Gå til innhold

Har endelig fått schizofrenidiagnosen etter å ha maskert den i flere år

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt symptomene siden jeg var 16år gammel, men har klart å maskere symptomene helt frem til nå når jeg som 32åring fikk diagnosen. Skal begynne på risperdal og se om jeg blir bedre. Jeg føler litt sorg over å ikke fått diagnosen tidligere, men jeg har lært meg å maskere den. Flere i samme situasjon? 

Anonymkode: ec822...903

Fortsetter under...

Det er bra at du endelig får hjelp for det. Man må gjerne prøve forskjellige medisiner før man finner noe som fungerer, man føler seg forskjellig på alle sammen. Noen ganger må man også ha antidepressiva i tillegg. Ja, jeg er også god på å maskere, men det funker ikke i det evige og det går ikke bort av seg selv heller.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan klarer du å maskere en schizofrenisykdom i så mange år? Jobb, familie? 

Anonymkode: 34638...e77

Man kan hvertfall skjule vrangforestillinger. Noen ganger når jeg er i psykose, så er jeg klar over at andre vil tro at tankene mine er syke, selv om jeg selv er overbevist. Så derfor lar jeg være å fortelle om det 

Anonymkode: e492b...3a2

Ja, har klart å maskere psykosesymptomene mine helt fra jeg var ungdom. Ingen visste noe før jeg begynte å fortelle om det. Jeg også visste at det var sykt så ville ikke at noen skulle se på meg som syk derfor sa jeg ikke noe om det. 

Anonymkode: 5205a...09b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...