Gå til innhold

Hvorfor får enkelte pasienter i psykiatrien 'spesialbehandling'?

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne. Først vil jeg bare si at jeg unner henne all den hjelpen hun får. Jeg bare undrer meg over hva det er som gjør at enkelte pasienter får 'spesialbehandling' i psykiatrien? 

Ett eksempel er at hun var innlagt i 6 måneder grunnet selvmordstanker. Ikke deprimert. Bare suicidal. Dvs hun var deprimert i starten, men mesteparten av innleggelsen var hun "bare" suicidal. Ett annet eksempel er at en gang hun trengte innleggelse så åpnet DPS opp en plass/seng bare for henne. De hadde egentlig stengt den da de ikke hadde kapasitet. 

Anonymkode: d2960...1e0

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en venninne. Først vil jeg bare si at jeg unner henne all den hjelpen hun får. Jeg bare undrer meg over hva det er som gjør at enkelte pasienter får 'spesialbehandling' i psykiatrien? 

Ett eksempel er at hun var innlagt i 6 måneder grunnet selvmordstanker. Ikke deprimert. Bare suicidal. Dvs hun var deprimert i starten, men mesteparten av innleggelsen var hun "bare" suicidal. Ett annet eksempel er at en gang hun trengte innleggelse så åpnet DPS opp en plass/seng bare for henne. De hadde egentlig stengt den da de ikke hadde kapasitet. 

Det er forskjell på folk tror jeg bare, det finnes vel folk i psykiatrien de tar godt vare på mens andre gir de faen i. Vet ikke hvorfor det er sånn. 

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Det er forskjell på folk tror jeg bare, det finnes vel folk i psykiatrien de tar godt vare på mens andre gir de faen i. Vet ikke hvorfor det er sånn. 

Det er utrolig leit og absolutt ikke akseptabelt egentlig. Undrer meg over hvorfor det er slik. Er nok ingen som har svaret på det?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje hun er lettere psykisk utviklingshemmet, for vanlige folk er ikke det normalt. Uansett. 

Anonymkode: 17f0f...18c

Det er hun ikke. Hva mener du med at det ikke er normalt? Jeg tviler på at hun er den eneste som får 'spesialbehandling'.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er hun ikke. Hva mener du med at det ikke er normalt? Jeg tviler på at hun er den eneste som får 'spesialbehandling'.

Hub er ikke alene om det men det er unntaket. De fleste får ikke spesialbehandling fordi man er sucidal. Men jeg tror det er noe mer hun ikke forteller deg, og derfor forstår du heller ikke helheten i situasjonen. 

Anonymkode: 17f0f...18c

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er utrolig leit og absolutt ikke akseptabelt egentlig. Undrer meg over hvorfor det er slik. Er nok ingen som har svaret på det?

Nei tror ikke det finnes noe svar på det i grunn, har lurt på det selv. 

Det kommer veldig an på sykdomsbildet ellers. Jeg var tvangsinnlagt i 2 år i strekk med minimalt utgang grunnet selvmordsfare, men jeg hadde i tillegg vrangforestillinger som det tok lang tid å bli kvitt og de turte derfor ikke slippe meg ut på to år. 

Anonymkode: 540e0...0da

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer veldig an på sykdomsbildet ellers. Jeg var tvangsinnlagt i 2 år i strekk med minimalt utgang grunnet selvmordsfare, men jeg hadde i tillegg vrangforestillinger som det tok lang tid å bli kvitt og de turte derfor ikke slippe meg ut på to år. 

Hvilke vrangforestillinger hadde du?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok mye du ikke vet. 

Anonymkode: c73f2...b17

Glitter skrev (40 minutter siden):

Tror vel som noen sier at det er mye man ikke vet og som avgjør hvilke vurderinger som blir tatt. 

Dere har nok rett. Dårlig samvittighet for at jeg startet denne tråden nå. Men det var i beste hensikt da, ville bare forsøke forstå.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvilke vrangforestillinger hadde du?

Trodde bl.a at en av skikkelsene jeg så var meg fra et tidligere liv, og at jeg måtte drepe meg selv for å redde verden fordi jeg hadde påført menneskeheten en ufattelig lidelse. Jeg prøvde derfor konstant å drepe meg selv og skadet meg alvorlig de få gangene jeg klarte å rømme.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...