Gå til innhold

Er du en som bryter inn i andres liv og gjøren hvis nødvendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Feks hvis du kommer over noen som slåss eller blir mobbet? Det gjør jeg, for jeg orker ikke å se på eller høre på det. Og selvfølgelig hvis noen virker forkomne og forvirret eller ligger på bakken og har slått seg feks. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feks hvis du kommer over noen som slåss eller blir mobbet? Det gjør jeg, for jeg orker ikke å se på eller høre på det. Og selvfølgelig hvis noen virker forkomne og forvirret eller ligger på bakken og har slått seg feks. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Hadde nok brydd meg da ja men har aldri opplevd det som voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt bryr jeg meg om jeg ser noen ligger på bakken skadet eller er forkomne. Noe annet er uforståelig. De som sier at de ikke hjelper mennesker som er i nød er det noe galt med. 

Anonymkode: 4861e...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Tørr vanligvis ikke. Men har gjort det når jeg har vært full da. 

Høres rart ut at du ikke hjelper andre med mindre du er full....

Anonymkode: c33c9...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres rart ut at du ikke hjelper andre med mindre du er full....

Anonymkode: c33c9...0c0

Høres rart ut at du er kritisk til andre mennesker når du er anonym….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Høres rart ut at du er kritisk til andre mennesker når du er anonym….

Jeg mener man har plikt til å hjelpe. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres rart ut at du ikke hjelper andre med mindre du er full....

Anonymkode: c33c9...0c0

Du synes det er rart at jeg ikke har gått midt i mellom en slåsskamp mellom to menn når jeg ikke har vært full? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener man har plikt til å hjelpe. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Det skal du selvfølgelig få lov til å mene, men det kan være mange grunner til at folk ikke gjør det uten at noen her har rett til å vite hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Du synes det er rart at jeg ikke har gått midt i mellom en slåsskamp mellom to menn når jeg ikke har vært full? 

 

Nei. Du presiserte ikke, men svarte generelt. Jeg trakk frem flere eksempler, feks en forkommen og forvirret person eller en som ligger skadet på bakken. De ville du altså ikke hjelpe med mindre du var full. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Du presiserte ikke, men svarte generelt. Jeg trakk frem flere eksempler, feks en forkommen og forvirret person eller en som ligger skadet på bakken. De ville du altså ikke hjelpe med mindre du var full. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Nå er det ikke meg du svarer men jeg velger likevel å legge ved en kommentar. 
Jeg synes det er merkelig at du i dette tilfelle kun «reagerer» på det Glitter sa, men ikke hang deg like mye opp i kommentaren min før henne på at jeg ikke ville hjulpet. Jeg bryr meg ikke hva du mener om folk som ville eller ikke ville hjulpet, men syntes det var ufint å gå etter enkeltperson.
Generelt ser det ut til å være en gjenganger at diverse AB nærmest angriper enkeltbrukere her inne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. Du presiserte ikke, men svarte generelt. Jeg trakk frem flere eksempler, feks en forkommen og forvirret person eller en som ligger skadet på bakken. De ville du altså ikke hjelpe med mindre du var full. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Hvis jeg møtte en person som lå forvirret på bakken så tror jeg at jeg hadde hjulpet ja. Jeg leste ikke eksempler nøye og fikk en oppfattelse av konfliktbaserte situasjoner basert på overskriften og første setning i HI. 

Jeg er veldig unnvikende og redd av meg og ville nok ikke klart å gå mellom personer i edru tilstand nei. 

Men seriøst jeg gidder faktisk ikke å skulle bli "tatt" for alt mulig. Alle som kjenner meg vet at jeg er veldig omsorgsfull, men JA jeg kan stivne helt i visse situasjoner. Det gjør jeg dog IKKE hvis jeg har drukket. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (25 minutter siden):

Nå er det ikke meg du svarer men jeg velger likevel å legge ved en kommentar. 
Jeg synes det er merkelig at du i dette tilfelle kun «reagerer» på det Glitter sa, men ikke hang deg like mye opp i kommentaren min før henne på at jeg ikke ville hjulpet. Jeg bryr meg ikke hva du mener om folk som ville eller ikke ville hjulpet, men syntes det var ufint å gå etter enkeltperson.
Generelt ser det ut til å være en gjenganger at diverse AB nærmest angriper enkeltbrukere her inne.

 

Jeg ser poengene dine men jeg som den andre anonyme her reagerer på at det ikke faller seg naturlig for andre og hjelpe andre i en sårbar situasjon. Du sa også at du ikke kom til å hjelpe. Jeg er nysgjerrig på hvorfor? Jeg dømmer deg ikke men jeg stiller meg undrende til at noen sier de ikke hadde hjulpet. 

Anonymkode: 4861e...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser poengene dine men jeg som den andre anonyme her reagerer på at det ikke faller seg naturlig for andre og hjelpe andre i en sårbar situasjon. Du sa også at du ikke kom til å hjelpe. Jeg er nysgjerrig på hvorfor? Jeg dømmer deg ikke men jeg stiller meg undrende til at noen sier de ikke hadde hjulpet. 

Anonymkode: 4861e...e08

Det stemmer at jeg ikke hadde gjort det, men som nevnt i en kommentar over så har ikke folk her noe med hvorfor. Men du har selvsagt lov å være nysgjerrig og jeg respekterer kommentaren din fordi den var ordentlig og fornuftig formulert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg ser poengene dine men jeg som den andre anonyme her reagerer på at det ikke faller seg naturlig for andre og hjelpe andre i en sårbar situasjon. Du sa også at du ikke kom til å hjelpe. Jeg er nysgjerrig på hvorfor? Jeg dømmer deg ikke men jeg stiller meg undrende til at noen sier de ikke hadde hjulpet. 

Anonymkode: 4861e...e08

Jeg tørr ikke å gå inn og hjelpe folk som krangler og sloss. Jeg har traumer, er også tidligere mobbeoffer og blir redd for å selv bli angrepet. 

Hadde jeg kommet over en skadet person liggende på gata så håper jeg at jeg hadde turt å involvere meg, men jeg har ikke vært i en slik situasjon. Uansett leste jeg ikke det eksempelet da jeg svarte jeg fikk kun med meg det med slosskamp, mobbing etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Feks hvis du kommer over noen som slåss eller blir mobbet? Det gjør jeg, for jeg orker ikke å se på eller høre på det. Og selvfølgelig hvis noen virker forkomne og forvirret eller ligger på bakken og har slått seg feks. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Ja , hvis noen ligger på bakken og trenger hjelp og hvis jeg er vitne til mobbing. 

Jeg ville ikke blandet meg inn i slåsskamp, men hadde heller ringt til politiet hvis det så alvorlig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (5 timer siden):

Nå er det ikke meg du svarer men jeg velger likevel å legge ved en kommentar. 
Jeg synes det er merkelig at du i dette tilfelle kun «reagerer» på det Glitter sa, men ikke hang deg like mye opp i kommentaren min før henne på at jeg ikke ville hjulpet. Jeg bryr meg ikke hva du mener om folk som ville eller ikke ville hjulpet, men syntes det var ufint å gå etter enkeltperson.
Generelt ser det ut til å være en gjenganger at diverse AB nærmest angriper enkeltbrukere her inne.

 

Hvorfor skal du diktere hvem jeg skal svare? Jeg bryr meg ikke om du mener at jeg burde ha svart deg eller ikke. At du ser på det som et angrep mot enkeltperson er ditt valg. 

Anonymkode: c33c9...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...