Gå til innhold

3 liter vin i uka. Har man et problem da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Jeg kjøper ikke alkohol, har noe stående som er kjøpt i Sverige på en eller annen tur for flere år siden. Vi drikker svært lite. :) Det er sikkert 3 år siden vi handlet alkohol sist, men har fått litt i gaver så skapet er fullt av en eller annen merkelig grunn. Prøver å gi bort til de vi vet drikker rødvin f.eks., det drikker ingen av oss.

Hvorfor ikke? Er dere veldig kristne? 

Anonymkode: 3d33d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke? Er dere veldig kristne? 

Anonymkode: 3d33d...eea

Nei, på ingen måte. Må man være religiøs for ikke å drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Nei, på ingen måte. Må man være religiøs for ikke å drikke?

Det er ikke vanlig å ikke drikke et eller to med noe på 3år….

Anonymkode: 3d33d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor ikke? Er dere veldig kristne? 

Anonymkode: 3d33d...eea

Jeg drikker sjeldent og er heller ikke kristen, men har andre grunner for og ikke drikke noe særlig alkohol. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Jeg drikker sjeldent og er heller ikke kristen, men har andre grunner for og ikke drikke noe særlig alkohol. 

 

Har du fått kreft? 

Anonymkode: 3d33d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er også veldig vanlig å drikke noe når man skal ha samleie også noe og ta i betraktning. 

Anonymkode: 3d33d...eea

He he, kanskje akkurat i datefasen ja, men utover det ? Da kjenner man hverandre dårlig vil jeg påstå, hvis alkohol er nødvendig for å ha sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke vanlig å ikke drikke et eller to med noe på 3år….

Anonymkode: 3d33d...eea

Spiller ingen rolle for meg. :) Når jeg ser hvor mye dumt folk gjør i fylla er jeg i grunnen glad for at mannen min heller ikke drikker noe særlig. Han kan ta en øl til middagen når vi er på ferie eller om vi er borte i selskap og en sjelden gang kan vi ta en bitteliten whiskey på hytta eller dele en liten vinflaske, men det er sjelden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er også veldig vanlig å drikke noe når man skal ha samleie også noe og ta i betraktning. 

Anonymkode: 3d33d...eea

Hæ??? Må være på en ons det da, ikke i et fast forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (21 minutter siden):

Hæ??? Må være på en ons det da, ikke i et fast forhold.

Jeg kan gå med på at sex' en kan bli villere med alkohol innabords. Jeg skriver - kan bli -  for det kan også fungere motsatt for mannfolk har jeg erfart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja men det er jo en butikk det også 

Anonymkode: 3d33d...eea

Ja, det er det. Men ingen i min omgangskrets sier at de skal på butikken for å kjøpe en flaske vin/sprit. De går på Polet.

Anonymkode: de781...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 timer siden):

Kommer vel litt an på om du drikker 4 dl hver kveld eller om du har en real kule på 3 l på en kveld kanskje? Om du drikker daglig har du definitivt et problem.

Der vil jeg protestere på. Jeg har lest at det er mer skadelig for kroppen å drikke mye om gangen enn å spre det utover.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kvinne 50 kg hvor i skala er jeg? 

Anonymkode: 3d33d...eea

Du drikker så mye ar du risikerer å skade indre organer. Du bør i alle falø kutte ned til halvparten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Jeg kan gå med på at sex' en kan bli villere med alkohol innabords. Jeg skriver - kan bli -  for det kan også fungere motsatt for mannfolk har jeg erfart ;)

🤣 Joda, du har et poeng der, når jeg tenker meg så har det hendt en sjelden gang, men ut fra ts formulering så jeg for meg at hen mente man måtte drikke seg til mot for å tørre å ha samleie. Men du har helt i rett i det du tenker her ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

He he, kanskje akkurat i datefasen ja, men utover det ? Da kjenner man hverandre dårlig vil jeg påstå, hvis alkohol er nødvendig for å ha sex. 

I de første 4 eller 5 månedene 

Anonymkode: 3d33d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det er det. Men ingen i min omgangskrets sier at de skal på butikken for å kjøpe en flaske vin/sprit. De går på Polet.

Anonymkode: de781...822

Ja. Det gjør vi også men jeg skrev bare butikk uten og tenke helt over det

Anonymkode: 3d33d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 timer siden):

Hæ??? Må være på en ons det da, ikke i et fast forhold.

Nei over en tids periode. Kommer aldri til og ta ons. Vil ikke ha en kjønnssykdom 

Anonymkode: 3d33d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (7 timer siden):

Der vil jeg protestere på. Jeg har lest at det er mer skadelig for kroppen å drikke mye om gangen enn å spre det utover.

Du drikker så mye ar du risikerer å skade indre organer. Du bør i alle falø kutte ned til halvparten. 

Ja. Skjønner det nå…

Anonymkode: 3d33d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (15 timer siden):

Kommer vel litt an på om du drikker 4 dl hver kveld eller om du har en real kule på 3 l på en kveld kanskje? Om du drikker daglig har du definitivt et problem.

Det er mange som tar et glass vin om dagen uten at det er et problem.  Hvis jeg drakk 3 liter vin på en kveld så ville jeg definitivt ha et problem.  De fleste ville blitt syke 1 - 2 dager etterpå, og i mitt tilfelle ville jeg ikke klart å få ned hele 3 l.

Nå drikker ikke jeg daglig, men jeg forstår ikke hvorfor det skal være farlig i moderate mengder.  Den britiske dronningen hadde noen drinker hver dag og hun var oppegående til hun 96 år.

Nordiske fyllekuler er ikke normen.  Jeg har aldri opplevd makan til fyll som i Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Nå drikker ikke jeg daglig, men jeg forstår ikke hvorfor det skal være farlig i moderate mengder.  Den britiske dronningen hadde noen drinker hver dag og hun var oppegående til hun 96 år.

Mange storrøykere holder dampen til de runder 80-90-100. Da er det kanskje ikke så farlig å røyke likevel? 

Anonymkode: de781...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...