legger mest vekt på samtaler og medisiner til psykose pasienter, spesielt de som er voksne og kronisk syke. Det glemmes at sykdommen gjøre mennesker inaktive og ensomme. Det å aktivt jobbe for at mennesker med psykose har en meningsfylt hverdag hadde gjort mange friske eller friskere. 

Kanskje du kan ta opp dette med din kontakt? Be om at det blir laget et opplegg for deg som får deg ut av huset og gir deg litt opplevelser og inspirasjon.  Men da må du også forplikte deg til å følge opp, selv om du ikke føler du orker ,eller du kjenner på en form av ubehag. Jeg tror det vil bli bedre etter hvert som du kommer deg mer ut.

Anonymkode: 9f14a...3f1

Du har nok mye rett her men tror ikke kontakten min kan hjelpe meg med det, han sier jeg må finne på noe å gjøre hver dag. Hadde jo trening en stund da og fulgte det opp, kunne jo satt meg på venteliste der igjen. Så går jeg ut med en sykepleier fra kommunen av og til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...