Gå til innhold

Dyp depresjon på grunn av et forferdelig dårlig forhold.


erik123

Anbefalte innlegg

Den største grunnen til min vedvarende depresjon er nok ekteskapet jeg lever i,. det er bare en katastrofe. Har ikke fungert på 30 år, ingen intimitet siden tidlig 90-tallet. Dette blir jeg så deprimert for og vurderer drastiske tiltak,. Hver gang hun er ut fra huset lyser jeg opp, og føler en glede over å være alene. Jeg kommer ikke ut av dette på en anstendig måte, for gammel til å starte på nytt. Da er det få alternativer igjen, men et peker seg ut, men det er drastisk og vil skape en sjokkreaksjon. Tenk å gått å hatt det slik i over 30 år, det er imponerende, men jeg er bare blitt sykere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har skrevet om dette før. Du velger å bli i et ulykkelig forhold.

Du sier du er for gammel til å starte på nytt. Det er ditt valg om du vil forbli der du er og være ulykkelig og deprimert eller ta de praktiske og emosjonelle stegene som må til for skilsmisse og finne deg eget sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Du har skrevet om dette før. Du velger å bli i et ulykkelig forhold.

Du sier du er for gammel til å starte på nytt. Det er ditt valg om du vil forbli der du er og være ulykkelig og deprimert eller ta de praktiske og emosjonelle stegene som må til for skilsmisse og finne deg eget sted å bo.

En dypt deprimert person klarer ikke det……………………………… det er hva det er og ha en dyp depresjon……………..

Anonymkode: 61073...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En dypt deprimert person klarer ikke det……………………………… det er hva det er og ha en dyp depresjon……………..

Anonymkode: 61073...aab

Nei, da er det bare å gi opp da. Finnes ingen løsninger.

Edit: Ellers har jeg forstått TS slik tidligere, og i dette innlegget, at han velger å la være å starte på nytt. 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (40 minutter siden):

Den største grunnen til min vedvarende depresjon er nok ekteskapet jeg lever i,. det er bare en katastrofe. Har ikke fungert på 30 år, ingen intimitet siden tidlig 90-tallet. Dette blir jeg så deprimert for og vurderer drastiske tiltak,. Hver gang hun er ut fra huset lyser jeg opp, og føler en glede over å være alene. Jeg kommer ikke ut av dette på en anstendig måte, for gammel til å starte på nytt. Da er det få alternativer igjen, men et peker seg ut, men det er drastisk og vil skape en sjokkreaksjon. Tenk å gått å hatt det slik i over 30 år, det er imponerende, men jeg er bare blitt sykere. 

Erik jeg føler med deg… depresjoner er grusomme. Jeg har kun hatt det i noen måneder men jeg har erfart den mørke siden av det. Det er utrolig tungt! 

Anonymkode: 61073...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Nei, da er det bare å gi opp da. Finnes ingen løsninger.

 

Ja noen gir opp. Noen forblir i det. Noen blir friske, andre blir ikke friske. 

Anonymkode: 61073...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja noen gir opp. Noen forblir i det. Noen blir friske, andre blir ikke friske. 

Anonymkode: 61073...aab

Man må selv ta valg. Det betyr ikke at det er enkelt eller "bare å". Det betyr ikke at det er gjort på en dag. 

Man kan trenge hjelp av psykolog, terapi, medisiner, nettverk... men til syvende og sist så er det en selv som må ta valgene om å gi til psykolog, om å gjennomføre terapi, om å ta medisiner, om å ta i mot hjelp fra nettverket osv. Et lite steg om gangen.

Ingen andre kan gjøre det for en. 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ekteskapet forferdelig dårlig også hvis man ikke regner med den intime delen? Er det  kona som er forferdelig eller kan det være at du ser hele greia gjennom depressive briller?  Jeg synes faktisk litt synd på dere begge. Uansett veldig dumt å ta avgjørende valg i et forhold i en depressiv fase. 

Anonymkode: 6d5ed...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (13 minutter siden):

Man må selv ta valg. Det betyr ikke at det er enkelt eller "bare å". Det betyr ikke at det er gjort på en dag. 

Man kan trenge hjelp av psykolog, terapi, medisiner, nettverk... men til syvende og sist så er det en selv som må ta valgene om å gi til psykolog, om å gjennomføre terapi, om å ta medisiner, om å ta i mot hjelp fra nettverket osv. Et lite steg om gangen.

Ingen andre kan gjøre det for en. 

Det tror jeg de fleste som har en depresjon vet. For noen så kan selv det å være her ikke kun det man klarer. Selv har jeg sovet så og si i hele dag og må jobbe i natt fordi jeg ikke har hatt energi til annet. Det er lett for utenforstående som aldri har kjent det på kroppen og mene det ene og det andre, men når man er i det så føles alt tungt og vondt. 

Anonymkode: 61073...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det tror jeg de fleste som har en depresjon vet. For noen så kan selv det å være her ikke kun det man klarer. Selv har jeg sovet så og si i hele dag og må jobbe i natt fordi jeg ikke har hatt energi til annet. Det er lett for utenforstående som aldri har kjent det på kroppen og mene det ene og det andre, men når man er i det så føles alt tungt og vondt. 

Anonymkode: 61073...aab

Uansett om man er utenforstående eller er den som lider av depresjon så vil svaret fortsatt være det samme: Man må selv ta valgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 time siden):

Den største grunnen til min vedvarende depresjon er nok ekteskapet jeg lever i,. det er bare en katastrofe. Har ikke fungert på 30 år, ingen intimitet siden tidlig 90-tallet. Dette blir jeg så deprimert for og vurderer drastiske tiltak,. Hver gang hun er ut fra huset lyser jeg opp, og føler en glede over å være alene. Jeg kommer ikke ut av dette på en anstendig måte, for gammel til å starte på nytt. Da er det få alternativer igjen, men et peker seg ut, men det er drastisk og vil skape en sjokkreaksjon. Tenk å gått å hatt det slik i over 30 år, det er imponerende, men jeg er bare blitt sykere. 

Jeg tror ikke du får så andre svar enn de du fikk i denne tråden, Ingen sex på 20 år, som du postet for 8 år siden jeg. Hva om du leser gjennom den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke du får så andre svar enn de du fikk i denne tråden, Ingen sex på 20 år, som du postet for 8 år siden jeg. Hva om du leser gjennom den? 

Er det et problem for deg? Det har blitt verre og det er verd å nevne. Håper at noen er positive og kommer med innspill. Du kan bare hoppe  over. At jeg postet dette nå et intet problem for de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Nei, da er det bare å gi opp da. Finnes ingen løsninger.

Edit: Ellers har jeg forstått TS slik tidligere, og i dette innlegget, at han velger å la være å starte på nytt. 

Gi opp? Vet du hvor dramatisk det er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 minutt siden):

Gi opp? Vet du hvor dramatisk det er? 

Det var et sarkastisk svar til AB. 

Jeg for min del synes ikke du skal gi opp. Jeg synes du fortjener et bra liv, så jeg håper du kan ta de valg du trenger for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Du har skrevet om dette før. Du velger å bli i et ulykkelig forhold.

Du sier du er for gammel til å starte på nytt. Det er ditt valg om du vil forbli der du er og være ulykkelig og deprimert eller ta de praktiske og emosjonelle stegene som må til for skilsmisse og finne deg eget sted å bo.

Det har jeg ikke økonomi til. Da gjenstår en mulighet. Og bli enda mer ensom frister ikke. Dette er utrolig vanskelig å løse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det var et sarkastisk svar til AB. 

Jeg for min del synes ikke du skal gi opp. Jeg synes du fortjener et bra liv, så jeg håper du kan ta de valg du trenger for å få det.

Jeg er på nippet til å gi opp. Ser ingen utvei utenom en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (2 minutter siden):

Jeg er på nippet til å gi opp. Ser ingen utvei utenom en..

Jeg vil bare si at jeg føler med deg og vet at selv om «alle» sier at det bare er å gjøre ditt eller datt, er det slett ikke så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...