Gå til innhold

Beltelegging


Gjest Frøya Alilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De holdt deg fast samtidig som du hadde hendene bak på ryggen i håndjern? 

Anonymkode: f702a...a5b

Betyr beltelegge deg å tvinge deg ned i en seng og binde deg fast med armer og bein i en seng? Så blir du overlatt til deg selv? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (4 minutter siden):

Det var veldig mange spørsmål. Har ikke lyst til å svare noe mer detaljert. Det er lenge siden og jeg var veldig syk. 

Beklager. Kan bare ikke noe om det.

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager. Kan bare ikke noe om det.

Anonymkode: f702a...a5b

Det går bra, jeg bare har ikke lyst til å gå såpass detaljert inn i akkurat min personlige opplevelse. 

Når man beltelegges så skal det alltid være en ansatt i rommet og det kommer også en lege etter hvert for å se at det går bra med pasienten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 minutter siden):

Det går bra, jeg bare har ikke lyst til å gå såpass detaljert inn i akkurat min personlige opplevelse. 

Når man beltelegges så skal det alltid være en ansatt i rommet og det kommer også en lege etter hvert for å se at det går bra med pasienten. 

Det skjønne jeg, og respekterer. Igjen belager for å være for nysgjerrig. Uansett håper det var en snill person du hadde med deg. 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som blir beltelagt får kun magebelte på seg. Det skal alltid være personell til stede på rommet hele tiden når noen er beltelagt. Pasienten skal aldri være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (18 minutter siden):

De aller fleste som blir beltelagt får kun magebelte på seg. Det skal alltid være personell til stede på rommet hele tiden når noen er beltelagt. Pasienten skal aldri være alene.

Hvor lenge kan de ligge slik? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (22 minutter siden):

Kan? - Så lenge det er nødvendig.

Vanligvis < 1 time

Hvilken sykdom har de som havner der? Hvis noen er sucidal havner de der? 

Anonymkode: f702a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken sykdom har de som havner der? Hvis noen er sucidal havner de der? 

Anonymkode: f702a...a5b

Hvis du har lest svarene du har fått, vil du ha sett at beltelegging brukes ved fysisk utagering uavhengig av diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beltelegging er maktovergrep overfor de svake.  Maktovergrep er vanlig i psykiatrien og blir pakket inn i et eller annet "dette var nøvendig fordi...."

Pasientene blir ikke respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 minutter siden):

Beltelegging er maktovergrep overfor de svake.  Maktovergrep er vanlig i psykiatrien og blir pakket inn i et eller annet "dette var nøvendig fordi...."

Pasientene blir ikke respektert.

En juleaften på vakt hadde jeg en mann som tok springfart og sprang med hodet rett i murveggen flere ganger. Skulle jeg ikke ha tatt kontroll på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (Akkurat nå):

En juleaften på vakt hadde jeg en mann som tok springfart og sprang med hodet rett i murveggen flere ganger. Skulle jeg ikke ha tatt kontroll på han?

Det skrives julaften, ikke juleaften. 

Anonymkode: fc030...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (2 minutter siden):

En juleaften på vakt hadde jeg en mann som tok springfart og sprang med hodet rett i murveggen flere ganger. Skulle jeg ikke ha tatt kontroll på han?

Hva hadde skjedd på Island?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (23 minutter siden):

En juleaften på vakt hadde jeg en mann som tok springfart og sprang med hodet rett i murveggen flere ganger. Skulle jeg ikke ha tatt kontroll på han?

Dette spørsmålet har ikke noe med det du skriver her å gjøre, men har du opplevd at noen faktisk liker å bli beltelagt? Eller gjør ting for å bli det? 

Anonymkode: 0bd3f...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (9 timer siden):

Beltelegging er maktovergrep overfor de svake.  Maktovergrep er vanlig i psykiatrien og blir pakket inn i et eller annet "dette var nøvendig fordi...."

Pasientene blir ikke respektert.

For meg var det bedre å bli beltelagt de to gangene jeg ble det enn å fortsette å bli holdt fast. Det får jeg fullstendig panikk av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...