Gå til innhold

Hvorfor stiller ikke foreldre som kausjonist for 2 millioner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dorthe skrev (56 minutter siden):

Er dette Inga med fyrstekaka, mon tro??

Det var en gang en svane som ville ut å fly. Vingene virket ikke. Motgangen ble for stor på den lille jord. I mørket kom kråkene med sine bedrevitende flagrende fjær. Kråkene rundt seilet langt av sted. De skrek og de lo. Svanen fikk ikke fred. Forbi kom en spurv og sa ‘’heng ikke med nebbet, dette vil gå bra’’. Et speilbilde med de flotteste fjær. Rundt dammen stilnet det i alle de trær. En hjelpende hånd, et livslangt bånd. Fløy de av sted, det ble endelig fred. (nei jeg er ikke Inga med fystekaka) ! 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det var en gang en svane som ville ut å fly. Vingene virket ikke. Motgangen ble for stor på den lille jord. I mørket kom kråkene med sine bedrevitende flagrende fjær. Kråkene rundt seilet langt av sted. De skrek og de lo. Svanen fikk ikke fred. Forbi kom en spurv og sa ‘’heng ikke med nebbet, dette vil gå bra’’. Et speilbilde med de flotteste fjær. Rundt dammen stilnet det i alle de trær. En hjelpende hånd, et livslangt bånd. Fløy de av sted, det ble endelig fred. (nei jeg er ikke Inga med fystekaka) ! 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Er du Sandra fra Bærum?

Anonymkode: dd3e5...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.52):

Jeg vil kjøpe. Forstår du ikke det? 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Joda, du har vært ganske tydelig på at du vil kjøpe, så det har jeg forstått. Men slik situasjonen er nå, kan du ikke kjøpe. Og da er det vel mer fornuftig å tenke på hva du har og legge en plan for hvordan du skal kunne få det du vil ha. Som f.eks å spare.

 

AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 17.54):

Vil ikke betale rentene det sa du ditt regnestykke jeg kunne slippe om jeg betalte avdragene. 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Nei, du kan få avdragsfrihet, ikke rentefritak. Men du får igjen 22% av rentene du betaler i form av lavere skatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (16 minutter siden):

Joda, du har vært ganske tydelig på at du vil kjøpe, så det har jeg forstått. Men slik situasjonen er nå, kan du ikke kjøpe. Og da er det vel mer fornuftig å tenke på hva du har og legge en plan for hvordan du skal kunne få det du vil ha. Som f.eks å spare.

 

Nei, du kan få avdragsfrihet, ikke rentefritak. Men du får igjen 22% av rentene du betaler i form av lavere skatt. 

Du sa jo jeg kunne slippe rentene og bare betale avdragene 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sa jo jeg kunne slippe rentene og bare betale avdragene 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Nei, jeg sa du kunne få avdragsfrihet, men at du selvfølgelig må betale renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg sa du kunne få avdragsfrihet, men at du selvfølgelig må betale renter.

Hva betyr det? 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr det? 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Avdragsfrihet vil si at du for en periode kun betaler renter og ikke avdrag. Det er på ingen måte lønnsomt for til syvende og sist må alle avdrag betales. Du bare utsetter betalingene. Det kan være greit i krisetider, eller hvis man forventer en kraftig lønnsøkning i nærmeste framtid. Men det beste er å betale avdrag hele låneperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (10 timer siden):

Avdragsfrihet vil si at du for en periode kun betaler renter og ikke avdrag. Det er på ingen måte lønnsomt for til syvende og sist må alle avdrag betales. Du bare utsetter betalingene. Det kan være greit i krisetider, eller hvis man forventer en kraftig lønnsøkning i nærmeste framtid. Men det beste er å betale avdrag hele låneperioden.

Å ja. 

Anonymkode: ca5a0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...