Gå til innhold

De som dreper som sliter psykisk.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

De må vel være voldelige? Eller er det sånn at hvem som helst kan bli en morder? Skjønner ikke helt det der, virker som alle som dreper for tiden har psykiske problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (41 minutter siden):

De må vel være voldelige? Eller er det sånn at hvem som helst kan bli en morder? Skjønner ikke helt det der, virker som alle som dreper for tiden har psykiske problemer. 

Det er oftest menn og oftest psykose. 

Anonymkode: 10ef9...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er oftest menn og oftest psykose. 

Anonymkode: 10ef9...d95

Kombinert med rus.

Anonymkode: dbe5a...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er oftest menn og oftest psykose. 

Anonymkode: 10ef9...d95

Skummelt det der :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (2 minutter siden):

Ja, men de aller fleste med psykose dreper jo ikke. :)

Nei de gjør vel ikke det, men jeg har jo vært redd jeg har drept noen i psykose. Måtte sjekke midt på natten at jeg ikke hadde drept noen, skremmende hvordan man kan bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fort gjort å skade noen om man for alvor i det fulle og hele er overbevist om at en person som kommer på besøk til deg skal drepe DEG. Da blir deg flight or fight, men ikke alltid man kan rømme heller. 

Anonymkode: 1eef8...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fort gjort å skade noen om man for alvor i det fulle og hele er overbevist om at en person som kommer på besøk til deg skal drepe DEG. Da blir deg flight or fight, men ikke alltid man kan rømme heller. 

Anonymkode: 1eef8...3d6

Ja jeg sov jo med kniv i sengen når min mann jobbet natt, klar til å forsvare meg hvis noen kom inn. Hadde også hårspray jeg skulle spraye i øynene deres. Godt ingen kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Ja jeg sov jo med kniv i sengen når min mann jobbet natt, klar til å forsvare meg hvis noen kom inn. Hadde også hårspray jeg skulle spraye i øynene deres. Godt ingen kom. 

Det må da være helt greit å forsvare seg mot inntrengere i eget hjem. 

Selv har jeg alarm, og en stor vakthund av en rase som ingen med vettet i behold våger å gå inn til. 

Anonymkode: 484f1...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det må da være helt greit å forsvare seg mot inntrengere i eget hjem. 

Selv har jeg alarm, og en stor vakthund av en rase som ingen med vettet i behold våger å gå inn til. 

Anonymkode: 484f1...1ae

Det er jo lov i Amerika men det var ikke lov her sa sykepleieren, da hadde jeg blitt satt i fengsel for å forsvare meg. 

Skulle hatt alarm her og, vakthund hjelper nok ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Det er jo lov i Amerika men det var ikke lov her sa sykepleieren, da hadde jeg blitt satt i fengsel for å forsvare meg. 

Skulle hatt alarm her og, vakthund hjelper nok ja. 

Neida. Det er noe som heter i selvforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (12 timer siden):

Neida. Det er noe som heter i selvforsvar.

Ja det var det jeg trodde og, helst ville jeg hatt en pistol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (14 timer siden):

Det er jo lov i Amerika men det var ikke lov her sa sykepleieren, da hadde jeg blitt satt i fengsel for å forsvare meg. 

Skulle hatt alarm her og, vakthund hjelper nok ja. 

 

emilie321 skrev (13 timer siden):

Neida. Det er noe som heter i selvforsvar.

 

stjernestøv skrev (40 minutter siden):

Ja det var det jeg trodde og, helst ville jeg hatt en pistol. 

Om en overhode skal kunne snakke om selvforsvar, må det jo foreligge en reell dødsfare. Om noen (mot formodning) skulle bryte seg inn hos Stjernestøv, er det vel mikroskopisk fare for at vedkommende er ute etter å skade eller drepe, og det blir lite proporsjonalt å angripe med våpen.

Å ha våpen i en slik situasjon medfører en reell fare for både seg selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Ekstra skrev (18 minutter siden):

 

 

Om en overhode skal kunne snakke om selvforsvar, må det jo foreligge en reell dødsfare. Om noen (mot formodning) skulle bryte seg inn hos Stjernestøv, er det vel mikroskopisk fare for at vedkommende er ute etter å skade eller drepe, og det blir lite proporsjonalt å angripe med våpen.

Å ha våpen i en slik situasjon medfører en reell fare for både seg selv og andre.

Det hadde vært en trygghet å ha pistol da, kunne i hvert fall jagd personen ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært en trygghet å ha pistol da, kunne i hvert fall jagd personen ut igjen. 

Jeg kan love deg at pistoler ikke gir trygghet, de gir derimot større fare for at du vil bli skadet eller enda verre. Husk at inntrengeren (også) kan være en person som sliter psykisk og ikke er stabil.

Om du absolutt vil ha noe å forsvare deg med, tenker jeg det holder med pepperspray eller lignende.

Når dette er sagt er det nok liten sannsynlighet for at noen vil bryte seg inn hos deg og enda mindre sannsynlig at vedkommende vil komme inn på soverommet ditt. Om noen bryter seg inn for å få med seg verdier, gjør du nok klokest i å ikke blande deg inn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Jeg kan love deg at pistoler ikke gir trygghet, de gir derimot større fare for at du vil bli skadet eller enda verre. Husk at inntrengeren (også) kan være en person som sliter psykisk og ikke er stabil.

Om du absolutt vil ha noe å forsvare deg med, tenker jeg det holder med pepperspray eller lignende.

Når dette er sagt er det nok liten sannsynlighet for at noen vil bryte seg inn hos deg og enda mindre sannsynlig at vedkommende vil komme inn på soverommet ditt. Om noen bryter seg inn for å få med seg verdier, gjør du nok klokest i å ikke blande deg inn i det hele tatt.

Ok. Får få tak i pepperspray da, vet ikke hvor jeg får tak i det. 

Har vært redd for det i mange år men det har ikke skjedd enda men man vet jo aldri, det skjer jo hos folk. Det er lite verdier her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Det hadde vært en trygghet å ha pistol da, kunne i hvert fall jagd personen ut igjen. 

Synes jeg ser snille, forsiktige stjernestøv (i alle fall hvordan du fremstår her på forumet) med pistol og jage folk ut.. Hadde du virkelig klart det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (7 minutter siden):

Synes jeg ser snille, forsiktige stjernestøv (i alle fall hvordan du fremstår her på forumet) med pistol og jage folk ut.. Hadde du virkelig klart det? :)

Hehe jeg vet ikke, kanskje hvis jeg hadde vært redd nok. Bare sagt "Ut" og pekt med pistolen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

 

 

Om en overhode skal kunne snakke om selvforsvar, må det jo foreligge en reell dødsfare. Om noen (mot formodning) skulle bryte seg inn hos Stjernestøv, er det vel mikroskopisk fare for at vedkommende er ute etter å skade eller drepe, og det blir lite proporsjonalt å angripe med våpen.

Å ha våpen i en slik situasjon medfører en reell fare for både seg selv og andre.

Ja, er helt enig. Jeg er overhode ikke for de våpenlovene som er i USA. Tror det øker voldsbruken.  Bare se på hvor mange små barn som dreper andre pga at foreldre har usikrede våpen hjemme. Glad vi har streng våpenlov her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 3.8.2022 den 13.47):

De må vel være voldelige? Eller er det sånn at hvem som helst kan bli en morder? Skjønner ikke helt det der, virker som alle som dreper for tiden har psykiske problemer. 

Godt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...