Gå til innhold

TAMPONGEN BLE GLEMT…. Hjelp😵


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke behov for at den kommer tilbake, jeg har ikke tenkt å få barn.

Ok. Er det sånn at en dag kommer den eller er den borte for alltid?

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Er det sånn at en dag kommer den eller er den borte for alltid?

Anonymkode: d5b4e...32f

Les lenken jeg la ut. Den kommer tilbake når man får eggløsning igjen, og det kan ta alt fra et halvt år til to år til enda lenger etter man har sluttet på p-sprøyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Les lenken jeg la ut. Den kommer tilbake når man får eggløsning igjen, og det kan ta alt fra et halvt år til to år til enda lenger etter man har sluttet på p-sprøyten.

Ok. Misforstod deg. Jeg trodde du hadde tatt en sprøyte og ikke hatt mensen på 10 år…

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Misforstod deg. Jeg trodde du hadde tatt en sprøyte og ikke hatt mensen på 10 år…

Anonymkode: d5b4e...32f

Ah, ok. Neinei, har gått på p-sprøyte i over ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det gjør ingenting å glemme og ta dem?det er komplisert og forstå 

Anonymkode: d5b4e...32f

Neida, sukkerpillene gjør ingenting, men de andre pillene må du huske å ta ellers blir det bare kluss i syklusen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (På 15.11.2022 den 21.09):

Ah, ok. Neinei, har gått på p-sprøyte i over ti år.

Hvor settes sprøyten? 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (På 15.11.2022 den 21.15):

Neida, sukkerpillene gjør ingenting, men de andre pillene må du huske å ta ellers blir det bare kluss i syklusen din. :)

Hvis jeg glemmer og ta de ordentlige p pillene fucker den opp? 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor settes sprøyten? 

Anonymkode: d5b4e...32f

Den settes intramuskulært, dvs kan i teorien settes i hvilken som helst muskel. Men hos meg har de alltid satt den i setemuskelen.

Du kan google det du lurer på om p-sprøyte og p-piller også, så slipper du å skrive en haug med spørsmål som du lett kan finne selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg glemmer og ta de ordentlige p pillene fucker den opp? 

Anonymkode: d5b4e...32f

Ja, om du glemmer å ta en pille til rett tid så kan du bli gravid om du har sex uten annen beskyttelse og du kan få blødninger. Så det beste er å sørge for å ta pillen til rett tid. :) Om du vil unngå mensen helt kan du droppe sukkerpillene og bruke de ordentlige pillene uten opphold. Dette står det masse om på nett om du googler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Ja, om du glemmer å ta en pille til rett tid så kan du bli gravid om du har sex uten annen beskyttelse og du kan få blødninger. Så det beste er å sørge for å ta pillen til rett tid. :) Om du vil unngå mensen helt kan du droppe sukkerpillene og bruke de ordentlige pillene uten opphold. Dette står det masse om på nett om du googler.

Ok. Det mest mtp på mensen jeg vil bruke prevensjon. Men finnes det ingen andre kurer jeg kan ta til den kan forsvinne på en enkel måte uten sprøyte eller piller? Finnes det noe som kan settes inn i livmoren og bli der? 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Det mest mtp på mensen jeg vil bruke prevensjon. Men finnes det ingen andre kurer jeg kan ta til den kan forsvinne på en enkel måte uten sprøyte eller piller? Finnes det noe som kan settes inn i livmoren og bli der? 

Anonymkode: d5b4e...32f

Google is your friend:

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/prevensjon-ulike-prevensjonsmetoder/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og @Lillemus har mye mer livserfaring enn deg. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Men min far er sterkere enn din far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Men min far er sterkere enn din far.

Men min mamma er smartere enn din mamma. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 15.11.2022 den 20.22):

Av de tre hadde jeg selv valgt p-piller med tanke på å kunne slutte brått om jeg skulle oppleve bivirkninger. Såvidt jeg vet blir det med p-stav uregelmessige blødninger, med p-sprøyte mister man gjerne mensen helt ifølge en bruker her inne i alle fall. Det gjør man med p-piller også om man dropper pause-pillene, men man må da huske å ta dem til riktig tidspunkt hver eneste dag (sette på alarm på mobilen f.eks.).

Jeg er ganske fornøyd med p-stav, men var mer fornøyd med den første staven jeg hadde. Etter 11 uker med småblødninger så mistet jeg mensen i to år tror jeg. Før det innimellom begynte å komme små blødninger igjen. Så byttet jeg stav og mistet mensen igjen. Men nå ett år etter jeg fikk ny stav så har jeg begynt å blø sånn annenhver måned og jeg blør mer enn tidligere småblødninger. 

Så om to år når denne skal tas ut så skal jeg vurdere sprøyte istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Det mest mtp på mensen jeg vil bruke prevensjon. Men finnes det ingen andre kurer jeg kan ta til den kan forsvinne på en enkel måte uten sprøyte eller piller? Finnes det noe som kan settes inn i livmoren og bli der? 

Anonymkode: d5b4e...32f

Hormonspiral kan være et alternativ, jeg mener de ikke er så restriktive med hvem som får den lengre, for en del år siden måtte man ha født for å få den, men det tror jeg ikke gjelder lengre.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er lettere å spørre etter erfaringer enn lese på Google. Dessuten spurte jeg lillemus ikke deg. 

Anonymkode: d5b4e...32f

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og @Lillemus har mye mer livserfaring enn deg. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Slike tilbakemeldinger er ikke greit, du spør på et offentlig forum og alle kan svare. Jeg tror heller ikke at Vhanja svarer dårligere enn meg på noe vis, jeg har aldri sett at hun har svart noen uhøflig, dumt eller feil. Det er ikke normal folkeskikk for et voksent menneske å svare på den måten du gjør mot @Vhanja her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Hormonspiral kan være et alternativ, jeg mener de ikke er så restriktive med hvem som får den lengre, for en del år siden måtte man ha født for å få den, men det tror jeg ikke gjelder lengre.

 

 

Det gjelder ikke lengre. Jeg har aldri født og skal aldri føde, og jeg er på min andre hormonspiral ( Jaydess ) nå. Er veldig fornøyd og har omtrent ikke mensen, og om jeg først får det så er det litt blødning første dagen. Trenger omtrent aldri å bruke bind eller tamponger mer :) 

 

 

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (4 minutter siden):

Det gjelder ikke lengre. Jeg har aldri født og skal aldri føde, og jeg er på min andre hormonspiral ( Jaydess ) nå. Er veldig fornøyd og har omtrent ikke mensen, og om jeg først får det så er det litt blødning første dagen. Trenger omtrent aldri å bruke bind eller tamponger mer :) 

Det var det jeg mente å ha lest ja. :) Jeg hadde hormonspiral for 20 år siden og da var det litt andre regler. Jeg mistet mensen helt da jeg hadde hormonspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det var det jeg mente å ha lest ja. :) Jeg hadde hormonspiral for 20 år siden og da var det litt andre regler. Jeg mistet mensen helt da jeg hadde hormonspiral.

Jeg pleier å miste den helt i begynnelsen, også kommer den gradvis tilbake med veldig små blødninger i 1-2 dager max etter jeg har hatt den en stund. Jeg skiftet i september og har ikke hatt mensen så langt. :) Jeg har omtrent ingen bivirkninger på den sammenlignet med andre ting jeg har prøvd, eneste er litt nedsatt sexlyst men det synes jeg er lite å ofre for et så sikkert prevansjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...