Gjest Thox Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg omtrent spiser bare karbohydrater og ikke noe frukt og grønsaker? Med andre ord: hva kan skje hvis jeg får i meg for lite av de viktigste næringsstoffene (f.eks frukt,kjøtt og fisk) ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 (Frukt og grønnsaker ER hovedsaklig karbohydrater...) Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden du skulle ønske å bare spise karbohydrater? Selv en med det minste grunnlag av ernæringsviten må da vite at vi trenger også proteiner og fett for å holde oss friske??? http://fuv.hivolda.no/prosjekt/dromnas/neringstoff.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hei Thox, For lite proteiner fører bl.a til tap av muskler og andre proteinvev i kroppen, som f.eks hjerte og lunger, dårlig immunforsvar som gjør en mer mottagelig for infeksjoner og sykdommer, vekststagnasjon, og mange andre nedbrytende effekter. For lite proteiner være livstruende. Frukt og grønnsaker er viktige for nok av vitaminer, mineraler, og andre stoffer som hjelper til å beskytte mot livsstilssykdommer, styrke immunforsvaret, opprettholde livsviktige funksjoner i kroppen, etc. Jeg synes linken Leila gir er bra. Det meste mat inneholder proteiner, men det er likevel viktig å få i seg 2-3 gode proteinkilder daglig – f.eks kjøtt, fisk, egg, melk, ost, nøtter, og belgfrukter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.