Gå til innhold

Noen tanker om dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Fionys skrev (8 timer siden):

Stjernestøv, anbefaler deg til å søke på tråder da du sluttet på medisiner sist. Vet at det er flere som har anbefalt deg til å lage en logg (dagbok) for å få oversikt over hvrodan du har det både med og uten medisin, men tror ikke du har gjort det ennå. Du har vært av og på medisiner i mange år uten å ha lært noe ute av det. Har du undersøkt om du kan på støttekontakt av et eller annet slag for å komme i gang med noe aktivitet? Hva bedriver du dagene med? Serier og åndeligeting? 

 

Driver ikke med åndelige ting men ser på serier da. Jeg minsker bare dosen litt i første omgang. Har ikke kommet i gang med sånn dagbok nei, det er et tiltak det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Ekstra skrev (1 time siden):

Litt ufattelig at du nok en gang fantaserer om å slutte med medisiner. Du har jo forsøkt gang på gang, det har gått dårlig, og du har hver gang konkludert med at dette skal du ikke gjøre igjen. Flere har gjentatte ganger anbefalt deg å skrive en slags logg over medisiner du tar/ikke tar og hvordan det går, og du synes stadig ideen er god, men tror ikke du har gjort noe med det.

Ja. Prøver heller å minske på dosen litt, får se hvordan det går. Nei jeg har nok ikke skrevet logg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Har ikke kommet i gang med sånn dagbok nei, det er et tiltak det og. 

Det trenger jo ikke være all verden. Bruk Excel eller hva som helst du har på PCen, og skriv inn dato, medisininntak, dagsform og søvnkvalitet. Utvid eventuelt "dagsform" til noen detaljer om aktivitetsnivå hvis du foretrekker det.

Skalaen kan du velge selv - tall fra 1 til et-eller-annet, eller smilefjes. 

Som jeg har skrevet mange ganger før: Jeg synes det er rart at du ikke blir nærmest pålagt dette av behandlerne, siden du har variert såpass mye mht. medisinbruk gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (4 minutter siden):

Det trenger jo ikke være all verden. Bruk Excel eller hva som helst du har på PCen, og skriv inn dato, medisininntak, dagsform og søvnkvalitet. Utvid eventuelt "dagsform" til noen detaljer om aktivitetsnivå hvis du foretrekker det.

Skalaen kan du velge selv - tall fra 1 til et-eller-annet, eller smilefjes. 

Som jeg har skrevet mange ganger før: Jeg synes det er rart at du ikke blir nærmest pålagt dette av behandlerne, siden du har variert såpass mye mht. medisinbruk gjennom årene.

Ja det er jo ikke så vanskelig i grunn så jeg burde få det til, behandlerne er så vant til at jeg slutter og begynner at de sier ikke så mye om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (51 minutter siden):

Det trenger jo ikke være all verden. Bruk Excel eller hva som helst du har på PCen, og skriv inn dato, medisininntak, dagsform og søvnkvalitet. Utvid eventuelt "dagsform" til noen detaljer om aktivitetsnivå hvis du foretrekker det.

Skalaen kan du velge selv - tall fra 1 til et-eller-annet, eller smilefjes. 

Som jeg har skrevet mange ganger før: Jeg synes det er rart at du ikke blir nærmest pålagt dette av behandlerne, siden du har variert såpass mye mht. medisinbruk gjennom årene.

Kanskje du kan lage et sånt ark til henne og sende henne på mail eller noe. 

Anonymkode: fd427...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Du har nok mye rett her men tror ikke kontakten min kan hjelpe meg med det, han sier jeg må finne på noe å gjøre hver dag. Hadde jo trening en stund da og fulgte det opp, kunne jo satt meg på venteliste der igjen. Så går jeg ut med en sykepleier fra kommunen av og til.  

Det synes jeg absolutt han har ,så lenge disse problemene kommer av sykdommen din.Han kan hjelpe deg å finne de rette instanser å få hjelp fra.

Anonymkode: 9f14a...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det synes jeg absolutt han har ,så lenge disse problemene kommer av sykdommen din.Han kan hjelpe deg å finne de rette instanser å få hjelp fra.

Anonymkode: 9f14a...3f1

Ok. For meg virker det som han har gitt litt opp og det er synd, livet mitt er jo ikke over enda i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. For meg virker det som han har gitt litt opp og det er synd, livet mitt er jo ikke over enda i hvert fall. 

Følger du rådene du får, samarbeider du og  følger du opp behandlingen? Slutter du med medisiner selv om du blir rådet til å ikke gjøre det? Ser du at hjelpen hans hjelper deg?

Anonymkode: fd427...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Følger du rådene du får, samarbeider du og  følger du opp behandlingen? Slutter du med medisiner selv om du blir rådet til å ikke gjøre det? Ser du at hjelpen hans hjelper deg?

Anonymkode: fd427...b6f

Ja jeg følger rådene og samarbeider, men jeg har sluttet med medisiner selv om psykiateren anbefalte meg å ta det. Men har gått på dem i et år nå, sykepleieren skrev at jeg kunne prøve med 2 mg nå. Det hjelper jo å ha noen å snakke med om alt, det er ikke alle jeg kan snakke med alt om. Han er jo i helsevesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. For meg virker det som han har gitt litt opp og det er synd, livet mitt er jo ikke over enda i hvert fall. 

Det er ikke hans personlige innstilling som skal bestemme din helsehjelp.  

Anonymkode: 9f14a...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er ikke hans personlige innstilling som skal bestemme din helsehjelp.  

Anonymkode: 9f14a...3f1

Kanskje han ikke har mer å tilby enn samtaler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Kanskje han ikke har mer å tilby enn samtaler? 

Er han ikke en sykepleier ansatte i kommunen?  Isåfall har han ikke siste ordet i hvilke tilbud du skal ha . Hans jobb er å styrke pasientens helse og som sykepleier er det mange måter å gjøre det på . I hans utdannelse er han lært opp til at han skal se hele mennesket, fysisk, psykisk og åndelig.  Så vis du ønsker hjelp til å komme i gang med noe som vil gi deg bedre helse og en bedre mentalhverdag ,så bør han være interessert i det.  Ellers er han en dårlig sykepleier. 

 

Anonymkode: 9f14a...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er han ikke en sykepleier ansatte i kommunen?  Isåfall har han ikke siste ordet i hvilke tilbud du skal ha . Hans jobb er å styrke pasientens helse og som sykepleier er det mange måter å gjøre det på . I hans utdannelse er han lært opp til at han skal se hele mennesket, fysisk, psykisk og åndelig.  Så vis du ønsker hjelp til å komme i gang med noe som vil gi deg bedre helse og en bedre mentalhverdag ,så bør han være interessert i det.  Ellers er han en dårlig sykepleier. 

 

Anonymkode: 9f14a...3f1

Han er vel ansatt i fact men har en sykepleier i kommunen også, ei som jeg går tur med. Kanskje det er hennes ansvar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Han er vel ansatt i fact men har en sykepleier i kommunen også, ei som jeg går tur med. Kanskje det er hennes ansvar? 

Du kan høre med henne og ,hun bør ha oversikt over kommune sitt tilbud ihvertfall.  Jeg vil anbefale deg å gjøre ting som konserter, teater, osv.det er ting som ikke krever mye av deg, men som  kan gi opplevelse og glede. 

Anonymkode: 9f14a...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan høre med henne og ,hun bør ha oversikt over kommune sitt tilbud ihvertfall.  Jeg vil anbefale deg å gjøre ting som konserter, teater, osv.det er ting som ikke krever mye av deg, men som  kan gi opplevelse og glede. 

Anonymkode: 9f14a...3f1

Ja kan jo høre med henne,dagsenteret har jo yoga da som jeg begynte på. Gikk bare en gang. Det er bare det at jeg liker ikke å være der det er mye folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har ikke merket noen forskjell, har tatt 2 mg i to dager nå. Vil jeg merke forskjell i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Har ikke merket noen forskjell, har tatt 2 mg i to dager nå. Vil jeg merke forskjell i det hele tatt? 

Det vil vel tiden vise. To dager er vel for kort tid. 

Anonymkode: 5acb1...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil vel tiden vise. To dager er vel for kort tid. 

Anonymkode: 5acb1...2d7

Ok. Får gi det litt tid da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ok. Får gi det litt tid da. 

Når jeg har gjort medisinendringer har jeg fått beskjed om i alle fall 1-2 uker. Nå har jeg ikke fått med meg hvilken medisin du bruker, så er jo ikke sikkert det gjelder for akkurat den medisinen du går på. Regner med det er litt avhengig av medisin, dose og hvordan man er akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
lyseblå skrev (58 minutter siden):

Når jeg har gjort medisinendringer har jeg fått beskjed om i alle fall 1-2 uker. Nå har jeg ikke fått med meg hvilken medisin du bruker, så er jo ikke sikkert det gjelder for akkurat den medisinen du går på. Regner med det er litt avhengig av medisin, dose og hvordan man er akkurat da.

Ok skal gi det litt tid da, det er ap jeg tar. Vil gjerne føle litt mer, jeg liker vanligvis å høre på musikk for det gir følelser men det gjør det ikke nå. Savner meg selv på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...