Gå til innhold

Finnes det medisin som kan dempe autistiske symptomer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har Asperger. Det er ikke på en sånn måte at jeg er fullstendig annerledes enn andre, men jeg blir sliten av å måtte være sosial over tid, går bra på jobb der rollene er satt og jeg vet hvem jeg skal forholde meg til og hva oppgavene er, men når du er et sted der du møter mange nye, så blir alt så uforutsigbart. Jeg blir sliten av å måtte engasjere meg og sliter også med å stole på folk. Er redd for å bli forlatt, lurt eller at de skal legge planer og dra meg med. Feks som i at vi går ut sammen, på et ukjent sted og plutselig finner de ut at de skal et annet sted og så vil ikke jeg være den kjipe som sier nei, så blir jeg med og da klarer jeg ikke nyte det fordi jeg er redd for at alle skal dra fra meg og jeg ikke vet hvordan jeg kommer meg hjem. Dette var et eksempel bare. Dette er veldig hemmende for meg. I tillegg foretrekker jeg å gjøre ting for meg selv. dessverre oppfattes dette lett som å være overlegen eller sur. 
Når jeg drikker alkohol (som nesten ikke skjer da jeg blir veldig deprimert dagen derpå og slapp) så blir jeg plutselig interessert i hva andre har å si, jeg får med meg hva som blir sagt og jeg henger generelt mer med. Har prøvd amfetamin 2 ganger og det har motsatt effekt. De andre blir skravlete og får mye energi mens jeg vil bare være i min boble, engasjerer meg enda mer i mine egne ting og blir irritert av andres støy og rot. Bruker det ikke altså. 
Men folk får jo amfetamin mot adhd. Så finnes det noe mot Asperger? Amfetamin var jo opprinnelig for slanking, men de fant ut de virker på adhd. 

Anonymkode: f7d7e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
AnonymBruker

Kanskje er den beste medisin å bli kjent med seg selv og lage gode planer på forhånd. F.eks. "plan for når jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg hjem: a) bruke google maps på mobilen til å finne buss/trikk/tog-alternativer for hvordan en kommer seg fra der jeg er til dit jeg skal. Sjekk på forhånd om det går nattbuss hjem til deg. b) sett av penger til nød-taxi når en ikke finner annen transport og lagre taxi-nummer i mobilen, c) planlegg å reise hjem med en venn som bor i nærheten av deg," osv.

Anonymkode: 2c564...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Everybody skrev (30 minutter siden):

Elon Musk har hevdet han kan lage en chip som kan kurere schizofreni og autisme.

Det hadde vært fint, men jeg kan tenke meg at det hadde blitt så dyrt at oss som lever under fattigdomsgrensa aldri hadde fått råd til det.

Anonymkode: 7271b...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...