Gå til innhold

Kommentar til moderering - skilt fra Beste strømsparetips.


påskelilje

Anbefalte innlegg

Admin skrev (3 minutter siden):

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Hva slags avsporinger har det vært her? Dette var jo endelig en tråd med litt liv i, der mange ble engasjert og hvor temaet sklir litt ut ift begynnelsen, men det gjør vel ikke noe? Har det vært noe veldig stygt her nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Hva slags avsporinger har det vært her? Dette var jo endelig en tråd med litt liv i, der mange ble engasjert og hvor temaet sklir litt ut ift begynnelsen, men det gjør vel ikke noe? Har det vært noe veldig stygt her nå???

Det var bare snakk om noe som ble ryddet, ellers lar jeg temaene skli ut her inne så lenge det ikke blir mye rapporteringer og klager på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 minutt siden):

Det var bare snakk om noe som ble ryddet, ellers lar jeg temaene skli ut her inne så lenge det ikke blir mye rapporteringer og klager på det :)

Fullstendig overkill moderering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (46 minutter siden):

Hva slags avsporinger har det vært her? Dette var jo endelig en tråd med litt liv i, der mange ble engasjert og hvor temaet sklir litt ut ift begynnelsen, men det gjør vel ikke noe? Har det vært noe veldig stygt her nå???

Var bl.a. mitt innlegg der jeg kommenterte at jeg hadde gått glipp av det som ble moderert i forrige runde ;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (46 minutter siden):

Hva slags avsporinger har det vært her? Dette var jo endelig en tråd med litt liv i, der mange ble engasjert og hvor temaet sklir litt ut ift begynnelsen, men det gjør vel ikke noe? Har det vært noe veldig stygt her nå???

 

cathlin skrev (39 minutter siden):

Fullstendig overkill moderering 

 

morsan skrev (12 minutter siden):

Var bl.a. mitt innlegg der jeg kommenterte at jeg hadde gått glipp av det som ble moderert i forrige runde ;.)

Jeg ser at to av mine innlegg i tråden er fjernet siden i går kveld. Det ene var et innlegg der jeg svarte til Lillemus at jeg opplever henne som såpass raus og oss som så godt kjent at jeg antar hun tåler at jeg poster saklig innspill der jeg er uenig med henne. Lillemus likte innlegget.

Det andre som er slettet er min tilbakemelding til en Anonym, der jeg forteller at Lillemus og jeg kjenner hverandre godt her på på DOL, og at Anonym ikke trenger å være bekymret og rapportere innlegg oss i mellom på vår vegne. Vi tar oss av evt rapportering på dialog oss i mellom selv. Dette innlegget ble også likt av Lillemus. 

Hva Admin syns er helt krise med disse innleggene er meg en gåte. Jeg antar at det henger sammen med at jeg er - og har vært tidligere i høst også - svært kritisk til Admins slettepraksis. Dette har jeg uttrykt på PM til Admin flere ganger, og det er tydeligvis ikke ok. Jeg syns det som bedrives nå er sensur, ikke rydding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

 

 

Jeg ser at to av mine innlegg i tråden er fjernet siden i går kveld. Det ene var et innlegg der jeg svarte til Lillemus at jeg opplever henne som såpass raus og oss som så godt kjent at jeg antar hun tåler at jeg poster saklig innspill der jeg er uenig med henne. Lillemus likte innlegget.

Det andre som er slettet er min tilbakemelding til en Anonym, der jeg forteller at Lillemus og jeg kjenner hverandre godt her på på DOL, og at Anonym ikke trenger å være bekymret og rapportere innlegg oss i mellom på vår vegne. Vi tar oss av evt rapportering på dialog oss i mellom selv. Dette innlegget ble også likt av Lillemus. 

Hva Admin syns er helt krise med disse innleggene er meg en gåte. Jeg antar at det henger sammen med at jeg er - og har vært tidligere i høst også - svært kritisk til Admins slettepraksis. Dette har jeg uttrykt på PM til Admin flere ganger, og det er tydeligvis ikke ok. Jeg syns det som bedrives nå er sensur, ikke rydding.

Jøje meg! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (17 minutter siden):

 

 

Jeg ser at to av mine innlegg i tråden er fjernet siden i går kveld. Det ene var et innlegg der jeg svarte til Lillemus at jeg opplever henne som såpass raus og oss som så godt kjent at jeg antar hun tåler at jeg poster saklig innspill der jeg er uenig med henne. Lillemus likte innlegget.

Det andre som er slettet er min tilbakemelding til en Anonym, der jeg forteller at Lillemus og jeg kjenner hverandre godt her på på DOL, og at Anonym ikke trenger å være bekymret og rapportere innlegg oss i mellom på vår vegne. Vi tar oss av evt rapportering på dialog oss i mellom selv. Dette innlegget ble også likt av Lillemus. 

Hva Admin syns er helt krise med disse innleggene er meg en gåte. Jeg antar at det henger sammen med at jeg er - og har vært tidligere i høst også - svært kritisk til Admins slettepraksis. Dette har jeg uttrykt på PM til Admin flere ganger, og det er tydeligvis ikke ok. Jeg syns det som bedrives nå er sensur, ikke rydding.

I all verden! @Admin - dette kan da ikke være i tråd med slik dette forumet er ment å være? Hvorfor sletter du slike innlegg? Fint om du gir svar her, slik alle kan se hvilke vurderinger du gjør før du sletter innlegg som ikke er krenkende/hårreisende/i konflikt med norsk lov e.l. 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det opprinnelige innlegget ble slettet da det ble rapportert av flere som negativ brukerdebatt. Jeg rydder normalt lite, men pga innrapporteringene valgte jeg allikevel å rydde det.

De andre innleggene var svar til dette, og det har vært vanlig praksis så lenge jeg har vært her at slikt også slettes. Dette fordi det har blitt uttrykt tidligere at det ikke er ønsket. Om det nå er forandret så tar jeg det til hensyn ved videre ryddinger.

 

Når det gjelder slettepraksisen kan det godt tas en diskusjon på dette. Jeg er fra de andre forumene ikke vant til å slette tråder når trådstarter selv spør om det med mindre det er identifiserende informasjon, eller brudd på norsk lov. Så for meg er det en helt ukjent praksis, men noe som har vært normalt her inne mtp temaene som det skrives om, og etter hva jeg forstod i tråd med brukernes egne ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Avsporinger? Dette er DOL, ikke Kvinneguiden!

Anonymkode: 719eb...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 timer siden):

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Dette har jo alltid vært et diskusjonsforum og avsporinger har jo vært en del av gleden med å være her og det er vel unødvendig å slette dette på åpent.  
Personangrep er etter min mening greit å slette, men er det Kayia skrev til Lillemus et alvorlig personangrep?

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (1 minutt siden):

Dette har jo alltid vært et diskusjonsforum og avsporinger har jo vært en del av gleden med å være her og det er vel unødvendig å slette dette på åpent.

Da må jeg bare beklage. Etter tidligere diskusjoner med brukere ble det uttrykt misnøye når jeg lot ting som hadde null med trådens tema eller den videre diskusjonen å gjøre bli stående. Avsporinger som sorteringspraten lar jeg jo stå, det tenker jeg ikke som en avsporing, men en naturlig forandring av samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (13 minutter siden):

Personangrep er etter min mening greit å slette, men er det Kayia skrev til Lillemus et alvorlig personangrep?

På ingen måte! :D  Her har nok admin vært i overkant ivrig på å rydde synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

På ingen måte! :D  Her har nok admin vært i overkant ivrig på å rydde synes jeg.

Hehe, vi er nok vant med atskillig verre «angrep» 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Admin skrev (38 minutter siden):

Det opprinnelige innlegget ble slettet da det ble rapportert av flere som negativ brukerdebatt. Jeg rydder normalt lite, men pga innrapporteringene valgte jeg allikevel å rydde det.

De andre innleggene var svar til dette, og det har vært vanlig praksis så lenge jeg har vært her at slikt også slettes. Dette fordi det har blitt uttrykt tidligere at det ikke er ønsket. Om det nå er forandret så tar jeg det til hensyn ved videre ryddinger.

Når det gjelder slettepraksisen kan det godt tas en diskusjon på dette. Jeg er fra de andre forumene ikke vant til å slette tråder når trådstarter selv spør om det med mindre det er identifiserende informasjon, eller brudd på norsk lov. Så for meg er det en helt ukjent praksis, men noe som har vært normalt her inne mtp temaene som det skrives om, og etter hva jeg forstod i tråd med brukernes egne ønsker.

Dette blir bare rart. Innlegget som du nå sier ble rapportert av flere bestod av én setning ("Ja du er jo alltid så perfekt"), som var svar til mitt innlegg, som igjen var svar direkte til Lillemus. Mitt innlegg står fremdeles (innlegg nr 4 på side 4 i den opprinnelige tråden), mens "Ja du er jo alltid så perfekt" ble slettet.

Jeg meddelte både i tråden og på PM at jeg ikke oppfattet den ene setningen som krenkende, og at jeg syns det er en uting at andres krenk på min vegne skal føre til sletting. Trådene blir meningsløse når innlegg underveis slettes.

Min reaksjon på gårdagens innlegg er ikke kun knyttet til den ene tråden, men at det stadig vekk slettes ting på litt for tynt grunnlag etter min mening for tiden. 

Av den grunn henvendte jeg meg også til Lillemus, fordi jeg er sikker på at vi deler oppfatning om dette. Hun bekreftet felles oppfatning med å like innleggene mine,

Du har sagt at det ikke er ny slettepraksis her inne, men som du ser er vi mange som oppfatter det motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (25 minutter siden):

Dette har jo alltid vært et diskusjonsforum og avsporinger har jo vært en del av gleden med å være her og det er vel unødvendig å slette dette på åpent.  
Personangrep er etter min mening greit å slette, men er det Kayia skrev til Lillemus et alvorlig personangrep?

Det snedige er at mitt opprinnelige innlegg fremdeles står, så det kan ikke være det som Admin mener er et personangrep. Det er "Ja du er jo alltid så perfekt" som er slettet, og jeg er ikke den som ba om å få dette slettet. Jeg ble nemlig null krenket av den setningen fra Anonym :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Det snedige er at mitt opprinnelige innlegg fremdeles står, så det kan ikke være det som Admin mener er et personangrep. Det er "Ja du er jo alltid så perfekt" som er slettet, og jeg er ikke den som ba om å få dette slettet. Jeg ble nemlig null krenket av den setningen fra Anonym :)  

I en diskusjon bør man ikke være hårsår og hvis man er det så bør man holde seg unna 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Det snedige er at mitt opprinnelige innlegg fremdeles står, så det kan ikke være det som Admin mener er et personangrep. Det er "Ja du er jo alltid så perfekt" som er slettet, og jeg er ikke den som ba om å få dette slettet. Jeg ble nemlig null krenket av den setningen fra Anonym :)  

Det var sikkert for de som er veldig psykisk syke ble krenket av det. For alle vil jo være «så perfekt». Jeg skjønner det ikke jeg heller! 

Anonymkode: 5d25a...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var sikkert for de som er veldig psykisk syke ble krenket av det. For alle vil jo være «så perfekt». Jeg skjønner det ikke jeg heller! 

Anonymkode: 5d25a...75a

Men dette var skrevet på åpent og der antar man ikke at folk er psyke når de svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (2 minutter siden):

Men dette var skrevet på åpent og der antar man ikke at folk er psyke når de svarer.

Joda her svarer i alle fall jeg på alt som interesserer meg. Om jeg er psykisk syk eller ikke har ikke noe å si. Jeg svarer på som treffer meg. Og akkurat dette forstod jeg ingenting av. 

Anonymkode: 5d25a...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (9 minutter siden):

Dette blir bare rart. Innlegget som du nå sier ble rapportert av flere bestod av én setning ("Ja du er jo alltid så perfekt"), som var svar til mitt innlegg, som igjen var svar direkte til Lillemus. Mitt innlegg står fremdeles (innlegg nr 4 på side 4 i den opprinnelige tråden), mens "Ja du er jo alltid så perfekt" ble slettet.

Det stemmer at det var svaret på ditt innlegg som ble slettet. Verken ditt eller Lillemus sitt innlegg inneholder noe som er i nærheten av regelbrudd, og som sagt, jeg hadde nok ikke reagert på svaret om det ikke ble rapportert inn i den graden det ble.

 

Kayia skrev (9 minutter siden):

Min reaksjon på gårdagens innlegg er ikke kun knyttet til den ene tråden, men at det stadig vekk slettes ting på litt for tynt grunnlag etter min mening for tiden. 

Av den grunn henvendte jeg meg også til Lillemus, fordi jeg er sikker på at vi deler oppfatning om dette. Hun bekreftet felles oppfatning med å like innleggene mine,

Du har sagt at det ikke er ny slettepraksis her inne, men som du ser er vi mange som oppfatter det motsatt. 

Såvidt meg bekjent har det alltid vært lov å be om at innlegg slettes om man syntes noe er blitt for utleverende eller at svaret er for personlig. Det var hvertfall den praksisen jeg ble presentert når jeg tok over stillingen i 2015. Det har vært perioder med MYE slettinger før, det går veldig opp og ned basert på formen til en del av våre brukere. Men det siste året har jeg kun slettet 3 eller 4 emner på bakgrunn av dette, så det laveste jeg har slette noen sinne tror jeg.

Ellers lever dette forumet mer eller mindre sitt eget liv. Jeg har brutt inn når jeg har sett det har utviklet seg i drittslenging, eller mobbing av brukere som det dessverre har økt en del av, og som er noe av grunnen til at vi faktisk opprettet dagbok rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...