AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 TS her. Jeg sliter mye med søvn. Ikke så rart da jeg ikke beveger meg rundt nesten ila dagen. Men jeg tar seroquel depot, minipress, imovane. Jeg kan ikke ta noe som helst som kan gi rastløse bein. Det får jeg straks da. Det hjalp å gå over fra original til depot på levaxin men ikke på søvnen. Tar pramiprexole for rastløse bein. Jeg har alltid trengt imovane da jeg trenger sovne av den. Historien min gjør meg redd ved følelsen av å være dopet. Imovanen virker (virket) fort og gæli og ikke redd så lenge. Nå er søvn helt på tyttebær. Ikke hjelper jeg at i det siste har tatt all verdens av det jeg har, også på dagtid, for å få dagen over. (Pinex forte, minipress, imovane, vival). Nå må jeg snart sove bedre. Melatonin og truxal er prøvd uten hjelp. Jeg trenger å sovne. Jeg tror det blir bedre om jeg bare sovner skikkelig. Hva finnes utenom imovane? Det må virke kraftig og hurtig. Og ikke gi rastløse bein. (Da våkner jeg på baderommet fortømla og rotet meg inn der i ørska for å ta kaldt vann på beina). Anonymkode: 0881f...e63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS her. Jeg sliter mye med søvn. Ikke så rart da jeg ikke beveger meg rundt nesten ila dagen. Men jeg tar seroquel depot, minipress, imovane. Jeg kan ikke ta noe som helst som kan gi rastløse bein. Det får jeg straks da. Det hjalp å gå over fra original til depot på levaxin men ikke på søvnen. Tar pramiprexole for rastløse bein. Jeg har alltid trengt imovane da jeg trenger sovne av den. Historien min gjør meg redd ved følelsen av å være dopet. Imovanen virker (virket) fort og gæli og ikke redd så lenge. Nå er søvn helt på tyttebær. Ikke hjelper jeg at i det siste har tatt all verdens av det jeg har, også på dagtid, for å få dagen over. (Pinex forte, minipress, imovane, vival). Nå må jeg snart sove bedre. Melatonin og truxal er prøvd uten hjelp. Jeg trenger å sovne. Jeg tror det blir bedre om jeg bare sovner skikkelig. Hva finnes utenom imovane? Det må virke kraftig og hurtig. Og ikke gi rastløse bein. (Da våkner jeg på baderommet fortømla og rotet meg inn der i ørska for å ta kaldt vann på beina). Anonymkode: 0881f...e63 Snakk med legen din? Anonymkode: 0dd67...2e0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Ferie 😔 Men har fastlegen men hadde vært greit med noen alternativ for fastlegen er ikke så flink med psykisk helse og medisiner 😕 Anonymkode: 0881f...e63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 18.03): Jeg passer heller ikke i en bemannet bolig. De mener det blir for bråkete for meg, jeg vil føle meg ekstrem utrygg og en av utfordringene mine er at blir det for mange forskjellige rundt meg, så blir jeg veldig redd. Jeg håper du har rett at det med tiden blir bedre. Jeg har to år bak meg nå alene. Men det er tungt når psykiatrien, eller i alle fall min dps, reduserer senger, reduserer hvor lenge du får bli der (Jeg rekker ikke hente meg inn). Anonymkode: 0881f...e63 Hvordan forstår du at du mener du har hatt god effekt av innleggelser, men at du samtidig mener at bemannet bolig ikke kan gå. Hva er egentlig forskjellen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): TS her. Jeg sliter mye med søvn. Ikke så rart da jeg ikke beveger meg rundt nesten ila dagen. Men jeg tar seroquel depot, minipress, imovane. Jeg kan ikke ta noe som helst som kan gi rastløse bein. Det får jeg straks da. Det hjalp å gå over fra original til depot på levaxin men ikke på søvnen. Tar pramiprexole for rastløse bein. Jeg har alltid trengt imovane da jeg trenger sovne av den. Historien min gjør meg redd ved følelsen av å være dopet. Imovanen virker (virket) fort og gæli og ikke redd så lenge. Nå er søvn helt på tyttebær. Ikke hjelper jeg at i det siste har tatt all verdens av det jeg har, også på dagtid, for å få dagen over. (Pinex forte, minipress, imovane, vival). Nå må jeg snart sove bedre. Melatonin og truxal er prøvd uten hjelp. Jeg trenger å sovne. Jeg tror det blir bedre om jeg bare sovner skikkelig. Hva finnes utenom imovane? Det må virke kraftig og hurtig. Og ikke gi rastløse bein. (Da våkner jeg på baderommet fortømla og rotet meg inn der i ørska for å ta kaldt vann på beina). Anonymkode: 0881f...e63 Jeg har ingen tro på bedring før du finner frem viljestyrken din og begynner å handle mer konstruktivt i hverdagen. Du må ikke misbruke medikamenter, du må ikke ligge i senga mesteparten av tiden osv. Du sier du får hjelp fra kommunen 7 timer i uken, samt har time med behandler 1-2 ganger pr uke. Det innebærer at du får hjelp i et ganske stort omfang, - men det virker som om hjelpen du får ikke bidrar til at du selv tar mer ansvar? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 frosken skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen tro på bedring før du finner frem viljestyrken din og begynner å handle mer konstruktivt i hverdagen. Du må ikke misbruke medikamenter, du må ikke ligge i senga mesteparten av tiden osv. Du sier du får hjelp fra kommunen 7 timer i uken, samt har time med behandler 1-2 ganger pr uke. Det innebærer at du får hjelp i et ganske stort omfang, - men det virker som om hjelpen du får ikke bidrar til at du selv tar mer ansvar? Det er det jeg også har prøvd å formidle til ts. T Anonymkode: 0dd67...2e0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Fordi jeg er friskere nå enn jeg var før. Ellers hadde de avsluttet behandling har heg fått beskjed om. Bemannet bolig vil det være mange forskjellige som jobber som jeg må forholde meg til. På dps får jeg samme lille team, pga did-diagnosen min. Noen er sluttet og gradvis og sakte blitt kjent med nye. jeg er blitt fortalt at det kan være en god del bråk ved bemannet bolig som er en stor trigger. Selv har jeg alltid tenkt at det handler om å ta seg sammen så klarer man. Det være seg ta seg en tur, en dusj eller lage noe mat. Men har fått rett i fleisen at det handler ikke om vilje når depresjonen har satt seg så fast. Jeg tar også mye mer ansvar enn noensinne. (Skilt). Men det nevnte jeg kanskje ikke. Jeg tar gjerne imot kritikk. Og råd. Merker det kanskje er vanskelig når man ikke har hele istorien. Anonymkode: 0881f...e63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi jeg er friskere nå enn jeg var før. Ellers hadde de avsluttet behandling har heg fått beskjed om. Bemannet bolig vil det være mange forskjellige som jobber som jeg må forholde meg til. På dps får jeg samme lille team, pga did-diagnosen min. Noen er sluttet og gradvis og sakte blitt kjent med nye. jeg er blitt fortalt at det kan være en god del bråk ved bemannet bolig som er en stor trigger. Selv har jeg alltid tenkt at det handler om å ta seg sammen så klarer man. Det være seg ta seg en tur, en dusj eller lage noe mat. Men har fått rett i fleisen at det handler ikke om vilje når depresjonen har satt seg så fast. Jeg tar også mye mer ansvar enn noensinne. (Skilt). Men det nevnte jeg kanskje ikke. Jeg tar gjerne imot kritikk. Og råd. Merker det kanskje er vanskelig når man ikke har hele istorien. Anonymkode: 0881f...e63 Slik jeg ser det, så kan alle klare noe, men det varierer selvfølgelig veldig hvor mye. På nåværende tidspunkt klarer du å misbruke medikamenter og tilbringe mye av døgnet i senga, du kan også klare å gjøre noe med dette. Hva sier behandler på dps til medikamentmisbruket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 Tror dessverre ikke løsningen er å legge til enda et medikament for å få deg til å sove. Du trenger å slutte å bruke det på dagtid. Da vil det nok etter hvert begynne å funke på kvelden igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 Takk for svar. Behandler har foreslått multidose. Jeg vil gjerne prøve å fikse dette selv men er åpen for det om jeg ikke klarer det. Jeg forstår tankegangen med å ikke ta det på dagtid og har som mål at jeg ikke skal gjøre det mer, i håp om bedre virkning kveld. Siden jeg sover så dårlig med imovane kunne jeg kanskje prøvd en stund å bare la være å ta den i håp om at den om en stund kan virke igjen? Hvor lang tid ca bør man unngå å ta imovane for virkning igjen? Jeg sitter for øyeblikket på kjøkkenet og har som mål å være minst mulig i sengen idag. Har og et mål om å dusje. Men kunne gjerne ønske jeg klarte å avlede meg med noe. Men sklir bare vekk. Anonymkode: 0881f...e63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 Men gjør det noe om du sklir vekk? Da tar du bare en liten pause også fortsetter du. F.eks sette på en tv-serie. Når du kjenner du ikke klarer å fokusere lenger, sett på pause og lukk øynene noen minutter og prøv igjen. Eller hent en kopp kaffe, gå på toalettet eller hva annet som kan passe som en liten pause. Det gjør jo ikke noe om du bruker lang tid på en episode eller ikke får med deg alt, det kan være en god opptrening i fokusering. Anonymkode: d576b...f40 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men gjør det noe om du sklir vekk? Da tar du bare en liten pause også fortsetter du. F.eks sette på en tv-serie. Når du kjenner du ikke klarer å fokusere lenger, sett på pause og lukk øynene noen minutter og prøv igjen. Eller hent en kopp kaffe, gå på toalettet eller hva annet som kan passe som en liten pause. Det gjør jo ikke noe om du bruker lang tid på en episode eller ikke får med deg alt, det kan være en god opptrening i fokusering. Anonymkode: d576b...f40 Tusen takk for svar. Det skal jeg prøve på. Som du sier er det ikke noe farlig om jeg ikke får med meg alt. Anonymkode: 0881f...e63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 Det høres ut som du har det veldig vanskelig. Det jeg sitter og lurer på er hva som skal motivere deg til å endre noe. Hvis hverdagene dine tilbringes alene uten noe innhold så kan det jo være like greit å ligge i senga på en måte. Du må finne noe som motiverer deg til å gjøre en endring. Hva liker du å gjøre? Er det noe som kan flytte fokuset ditt vekk fra deg selv? En hobby du kan drive med? Det finnes nettkurs i alt mulig - kan det være noe? Kan du delta på noe utenfor huset? Hvis du har planer med noen så vil det kanskje ikke oppleves så vanskelig å dusje og gjøre seg klar? Jeg har ingen tro på at man blir bedre av å surre rundt i sin egen lidelse. Du trenger åpenbart behandling (hjelper traumebehandlingen du mottar?), men du er også den eneste som kan begynne å ta steg i en annen retning. Du ønsker deg et annet liv - begynn med å se på hva det livet skal inneholde og hvordan det er annerledes fra livet du har nå. Og hva konkret kan du gjøre for å bevege deg mer i retning av det? Begynn helt i det små og bygg videre på det. Jeg tror det er helt avgjørende og ha innslag av noe friskt for å bli frisk. Samtidig forstår jeg at du har alvorlige vansker, men alle kan gjøre noe, om enn bitte lite. Så flott at du sitter på kjøkkenet og har som mål og ikke være så mye i sengen! Da har du allerede begynt! Anonymkode: 8d0dc...e33 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467744-litt-langmen-tanker-om-veien-videre/page/3/#findComment-4104523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.