Gjest For tynn Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei! Regner med at de aller fleste her lurer på hvordan man kan bli tynnere. Men jeg lurer på hvordan bli tykkere. Har gått ned en del kilo pga en mystisk sykdom med oppkast og kvalme som legene ikke finner ut av, og vil gjerne legge på meg ca 7 kilo til. Dette er et like stort problem for meg som for de som vil gå ned i vekt....please forstå det.. Jeg tørr ikke engang se på vekta,er redd den viser for lite....er 18 og veier mellom 45-50 er 160 høy. Spiser 4-5 måltider med fet og proteinrik mat om dagen,men hjelper ei. Finnes det en sykdom med MEGA forbrenning? Er stadig sulten...hvis jeg ikke er kvalm da-får ikke spist mye da,men tvinger det i meg... vel vel dette ble mye..Men finnes det en sykdom der man forbrenner alt for mye? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ut fra det du sier om vekt og høyde synes jeg ikke du er såå tynn. Det spørs om ikke det du sliter med innvirker på trivsel og videre vekten. Prøv derfor å slappe av og spis alminnelig, sunn mat. Kos deg i sola sammen med venner og tenk hyggelige tanker. Og selvsagt: kanskje du kan lete videre i forskjellige sammenhenger (f.eks. på nettet) i forhold til sykdommen din. Til slutt: Kan jeg spørre om du har vært utsatt for noen slags overlast? Noe psyko-somatisk kunne være en mulig forklaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjuk Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ut fra det du sier om vekt og høyde synes jeg ikke du er såå tynn. Det spørs om ikke det du sliter med innvirker på trivsel og videre vekten. Prøv derfor å slappe av og spis alminnelig, sunn mat. Kos deg i sola sammen med venner og tenk hyggelige tanker. Og selvsagt: kanskje du kan lete videre i forskjellige sammenhenger (f.eks. på nettet) i forhold til sykdommen din. Til slutt: Kan jeg spørre om du har vært utsatt for noen slags overlast? Noe psyko-somatisk kunne være en mulig forklaring. Legene mener det også kan være en psykosomatisk årsak til kvalmen og oppkasten, siden de ikke finner noen fysiske årsaker. Skal få en utredning for dette, men ventetida er 3-6 uker! Kan ikke finne noen årsak selv, har ikke noen problemer annet enn kvalmen og har ikke vært utsatt for noe fælt som jeg vet om.... Takk for svaret forresten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest For tynn Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ut fra det du sier om vekt og høyde synes jeg ikke du er såå tynn. Det spørs om ikke det du sliter med innvirker på trivsel og videre vekten. Prøv derfor å slappe av og spis alminnelig, sunn mat. Kos deg i sola sammen med venner og tenk hyggelige tanker. Og selvsagt: kanskje du kan lete videre i forskjellige sammenhenger (f.eks. på nettet) i forhold til sykdommen din. Til slutt: Kan jeg spørre om du har vært utsatt for noen slags overlast? Noe psyko-somatisk kunne være en mulig forklaring. Legene mener det også kan være en psykosomatisk årsak til kvalmen og oppkasten, siden de ikke finner noen fysiske årsaker. Skal få en utredning for dette, men ventetida er 3-6 uker! Kan ikke finne noen årsak selv, har ikke noen problemer annet enn kvalmen og har ikke vært utsatt for noe fælt som jeg vet om.... Takk for svaret forresten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellik Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Legene mener det også kan være en psykosomatisk årsak til kvalmen og oppkasten, siden de ikke finner noen fysiske årsaker. Skal få en utredning for dette, men ventetida er 3-6 uker! Kan ikke finne noen årsak selv, har ikke noen problemer annet enn kvalmen og har ikke vært utsatt for noe fælt som jeg vet om.... Takk for svaret forresten! Dumt spørsmål, men: Du er vel ikke gravid? Det høres nemlig ut som mitt andre svangerskap... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest For tynn Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Legene mener det også kan være en psykosomatisk årsak til kvalmen og oppkasten, siden de ikke finner noen fysiske årsaker. Skal få en utredning for dette, men ventetida er 3-6 uker! Kan ikke finne noen årsak selv, har ikke noen problemer annet enn kvalmen og har ikke vært utsatt for noe fælt som jeg vet om.... Takk for svaret forresten! Nei nei...er ikke gravid..ikke i nærheten en gang. Og dessuten har disse plagene vart i to år og 4 måneder-da skulle barna ha kommet ut allerede;) Men, lurer på om det finnes noen "fete piller"- finner bare slankepiller og kosttilsskudd da, men det hjelper ikke så bra.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Nei nei...er ikke gravid..ikke i nærheten en gang. Og dessuten har disse plagene vart i to år og 4 måneder-da skulle barna ha kommet ut allerede;) Men, lurer på om det finnes noen "fete piller"- finner bare slankepiller og kosttilsskudd da, men det hjelper ikke så bra.? Du får få på deg noen kg for all del.Hørtes ut som du har en SF når du beskriver hvor mye du veier.Spis usunt og la vær å trene så går du nok opp noen kg.Men stopp når du har gått opp noen kg da med å spise usunt og spis sunt deretter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Ut fra det du sier om vekt og høyde synes jeg ikke du er såå tynn. Det spørs om ikke det du sliter med innvirker på trivsel og videre vekten. Prøv derfor å slappe av og spis alminnelig, sunn mat. Kos deg i sola sammen med venner og tenk hyggelige tanker. Og selvsagt: kanskje du kan lete videre i forskjellige sammenhenger (f.eks. på nettet) i forhold til sykdommen din. Til slutt: Kan jeg spørre om du har vært utsatt for noen slags overlast? Noe psyko-somatisk kunne være en mulig forklaring. Det var dumt sagt av deg.selvfølgelig er hun alt for tynn.Hvis man sier til personen at man ikke er så tynn,kan det være stor fare for at man utvikler spiseforstyrrelse.Selv er jeg 1.60cm høy og veier 70 kg.Hvis du sier at hun ikke er så tynn, hva er jeg da?En elefant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Ut fra det du sier om vekt og høyde synes jeg ikke du er såå tynn. Det spørs om ikke det du sliter med innvirker på trivsel og videre vekten. Prøv derfor å slappe av og spis alminnelig, sunn mat. Kos deg i sola sammen med venner og tenk hyggelige tanker. Og selvsagt: kanskje du kan lete videre i forskjellige sammenhenger (f.eks. på nettet) i forhold til sykdommen din. Til slutt: Kan jeg spørre om du har vært utsatt for noen slags overlast? Noe psyko-somatisk kunne være en mulig forklaring. Det var dumt sagt av deg.selvfølgelig er hun alt for tynn.Hvis man sier til personen at man ikke er så tynn,kan det være stor fare for at man utvikler spiseforstyrrelse.Selv er jeg 1.60cm høy og veier 70 kg.Hvis du sier at hun ikke er så tynn, hva er jeg da?En elefant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Det var dumt sagt av deg.selvfølgelig er hun alt for tynn.Hvis man sier til personen at man ikke er så tynn,kan det være stor fare for at man utvikler spiseforstyrrelse.Selv er jeg 1.60cm høy og veier 70 kg.Hvis du sier at hun ikke er så tynn, hva er jeg da?En elefant. Nå mente ikke jeg noe galt med svaret. 'For tynn' satte da pris på det... Hun er litt kortere enn meg og veier litt mindre enn meg, og jeg ser sant og si temmelig normal ut. Det var mitt utgangspunkt. For øvrig var det lite ved innlegget som tydet på at 'For tynn' har anorexia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest For tynn Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Du får få på deg noen kg for all del.Hørtes ut som du har en SF når du beskriver hvor mye du veier.Spis usunt og la vær å trene så går du nok opp noen kg.Men stopp når du har gått opp noen kg da med å spise usunt og spis sunt deretter. Du skjønner "ikke undertegnet", at jeg spiser mye usunt og trener ikke nå lenger (pga sykdom), men legger ikke på meg. Folk forstår rett og slett ikke at det er minst like vanskelig å gå opp i vekt som ned!!!!... Spiser mye Mc.Donald`s og biff, men det virker som om jeg forbrenner i en megafart! Spiser også 4-5 ganger om dagen og har ikke stoffskifte problemer. Folk synes jeg ser normal ut, men det gjør ikke JEG. Det blir vel som en ny form for spiseforstyrrelse: isteden for å kaste opp eller ikke spise o.l eter man som en gal alt usunt og godt man kommer bort i for å gå opp i vekt og få FETT på kroppen! ?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.