Gå til innhold

Er det lov å jobbe 140% fast? Min strategi til sterke helse.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ISW skrev (6 minutter siden):

Hva gjør du med den andre jobben når du må jobbe overtid på den første? 

De fleste arbeidsgivere har reguleringer av dette. Du må i alle fall kommunisere det / be om tillatelse.

De to kolliderer ikke da den ene er dagtid og den andre er kveld. Jeg har vært sykemeldt en stund og ser på dette som en gyllen mulighet til og bli sterkere psykisk så dvs jeg går fra 0-140% evt. 

Anonymkode: 8dd29...dd0

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde vært skeptisk til å gå fra sykemeldt til 140%, men er forhåpentligvis du som kjenner deg selv best. 

Anonymkode: 2da98...b54

Jeg er motivert å klar til å lære nye ting og vil ha begge to. Jeg har aldri jobbet så mye før men det blir sikkert en god lønn? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De to kolliderer ikke da den ene er dagtid og den andre er kveld. Jeg har vært sykemeldt en stund og ser på dette som en gyllen mulighet til og bli sterkere psykisk så dvs jeg går fra 0-140% evt. 

Høres ikke lurt ut. I stedet for at du blir sterkere psykisk av det, kan det fort ende med det motsatte når du blir veldig sliten (les utslitt). 

Anonymkode: c9d83...f48

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ikke lurt ut. I stedet for at du blir sterkere psykisk av det, kan det fort ende med det motsatte når du blir veldig sliten (les utslitt). 

Anonymkode: c9d83...f48

Hva skal jeg gjøre da? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å gå rett fra 100% sykmeldt til 140% jobb høres ut som ren idioti.

Anonymkode: 6b4aa...65a

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som de andre sier - du kommer neppe til å ende med en bedre psyke, du kommer til å møte veggen så det smeller. Takk ja til den jobben du har mest lyst på og tror du vil trives best i, ev. den du tjener mest i om det er avgjørende. :)

Du har vært sykemeldt og man er ikke det uten grunn, så det hoppe rett på 140% jobb og tro at det skal gå helt utmerket er like dumt som å tro at jorda er flat. Selv friske menneske synes stort sett at 100% stilling er nok. Jeg skjønner ikke med min beste vilje hvordan du kan tro at dette vil være smart?

Lillemus skrev (2 timer siden):

Som de andre sier - du kommer neppe til å ende med en bedre psyke, du kommer til å møte veggen så det smeller. Takk ja til den jobben du har mest lyst på og tror du vil trives best i, ev. den du tjener mest i om det er avgjørende. :)

Du har vært sykemeldt og man er ikke det uten grunn, så det hoppe rett på 140% jobb og tro at det skal gå helt utmerket er like dumt som å tro at jorda er flat. Selv friske menneske synes stort sett at 100% stilling er nok. Jeg skjønner ikke med min beste vilje hvordan du kan tro at dette vil være smart?

Jeg vil bare kjenne på at jeg er god nok…og ja jeg var sykemeldt for en grunn..! Det vanskelig å velge så et jeg tenkte jeg klarte begge men du har sikkert rett. Er lenge siden Så jeg prøver bare på og finne gode løsninger. Men jeg nå kanskje være realistisk 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil bare kjenne på at jeg er god nok…og ja jeg var sykemeldt for en grunn..! Det vanskelig å velge så et jeg tenkte jeg klarte begge men du har sikkert rett. Er lenge siden Så jeg prøver bare på og finne gode løsninger. Men jeg nå kanskje være realistisk 

Gå for en av dem du. Jeg hadde aldri i verden orket å jobbe 140%, ikke i dag når jeg er godt voksen, men heller ikke da jeg var en god del yngre. Hvorvidt du er god nok eller ikke kommer på ingen måte an på om du er i stand til jobbe 140% eller ikke.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har fått tilbud på begge jobbene jeg har søkt på og som tilstanden blir 140 % fast. Det ene er kommunalt og det andre er privat. Finnes det retningslinjer for dette?

Du har lov til å ta begge, så lenge hver av dem er under 100%, men enig med resten i at det høres ambisiøst ut med tanke på at du starter på 0%.

Hva er årsaken til at du ønsker å gjøre det sånn? Penger? Det er både fysisk og psykisk krevende å ha 140% jobb, og det er svært få som håndterer å ha så stor arbeidsbyrde over lang tid uten at det går ut over livskvaliteten. Sjansen for å ikke mestre oppgavene er stor, man skal ha sterk psyke, et ryddig hode, god helse, evne til stressregulering, god søvnkvalitet og et godt tilrettelagt privatliv for å greie noe sånt over tid.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...