Gå til innhold

TAMPONGEN BLE GLEMT…. Hjelp😵


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (2 timer siden):

Hormonspiral kan være et alternativ, jeg mener de ikke er så restriktive med hvem som får den lengre, for en del år siden måtte man ha født for å få den, men det tror jeg ikke gjelder lengre.

 

Slike tilbakemeldinger er ikke greit, du spør på et offentlig forum og alle kan svare. Jeg tror heller ikke at Vhanja svarer dårligere enn meg på noe vis, jeg har aldri sett at hun har svart noen uhøflig, dumt eller feil. Det er ikke normal folkeskikk for et voksent menneske å svare på den måten du gjør mot @Vhanja her.

Bare kjeft å få. Gir opp 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hattifnattus skrev (45 minutter siden):

Det gjelder ikke lengre. Jeg har aldri født og skal aldri føde, og jeg er på min andre hormonspiral ( Jaydess ) nå. Er veldig fornøyd og har omtrent ikke mensen, og om jeg først får det så er det litt blødning første dagen. Trenger omtrent aldri å bruke bind eller tamponger mer :) 

 

 

Er ikke det fryktelig vondt å sette inn? Jeg avskyr slikt. Da jeg var gravid og fikk fingrene opp der, og da de satte inn ballongkateter osv. Nei huff. Er jeg pysete som synes selv celleprøve er vondt?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bare kjeft å få. Gir opp 

Anonymkode: d5b4e...32f

Så du kan si hva du vil til folk, men når du får beskjed om at det ikke er greit så er det "bare kjeft å få"? Så du mener at du skal få lov til å si hva du vil, men vi skal ikke få lov å si noe tilbake?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (43 minutter siden):

Er ikke det fryktelig vondt å sette inn? Jeg avskyr slikt. Da jeg var gravid og fikk fingrene opp der, og da de satte inn ballongkateter osv. Nei huff. Er jeg pysete som synes selv celleprøve er vondt?

Det var vondt, men jeg har hatt menssmerter som har vært kraftigere og selve prosessen går fort. Tror fra jeg satte meg i stolen og fikk fjernet den gamle spiralen, tatt celleprøve og satt in ny så tok det 15-20 minutter, og det var innsettingen som var det absolutt verste og det tok kun noen få minutter. Hadde litt vondt resten av dagen og murringer dagen etter.  

Om du er pysete blir umulig for meg å svare på da alle har forskjellig smerteterskel, men i følge min smerteterskel så er det absolutt verdt å hva vondt de få minuttene for å slippe å tenke på prevensjon i 3 til 5 år :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Det var vondt, men jeg har hatt menssmerter som har vært kraftigere og selve prosessen går fort. Tror fra jeg satte meg i stolen og fikk fjernet den gamle spiralen, tatt celleprøve og satt in ny så tok det 15-20 minutter, og det var innsettingen som var det absolutt verste og det tok kun noen få minutter. Hadde litt vondt resten av dagen og murringer dagen etter.  

Om du er pysete blir umulig for meg å svare på da alle har forskjellig smerteterskel, men i følge min smerteterskel så er det absolutt verdt å hva vondt de få minuttene for å slippe å tenke på prevensjon i 3 til 5 år :) 

 

Jeg tror jeg er pysete for jeg grøsser av beskrivelsen din. 😅 Jeg lå rundt så lenge da jeg fikk satt inn ballongkateter i forbindelse med fødsel. Den stikkes jo inn på samme plass. Det var så sabla vondt. Nei da liker jeg p-staven bedre. 😛 Men får jo blødninger av den da. 

Skulle kunne fått satt inn spiral i narkose. Da hadde jeg gledet meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (15 minutter siden):

Jeg tror jeg er pysete for jeg grøsser av beskrivelsen din. 😅 Jeg lå rundt så lenge da jeg fikk satt inn ballongkateter i forbindelse med fødsel. Den stikkes jo inn på samme plass. Det var så sabla vondt. Nei da liker jeg p-staven bedre. 😛 Men får jo blødninger av den da. 

Skulle kunne fått satt inn spiral i narkose. Da hadde jeg gledet meg. :)

Det kan nok ikke sammenlignes med å få ballongkateter i forbindelse med fødsel! Da er jo kroppen i en helt annen tilstand. :)

Jeg synes ikke det var så veldig vondt, jeg fikk gjort det hos gynekolog og det gikk kjempefort, den var på plass før jeg fikk sukk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det kan nok ikke sammenlignes med å få ballongkateter i forbindelse med fødsel! Da er jo kroppen i en helt annen tilstand. :)

Jeg synes ikke det var så veldig vondt, jeg fikk gjort det hos gynekolog og det gikk kjempefort, den var på plass før jeg fikk sukk for meg.

Ja, den er jo det. Ser jo for meg det er mer smertefullt å sette inn spiral da, men jeg tar kanskje feil der. 

Jeg har hørt om folk som har besvimt ved innsetting. Men det er kanskje ikke SÅ ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (11 minutter siden):

Ja, den er jo det. Ser jo for meg det er mer smertefullt å sette inn spiral da, men jeg tar kanskje feil der. 

Jeg har hørt om folk som har besvimt ved innsetting. Men det er kanskje ikke SÅ ille. 

Og jeg har hørt om folk som knapt merker innsettelsen eller synes smerten var minimal sammenlignet med andre inngrep og undersøkelser.

Det er som regel de som har de verste erfaringene som går ut i offentligheten og skriker høyest. Vi som har god erfaring har som regel ikke det samme behovet og får ikke samme oppmerksomheten, derfor er viktig at også vi gir lyd fra oss så folk får vite at det er ikke nødvendigvis så smertefullt allikevel :) 

Et eksempel: Jeg var så redd at jeg skalv og gråt for min første celleprøve, fordi folk rundt meg skulle fortelle meg om alle skrekkhistoriene de hadde hørt om folk som spydde, besvimte, blødde og skalv. Hun legen måtte fortelle meg da hun var ferdig fordi jeg trodde ikke på henne at det var overstått. Jeg kjente jo knapt noe?  :P men selve spiralen gjør vondt, men langt ifra de verste smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (1 minutt siden):

Og jeg har hørt om folk som knapt merker innsettelsen eller synes smerten var minimal sammenlignet med andre inngrep og undersøkelser.

Det er som regel de som har de verste erfaringene som går ut i offentligheten og skriker høyest. Vi som har god erfaring har som regel ikke det samme behovet og får ikke samme oppmerksomheten, derfor er viktig at også vi gir lyd fra oss så folk får vite at det er ikke nødvendigvis så smertefullt allikevel :) 

Et eksempel: Jeg var så redd at jeg skalv og gråt for min første celleprøve, fordi folk rundt meg skulle fortelle meg om alle skrekkhistoriene de hadde hørt om folk som spydde, besvimte, blødde og skalv. Hun legen måtte fortelle meg da hun var ferdig fordi jeg trodde ikke på henne at det var overstått. Jeg kjente jo knapt noe?  :P men selve spiralen gjør vondt, men langt ifra de verste smerten.

Hehe ja det er sant. Det er fort skrekkhistoriene man hører om. Det er heldigvis ennå to år til jeg skal bestemme meg angående dette. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Så du kan si hva du vil til folk, men når du får beskjed om at det ikke er greit så er det "bare kjeft å få"? Så du mener at du skal få lov til å si hva du vil, men vi skal ikke få lov å si noe tilbake?

 

Jeg får ikke noe  ting. Dere sier meg alltid i mot alltid. Det er ikke noe hyggelig sånn var det ikke på kg. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får ikke noe  ting. Dere sier meg alltid i mot alltid. Det er ikke noe hyggelig sånn var det ikke på kg. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Du må ikke være her hvis du ikke trives. Hvis du har lyst å være her, og har lyst å trives, så kan det å ikke skrive negative ting om andre brukere være en god start.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får ikke noe  ting. Dere sier meg alltid i mot alltid. Det er ikke noe hyggelig sånn var det ikke på kg. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Men du slenger jo ut av deg både det ene og det andre om oss, skal ikke vi da få lov til å si at en ytring du kom med ikke er greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (55 minutter siden):

Men du slenger jo ut av deg både det ene og det andre om oss, skal ikke vi da få lov til å si at en ytring du kom med ikke er greit? 

Jeg er bare snill med alle. Blander du oss?

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (57 minutter siden):

Du må ikke være her hvis du ikke trives. Hvis du har lyst å være her, og har lyst å trives, så kan det å ikke skrive negative ting om andre brukere være en god start.

Har jeg aldri gjort… det eneste jeg sa var at jeg ville ha svar fra lillemus. Da begynte det. Tilsnakk på tilsnakk på tilsnakk. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har jeg aldri gjort… det eneste jeg sa var at jeg ville ha svar fra lillemus. Da begynte det. Tilsnakk på tilsnakk på tilsnakk. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Stakkars deg. Alle er bare ute etter deg og du er helt uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Stakkars deg. Alle er bare ute etter deg og du er helt uskyldig.

Javel det var sarkastisk. Men nei jeg skal oppføre meg bedre mot deg. Unnskyld vhanja det var dumt av meg! 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er bare snill med alle. Blander du oss?

Anonymkode: d5b4e...32f

Nei, det tror jeg faktisk ikke jeg gjør denne gangen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Nei, det tror jeg faktisk ikke jeg gjør denne gangen. :) 

Jaja. Har sagt unnskyld nå som du ser. 

Anonymkode: d5b4e...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...