Gå til innhold

Veldig annerledes forum enn kg


Pegaso98

Anbefalte innlegg

Hei! Hvorfor er det ikke slik at vi kan se hverandres profil? Og hvorfor er det ikke slik på samme måte som på kg at man gir hverandre mye likes? Nesten ingen innlegg har likes her? Hvorfor er det ikke flere reaksjoner enn tommel opp? Forumet virker mye mer lukket. Ingen likes. Ingen mulighet til å se andres profiler eller tidligere innlegg. Og hvordan endrer man navn her? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pegaso98 skrev (4 timer siden):

Hei! Hvorfor er det ikke slik at vi kan se hverandres profil? Og hvorfor er det ikke slik på samme måte som på kg at man gir hverandre mye likes? Nesten ingen innlegg har likes her? Hvorfor er det ikke flere reaksjoner enn tommel opp? Forumet virker mye mer lukket. Ingen likes. Ingen mulighet til å se andres profiler eller tidligere innlegg. Og hvordan endrer man navn her? 

 

Det kan være noen tekniske ting som bare admin kan svare på.

Jeg tipper det er færre likes fordi det er færre som leser og fordi kulturen er annerledes. Det kan handle litt om meste er spørsmål om psykiatri, hvor færre føler seg kompetente til å mene så mye.

Det kan hende at folk er mer opptatt av å være anonyme så de ikke vil at man enkelt skal se hele historien, eller det kan være en teknisk sak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98 skrev (4 timer siden):

Og hvordan endrer man navn her? 

Det kan man ikke gjøre selv.

Pegaso98 skrev (4 timer siden):

Og hvorfor er det ikke slik på samme måte som på kg at man gir hverandre mye likes? Nesten ingen innlegg har likes her? Hvorfor er det ikke flere reaksjoner enn tommel opp? 

Det er ikke så mange faste brukere, og både trådenes lengde og antall svar og  "likes" preges av det. For egen regning legger jeg til at en stor del av innleggene handler om personlige psykiske problemer, og det ikke alltid så naturlig å trykke "liker" på dem. Jeg tenker i hvert fall selv at den reaksjonen kan feiltolkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98 skrev (På 3.9.2022 den 3.51):

Hei! Hvorfor er det ikke slik at vi kan se hverandres profil?

Denne funksjonen har såvidt jeg vet aldri vært i bruk her, jeg regner med det har mye med tematikken på forumet og gjøre, og at mange kan oppleve det som innvaderende at andre kan følge med på de. Det har vel aldri vært spørsmål om det heller så lenge jeg har vært her.

Pegaso98 skrev (På 3.9.2022 den 3.51):

Og hvorfor er det ikke slik på samme måte som på kg at man gir hverandre mye likes? Nesten ingen innlegg har likes her? Hvorfor er det ikke flere reaksjoner enn tommel opp? Forumet virker mye mer lukket. Ingen likes. Ingen mulighet til å se andres profiler eller tidligere innlegg.

Man kan gi hverandre likes, men det er ikke ofte det finnes temaer hvor dette er utpreget. De fleste brukerne her inne velger heller å gi gode, og gjennomtenkte svar istedenfor å like andres innlegg.

Når det gjelder andre reaksjoner har det aldri vært spørsmål om det. Som @laban nevner, de fleste temaene her inne er personlige problemer, og det å gi likes, eller andre reaksjoner kan mottas feil av personen som har skrevet innlegget og derfor unngår vi dette.

 

Pegaso98 skrev (På 3.9.2022 den 3.51):

Og hvordan endrer man navn her?

Skal man endre navn kan man sende en PM til meg slik at jeg kan få byttet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98 skrev (På 3.9.2022 den 3.51):

Nesten ingen innlegg har likes her? Hvorfor er det ikke flere reaksjoner enn tommel opp?

Jeg bruker like-funksjonen her inne for å gi uttrykk for at jeg er enig i det som blir sagt i innlegget. Var en kort, kort periode mulig å velge mellom ulike tilbakemeldinger slik det er på fb, men det var en feil og ble fjernet temmelig raskt. Kanskje like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, håper jeg ikke at målet med dette forumet er å bli mer og mer lik KG. Sikkert noe som er positivt med KG, men dette er et helt annerledes forum som ikke er sammenlignbart med gigantiske og uoversiktlige KG. Det er fint å ha ulike forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men @Adminvar det ikke snakk om at dol skulle slås sammen med et annet lite forum? 

Anonymkode: 2cc31...781

Tror det var snakk om et trenings forum, hvis jeg husker rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (7 minutter siden):

For min del, håper jeg ikke at målet med dette forumet er å bli mer og mer lik KG. Sikkert noe som er positivt med KG, men dette er et helt annerledes forum som ikke er sammenlignbart med gigantiske og uoversiktlige KG. Det er fint å ha ulike forum.

KG er primært uførehets, konspirasjonssuppe ( på coronaforumet) og 80% penistråder, så jeg håper virkelig ikke at dette forumet tar KG-veien

Anonymkode: 5ac62...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98 skrev (På 3.9.2022 den 3.51):

Og hvorfor er det ikke slik på samme måte som på kg at man gir hverandre mye likes?

 

Problemet med likes er at det blir om å si det en tror at andre vil høre at en sier slik at en får "likes" / "bekreftelse" fra omverden, du får umiddelbart ekko kamre og det er utrolig lite produktivt. Du kan se det på KG, makan til idioti er rett og slett sjokkerende. Nå er  like funksjon innført her også "nylig" men håper virkelig folk dropper å bruke knappen. Verdens fremtid avhenger av om vi klarer å unngå å falle i fallgruvene sosiale medier forsøker å få oss til å falle i, med tribalistiske ekko kamre og uten å få innspill fra "den andre siden", det leder til Trump bla.a, og Trump er ille har jeg hørt

Anonymkode: e6134...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...