Gå til innhold

Hvorfor telling av antall likes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor synes det hvor mange likes folk får? Det virker veldig utleverende og diskriminerende å ha skrevet mange innlegg men med nesten ingen likes. Går det ikke an å like noe uten at det telles hvor mange likes man får og det er synlig ved siden av nicknavnet?

Anonymkode: 73f64...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er for gammel til å bry meg om antall likes jeg får. Det sluttet jeg med på ungdomsskolen og jeg forstår ærlig talt ikke hangupen enkelte har til dette.

Likes er en ganske grei måte å vise at man er enig på uten at man får x-antall repeterende innlegg som " enig " " jeg også " osv. Det ser mer ryddig ut enn at 8 stykker kommer rett etterpå og skriver omtrent det samme. 

Med mindre jeg har noe å tilføye det innlegget som kom meg i forkjøpet så liker jeg det gjerne i stedet.

Anonymkode: 38e5c...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er for gammel til å bry meg om antall likes jeg får. Det sluttet jeg med på ungdomsskolen og jeg forstår ærlig talt ikke hangupen enkelte har til dette.

Likes er en ganske grei måte å vise at man er enig på uten at man får x-antall repeterende innlegg som " enig " " jeg også " osv. Det ser mer ryddig ut enn at 8 stykker kommer rett etterpå og skriver omtrent det samme. 

Med mindre jeg har noe å tilføye det innlegget som kom meg i forkjøpet så liker jeg det gjerne i stedet.

Anonymkode: 38e5c...2dd

Ja jo. Greit å gi og få likes, men det trenger vel kke å telles og vises hvor mange den enkelte har fått hvis du skjønner. 

Anonymkode: 73f64...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jo. Greit å gi og få likes, men det trenger vel kke å telles og vises hvor mange den enkelte har fått hvis du skjønner. 

Anonymkode: 73f64...07b

Du bør være fornøyd med nesten femten tusen.

Anonymkode: 03c1a...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet finnes det ingen funksjon som fjerner dette i programvaren, og det er heller ikke noe jeg ser for meg at vi har mulighet til å utvikle selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (7 timer siden):

Haha! Jeg har aldri lagt merke til før nå at det står oppsummert antall likes bak nickene. 😅 

Ikke jeg heller 😄 Ny informasjon på morgenkvisten 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (8 timer siden):

Haha! Jeg har aldri lagt merke til før nå at det står oppsummert antall likes bak nickene. 😅 

 

påskelilje skrev (39 minutter siden):

Ikke jeg heller 😄 Ny informasjon på morgenkvisten 😁

Jeg har sett den, men har ikke akkurat tenkt noe over det. Sitter på ingen måte og teller og følger med, men nå måtte jeg jo ta en titt. :) Hadde overhode ingen formening om hvor mange jeg hadde og jeg gir likes til svar jeg liker uten å tenke over hvem som har skrevet det jeg trykker på, men det er jo en del som vanligvis gir svar jeg synes er gode og de får jo da, naturlig nok, flere likes fra meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (På 16.9.2022 den 0.32):

Men vi som har vært her så lenge har jo skrevet mesteparten av innleggene våre før de startet med like-funksjonen.

Ja, nettopp. Så ratio mellom  totale antall innlegg og antall likes vil kunne være atskillig bedre for nyere nick. :) 

Mener også å huske at da «likes» ble innført fikk man mulighet til bare ti klikk per dag eller noe sånt? Tror jeg fikk beskjed et par ganger om at jeg hadde brukt opp alle likesene mine for dagen. 😆 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 21.43):

Det virker veldig utleverende og diskriminerende å ha skrevet mange innlegg men med nesten ingen likes.

Diskriminerende? Utleverende? Virkelig? Hvordan da?

For meg er «likes» et verktøy for å uttrykke enighet, ikke et verktøy for inkludering. Hva tenker du at «likes» er?

Hvor gammel er du forresten? Spør fordi jeg lurer på om det er en generasjonskløft her. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 minutter siden):

Diskriminerende? Utleverende? Virkelig? Hvordan da?

For meg er «likes» et verktøy for å uttrykke enighet, ikke et verktøy for inkludering. Hva tenker du at «likes» er?

Hvor gammel er du forresten? Spør fordi jeg lurer på om det er en generasjonskløft her. 

Få likes viser at man ikke er så populær og det er sårt. Jeg er ung. 

Anonymkode: 73f64...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få likes viser at man ikke er så populær og det er sårt. Jeg er ung. 

Anonymkode: 73f64...07b

Da bør du justere tolkningen din😊 Dersom det du sier i et innlegg her eller på SoMe ikke får likes sier det ingenting om deg, bare at det ikke nådde gjennom strømmen av støy akkurat der og da. Jobb med dine egne reaksjoner, og ikke gjør deg avhengig av å bli sett av andre for å føle deg bra.

Husk også at bidrag som ikke får likes kan være mer «verdifulle», fordi de kan være blikk fra en annen vinkel enn det «alle andre» har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (På 16.9.2022 den 7.44):

 

Jeg har sett den, men har ikke akkurat tenkt noe over det. Sitter på ingen måte og teller og følger med, men nå måtte jeg jo ta en titt. :) Hadde overhode ingen formening om hvor mange jeg hadde og jeg gir likes til svar jeg liker uten å tenke over hvem som har skrevet det jeg trykker på, men det er jo en del som vanligvis gir svar jeg synes er gode og de får jo da, naturlig nok, flere likes fra meg. :) 

Jeg trykker også Liker på innlegg jeg sier meg enig med, og etter en diskusjon for noen år siden, har jeg blitt mer bevisst på at det ikke er av betydning for min del om innleggene er skrevet av anonyme brukere eller med kjent brukernavn for min del for at de skal få en likes - det er mennesker bak og om jeg støtter innholdet er det som er av betydning. Men trist at unge i dag måler sin verdi ut ifra antall likes og respons fra andre... 🤔

Når jeg leser en tråd, kan all informasjon om både antall innlegg, likte innlegg og i blant dato som regel gå meg hus forbi, fordi jeg går direkte til teksten istedenfor. Det er svært sjelden jeg ser på egen antall innlegg - det er ikke det som er det viktigste her på forumet... Jeg setter pris på å utveksle erfaringer og tanker med andre. Det hadde jeg gjort uavhengig av likes eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...