Gå til innhold

Vondt i høyre øye.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg beklager på det sterkeste at jeg «hobbydiagnoserte» deg. Men konklusjonen var jo riktig og jeg er glad for at du fikk behandling og reddet synet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
ISW skrev (8 timer siden):

Hadde du vondt i tinningen / blodåren som går i tinningen? 

Det går greit at du hobbydiagnostiserte for jeg ringte jo legevakten pga deg, da fikk jeg jo hjelp. Ble sendt til akutten i byen, måtte reise med det samme. Var redd. Det var tinningen jeg trodde jeg hadde vondt først, men så merket jeg at det var hele øyet det var vondt i og det var jo rødt fredagen men ble enda rødere lørdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Episkleritt het det, og jeg leste at det var en ufarlig tilstand? Hvorfor alt oppstyret da og øyeblikkelig hjelp og det kunne bli meget alvorlig? Kom jeg til en spesialist som overdrev noe voldsomt? Fikk meg redd for ingenting? Herregud! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Episkleritt het det, og jeg leste at det var en ufarlig tilstand? Hvorfor alt oppstyret da og øyeblikkelig hjelp og det kunne bli meget alvorlig? Kom jeg til en spesialist som overdrev noe voldsomt? Fikk meg redd for ingenting? Herregud! 

Jeg synes du skal stole på legens avgjørelse. 

Anonymkode: fe8a4...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du skal stole på legens avgjørelse. 

Anonymkode: fe8a4...8e3

Jo gjør jo det men ble litt usikker når det står det er en ufarlig tilstand, han sa jo det kunne spre seg og bli meget alvorlig. Det var en ung lege da som snakket med en annen spesialist på telefonen, skjønner bare ikke hvorfor jeg måtte reise langt til akutten for det. Men gjort er gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jo gjør jo det men ble litt usikker når det står det er en ufarlig tilstand, han sa jo det kunne spre seg og bli meget alvorlig. Det var en ung lege da som snakket med en annen spesialist på telefonen, skjønner bare ikke hvorfor jeg måtte reise langt til akutten for det. Men gjort er gjort. 

Det kan ha vært en kompllsert tilstand. 

Anonymkode: fe8a4...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan ha vært en kompllsert tilstand. 

Anonymkode: fe8a4...8e3

Ja mulig det da, han skrev også jeg var vanskelig å samarbeide med. Det forstår jeg ingenting av og han sa jeg var flink når han undersøkte meg, mye rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Ja mulig det da, han skrev også jeg var vanskelig å samarbeide med. Det forstår jeg ingenting av og han sa jeg var flink når han undersøkte meg, mye rart. 

Kan hende han merket at du var redd og at du derfor slet med å følge all instruksjonen som gis når man undersøker et øye ordentlig? Jeg tror ikke han mente at du var vanskelig, men at det kan ha vært vanskelig å gjennomføre undersøkelsen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (1 minutt siden):

Kan hende han merket at du var redd og at du derfor slet med å følge all instruksjonen som gis når man undersøker et øye ordentlig? Jeg tror ikke han mente at du var vanskelig, men at det kan ha vært vanskelig å gjennomføre undersøkelsen:-)

Ja mulig det var det da, var jo redd. Han undersøkte jo begge øyene han, det var alt mulig. Mannen min var nå med meg hele tiden og det var betryggende, hadde ikke funnet frem på det sykehuset alene jeg. Det er jo så stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Lurer på om det kan komme seg av vaksinen? Har jo fått økt migrene og etter at jeg tok siste dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Lurer på om det kan komme seg av vaksinen?

Jeg tviler sterkt på at en vaksine mot virus i luftveiene forårsaker en betennelse i øyet mange uker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (3 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at en vaksine mot virus i luftveiene forårsaker en betennelse i øyet mange uker senere.

Ok. Det var bare en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Så snakket legen mer til mannen min enn meg, han fikk jo vite at jeg hadde schizoaffektiv. Tror man blir stigmatisert da og det er jo litt synd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Så snakket legen mer til mannen min enn meg, han fikk jo vite at jeg hadde schizoaffektiv. Tror man blir stigmatisert da og det er jo litt synd. 

Han burde jo ha henvendt seg mest til deg - men samtidig så kan det hende at han forsøkte å ta best mulig hensyn til deg.  Fint at mannen din ble med hele tiden siden du var så redd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (2 minutter siden):

Han burde jo ha henvendt seg mest til deg - men samtidig så kan det hende at han forsøkte å ta best mulig hensyn til deg.  Fint at mannen din ble med hele tiden siden du var så redd!

Ja han burde det for jeg følte meg som en tilskuer, men mulig det var en grunn til det da ja. Ja det var en trygghet å ha mannen men, hva skulle jeg gjort uten han. Uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå har jeg ikke vondt i øyet og rødheten forsvinner mer og mer, forstår jo at det er pga medisinen. Men syns virkelig ikke det var nødvendig å reise til akutten i byen, det kunne de spart meg for. Men må jeg ta medisinen som han sa selv om det forsvinner helt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...