Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg spiser Cornflakes om morgenen, brødskiver med variert pålegg eller supper til lunsj, knekkebrød og ris til kvelds. Det blir også av og til en hamburger eller pizza. Får jeg i meg nok av alt? veit jeg burde variert litt mere..... Takker for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Du har et veldig dårlig kosthold bestående av nesten bare karbohydrater. Du må spise mer frukt, grønnsaker, proteiner og fett. Og melk. Kort sagt trenger du mer av alt utenom karbohydrater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nn-2001 Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hadde jeg vært deg,så hadde jeg heller tatt knekkebrødet til frokost,da den inneholder mer fiber og næring enn Corn-flakes.(det er jo en fordel å spise lettfordøyelig mat før leggetid for å få god søvnkvalitet). Ferdigposesupper er har dessverre liten næringsverdi,så du bør spise govt brød el. egg i tillegg,bare det ikke blir hverdagskost. Det er ikke så vanskelig å lage alt selv.Kjøp en pakke med grønnsaksbuljong og velg sesong-grønnsaker som er både sunnest og rimeligst.Da få du et sunnere alternativ enn disse posevariantene det tar ikke lenger tid i alle fall.Slik gjør du:Kok grønsakene i saltvann til de er møre.Ha ikke mer vann enn at det så vidt dekker grønnsakene.Kjør med stavmixer rett i kasserollen.Tilsett grønnsaksbuljong for å få mer smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 du kan i hvertfall starte med å spise mere frukt og grønt, og kanskje kutte ut cornflakesen med grov kornblanding i stedet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hei på deg, Jeg savner å se daglige kilder av proteinmat som f.eks kjøtt, fisk, egg, nøtter, eller belgfrukter. Ser heller ikke noe frukt og grønnsaker eller melk og melkeprodukter (annet enn evt melk på cornflakes og ost på skiva). Du bør daglig spise 6-11 porsjoner med grov brødmat og kornprodukter (hvor 1 porsjon er 1 brødskive, ½ rundstykke, 1.2 dl kokt ris/pasta, 1 tortilla etc), 2-3 glass melk (eller bytt ut med 2.5 dl yogurt, 50 g ost eller 1.2 dl cottage cheese per glass melk), og 2-3 porsjoner proteinmat (hvor 1 porsjon er 1 egg, 2 ss peanutsmør, 1.2 dl kokte bønner/linser, eller 85 g kjøtt/fjærkre/fisk – ca størrelsen av håndflaten din). Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.