Gå til innhold

Sosial angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar skrev (17 minutter siden):

Det er dessverre ofte de som skriker høyest som får et fortrinn. Jeg har også inntrykk av at hva man får av hjelp ofte avhenger av hvor man bor. I min kommune er tilbudet utmerket, og jeg har til tider kjent på dårlig samvittighet på vegne av de som uheldigvis ikke får den hjelpen de trenger.

Med tanke på sosial angst har jeg hatt nytte av kognitive teknikker, og takler f.eks å være skikkelig nervøs på jobb bedre enn tidligere. 

Fikk du hjelp med det av DPS? Det eneste sykepleierne bryr seg om her er om man sover godt, er psykotisk eller suicidal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody skrev (22 timer siden):

Fikk du hjelp med det av DPS? Det eneste sykepleierne bryr seg om her er om man sover godt, er psykotisk eller suicidal.

Ja, det var en psykolog som tok det på alvor. Han lærte meg også noen mindfullnessøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.metakognitivterapi-oslo.no/

Kanskje dette stedet er noe som kan hjelpe. For når man har fått en psykoselidelse er det bare å ikke være psykotisk som betyr noe, hurra! Da driter de langt i om man har sosial angst, depresjon, dårlig selvtillit. Da er man fucked for livet og får kun samtaler med psykiatrisk sykepleier som spør gang på gang om man sover godt, er psykotisk eller suicidal. Er det ikke vits å behandle folk med psykoselidelse for andre ting eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan en med autisme eksponere seg selv for å forbedre sosiale ferdigheter? Hvis en med autisme går på mange sammenkomster, blir han bedre på det eller er det ingen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er psykotisk og alvorlig deprimert, hjelper det da å gå på mange sammekomster og eksponere seg selv for å forbedre sosiale ferdigheter? Eller er medisiner det eneste alternativet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...