Gå til innhold

vil jeg gå ned noe...?

Gjest minken

Anbefalte innlegg

Gjest minken

Er en jente på 18 som har et par-tre kilo ekstra rundt magen som jeg helst skulle ha tatt av. Er aktiv håndballspiller og er avhengig av nok energi til treningene som er 3-4 ganger i uken. Derfor kan jeg ikke spise ALTFOR lite, må ha nok til å kunne gjennomføre trening uten å bli slapp underveis. Treningene varer ca 1,5 time. I tillegg trener jeg 1 time styrketrening i uka.

Jeg er 1.70 m høy og veier 60 kg. Skal derfor ikke ta av mye, men den ekstra valken rundt magen skal bort. ;-)

Har vel noenlunde normal benbygning.

Lurer derfor på hvordan jeg skal få tatt av uten å la det gå utover treningen?

Hvor mange kcal? Vil ikke bruke FOR lang tid på dette heller, en måneds tid hadde vært bra.

Har redusert matinntaket noe de siste dagene, men vet ikke om det jeg har gjort er riktig..

Nå spiser jeg:

Frokost: grøt av 1 dl havregryn/vann +litt sukker og kanel, 1 gl melk og en gulrot.

Mellom: 2 knekkebrød med skinke+ 1 frukt

Lunch: 1 "grovt" kjøperundstrykke og en fiskekake+ 1 frukt

Middag: 1 stor potet, 2 stykker fisk/kjøtt, masse grønnsaker og en liten øse mager saus

Mellom: en frukt

Kvelds: samme som frokost

Er dette kanskje litt mye??

Hvor mange kcal er dette ca?

Noen som kan være så snill å gi meg noen råd??

klemmer fra ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du ikke bare kan trene magen litt mer intensivt, og beholde den vekten du har? Vekten din er flott i forhold til høyden! Jeg ville ikke spist noe særlig mindre enn det du gjør, du risikerer å ødelegge forbrenningen hvis du spiser for lite, og da er du i gang med en evig jo-jo-slanking resten av livet!

Spis sunt slik du gjør, ikke skei ut for mye med godterier etc, og tren litt ekstra mageøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Er du sikker på at du ikke bare kan trene magen litt mer intensivt, og beholde den vekten du har? Vekten din er flott i forhold til høyden! Jeg ville ikke spist noe særlig mindre enn det du gjør, du risikerer å ødelegge forbrenningen hvis du spiser for lite, og da er du i gang med en evig jo-jo-slanking resten av livet!

Spis sunt slik du gjør, ikke skei ut for mye med godterier etc, og tren litt ekstra mageøvelser.

du vet vel at punktforbrenning ikke hjelper?

Skal man ha vekk fettet på magen må man trene hele kroppen, for fettet vil forsvinne fra hele kroppen uansett.

Ergo mageøvelser vil kun hjelpe for å få ekstra muskler under magefettet, men det vil ikke få vekk fettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet vel at punktforbrenning ikke hjelper?

Skal man ha vekk fettet på magen må man trene hele kroppen, for fettet vil forsvinne fra hele kroppen uansett.

Ergo mageøvelser vil kun hjelpe for å få ekstra muskler under magefettet, men det vil ikke få vekk fettet

Men ofte trenger man ikke å få vekk så mye fett på magen, hvis man får trent den opp og den blir stram. Da gjør det ikke så mye om det er litt fett utenpå musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...