Gå til innhold

Hvor ofte sees det på som ok å ha timer hos fastlegen for samtale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ISW skrev (52 minutter siden):

Her tror jeg det er viktig å ha rett forventning til fastlegen sin. 

Hvis jeg tolker deg riktig, så har du fått mange plager som følge av at du og kona ikke har sex? 

Den medisinske tilnærmingen til dette spørsmålet er: «Hvordan kan Erik fungere bedre til tross for at han ikke har sex med kona?» og her kan ulike ting hjelpe. 

«Hvordan kan Erik og kona ha sex» evt. «Hvordan kan Erik ha sex med andre enn kona» kan være relevante spørsmål men ikke noe en fastlege eller psykolog kan hjelpe med. Dette blir på en måte spørsmål du og kona di må jobbe med, eventuelt med råd fra en parterapeut. Det er ikke medisinske problemstillinger.

Da er det rart at andre fastleger gir råd i slike situasjoner, dette er forskjellig fra lege til lege. Denne legen kjenner oss godt og vet hva vi strever med. Noe kunne hun ha bidratt med. Jeg har mange plager ja, derav depresjon og null selvfølelse. Vi har prøvd parterapeut , det var det ingen hjelp å få. Og problemet er at jeg ikke greier å skaffe meg sex på andre måter, har ikke det som trengs for å gjøre noe slikt. Vi er forskjellige og noen får aldri ha sex med et annet menneske. Og da blir de psykisk dårlig, så kommer fastlegen inn i bildet. Så har vi det gående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

erik123 skrev (16 minutter siden):

Da er det rart at andre fastleger gir råd i slike situasjoner, dette er forskjellig fra lege til lege. Denne legen kjenner oss godt og vet hva vi strever med. Noe kunne hun ha bidratt med. Jeg har mange plager ja, derav depresjon og null selvfølelse. Vi har prøvd parterapeut , det var det ingen hjelp å få. Og problemet er at jeg ikke greier å skaffe meg sex på andre måter, har ikke det som trengs for å gjøre noe slikt. Vi er forskjellige og noen får aldri ha sex med et annet menneske. Og da blir de psykisk dårlig, så kommer fastlegen inn i bildet. Så har vi det gående. 

Noen fastleger kan jo ta på seg denne rollen som du sier, men for meg ville det ikke vært noen forventning jeg hadde til min fastleges rolle - foruten å være et medmenneske. 

Jeg tror hvis jeg var deg, at jeg ville prøvd å fokusere på det jeg kunne fokusere på. Altså å ha en livskvalitet uten sex. Jeg tenker det er viktig å prøve og gjøre hyggelige ting sammen og sette pris på den tiden man har sammen. Det er mange som er i din situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (51 minutter siden):

Noen fastleger kan jo ta på seg denne rollen som du sier, men for meg ville det ikke vært noen forventning jeg hadde til min fastleges rolle - foruten å være et medmenneske. 

Jeg tror hvis jeg var deg, at jeg ville prøvd å fokusere på det jeg kunne fokusere på. Altså å ha en livskvalitet uten sex. Jeg tenker det er viktig å prøve og gjøre hyggelige ting sammen og sette pris på den tiden man har sammen. Det er mange som er i din situasjon. 

Jeg vet det er mange. Ufattelig mange levet et helt liv uten sex av forskjellige grunner., At kona nekter deg sex er en grunn som går igjen. Det er jo en form for straff, enda du ikke skjønner hvorfor du blir straffet. Nå skal jeg greie de få årene jeg har igjen uten fysisk kontakt, Så får vi bare bo her og hakke på hverandre. Mange lever i ødelagte ekteskap og greier ikke å bryte ut, for det er ikke enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud jeg blir helt matt av denne diskusjonen. Folk har virkelig små problemer her! 

Anonymkode: 481ac...e06

Ja når sexlivet eller at kjæresten gikk ifra en er det som gjør en dårlig så er det ganske små problemer iforhold til mange andre. 

Anonymkode: 2dbff...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud jeg blir helt matt av denne diskusjonen. Folk har virkelig små problemer her! 

Anonymkode: 481ac...e06

Det var et arrogant  svar. Tror du virkelig at alle har det bra? Da er du naiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (4 timer siden):

Da er det rart at andre fastleger gir råd i slike situasjoner, dette er forskjellig fra lege til lege. Denne legen kjenner oss godt og vet hva vi strever med. Noe kunne hun ha bidratt med. Jeg har mange plager ja, derav depresjon og null selvfølelse. Vi har prøvd parterapeut , det var det ingen hjelp å få. Og problemet er at jeg ikke greier å skaffe meg sex på andre måter, har ikke det som trengs for å gjøre noe slikt. Vi er forskjellige og noen får aldri ha sex med et annet menneske. Og da blir de psykisk dårlig, så kommer fastlegen inn i bildet. Så har vi det gående. 

Så du vet fremdeles ikke hvorfor hun ikke vil ha sex med deg etter så mange år?

Anonymkode: ac71d...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (45 minutter siden):

Det var et arrogant  svar. Tror du virkelig at alle har det bra? Da er du naiv. 

Nei det tror jeg ikke men dine problemer blir likevel så ufattelig små

Anonymkode: 481ac...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke men dine problemer blir likevel så ufattelig små

Anonymkode: 481ac...e06

Ikke for de det gjelder! Men det skjønner ikke du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (12 minutter siden):

Ikke for de det gjelder! Men det skjønner ikke du! 

Jeg skjønner men ja mener mener de problemene er små 

Anonymkode: 481ac...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner men ja mener mener de problemene er små 

Anonymkode: 481ac...e06

For deg er de små, men ikke for de det gjelder. At du aldri har hatt motgang, behøver ikke å bety noe. Mange sliter i sitt liv. 

Anonymkode: b63b1...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...