Gå til innhold

@kupton du som er forumets lege eksamen kan du hjelpe meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

frosken skrev (7 minutter siden):

Hei:-)

Hvis du har eksamen i morgen, så gjelder det nå å forsøke å roe ned - og ikke lage masse ekstra stress for deg selv. Om du allerede bruker seroquel og har hatt god effekt av den, så hadde jeg fortsatt med det. Vi får ikke lov å gi konkrete doseringsråd her inne, men jeg oppfatter det som at du selv egentlig har et godt forslag til løsning akkurat her og nå. 

Det er ikke avgjørende at du får sove til i morgen, men det er viktig at du får en del hvile. Prøv å finne ut hva du kan gjøre - i tillegg til Seroquel - som gjør at du klarer å ligge i senga og slappe godt av. Kanskje får du til med sove overraskende bra. 

Generelt sett så tåler studenter godt dårlig søvn rett før eksamen. Jeg mener det er viktig å ikke starte opp med medisiner man ikke kjenner til fra før, siste natten før eksamen. 

Lykke til i morgen 🙂

Hei ja men jeg er desperat etter søvn. I 3 netter har jeg ikke sovnet før 01 og våkner 03 eller 03:30 av mareritt. Det er skumle mareritt og jeg våkner med hjertebank og er redd. Etter det får jeg sove og når jeg da våkner klarer jeg nesten ikke våkne. Jeg tørr ikke og bruke 100 mg med mindre jeg får klarsignal fra noen. Når jeg brukte 50 mg fikk jeg hangover dagen etter i starten. Jeg må sove ellers stryker jeg. Det er viktig for meg når jeg har jobbet hardt med å komme hit jeg er nå. Vhanja sa et merke jeg har skrevet det som jeg kan tipse legen om. Eller jeg kan gjøre som deg fortsette på Quatiapin de må bare gjøre noe så jeg får sove. Jeg er full av angst og sint som en løve over bagateller jeg er ikke meg selv nå. 

Anonymkode: 1249a...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei ja men jeg er desperat etter søvn. I 3 netter har jeg ikke sovnet før 01 og våkner 03 eller 03:30 av mareritt. Det er skumle mareritt og jeg våkner med hjertebank og er redd. Etter det får jeg sove og når jeg da våkner klarer jeg nesten ikke våkne. Jeg tørr ikke og bruke 100 mg med mindre jeg får klarsignal fra noen. Når jeg brukte 50 mg fikk jeg hangover dagen etter i starten. Jeg må sove ellers stryker jeg. Det er viktig for meg når jeg har jobbet hardt med å komme hit jeg er nå. Vhanja sa et merke jeg har skrevet det som jeg kan tipse legen om. Eller jeg kan gjøre som deg fortsette på Quatiapin de må bare gjøre noe så jeg får sove. Jeg er full av angst og sint som en løve over bagateller jeg er ikke meg selv nå. 

Ta en pause fra jobbingen nå og få deg frisk luft en times tid når det ennå er lyst. Bare gå en tur. Det kan hjelpe søvnen i kveld. Legg fra deg tanker om nye medisiner/ doseøkninger om du ikke har noe du har brukt før. Det er helt normalt å sove dårlig før eksamen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker du seroquel om kvelden nå - eller har du kun brukt det tidligere? Dersom du ikke bruker det fast, så synes jeg du skal ta den dosen du tok tidligere nå i kveld.  Du må ikke finne på å ta Alimenazin for første gang kvelden før eksamen. Du risikerer å være veldig trøtt og ute av stand til å tenke bra i morgen dersom du tester ut Alimenazin i kveld. 

Dersom dette er en ordinær eksamen, så går ikke verden under om du ikke gjør det så bra - du kan sannsynligvis ta opp igjen faget senere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Bruker du seroquel om kvelden nå - eller har du kun brukt det tidligere? Dersom du ikke bruker det fast, så synes jeg du skal ta den dosen du tok tidligere nå i kveld.  Du må ikke finne på å ta Alimenazin for første gang kvelden før eksamen. Du risikerer å være veldig trøtt og ute av stand til å tenke bra i morgen dersom du tester ut Alimenazin i kveld. 

Dersom dette er en ordinær eksamen, så går ikke verden under om du ikke gjør det så bra - du kan sannsynligvis ta opp igjen faget senere:-)

Jeg har brukt med behov og kroppen har vendt seg til det. Jeg skjønner ikke at kroppen kan ha vendt seg til det når jeg ikke har brukt fast så jeg kjenner ingenting når jeg bruker det nå. Før ble jeg trøtt og rolig i hodet Ila 1 time. Hva slags legemiddel er det som er verre enn qutiaipin? Kan jeg ikke engang kombinere det? Dette går aldri bra jeg er så stresset hele tiden. Det er en privatist eksamen så jeg kan ikke bare ta den opp igjen. Stoffet sitter og jeg kan det utenat men jeg stresser allerede nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (11 minutter siden):

Ta en pause fra jobbingen nå og få deg frisk luft en times tid når det ennå er lyst. Bare gå en tur. Det kan hjelpe søvnen i kveld. Legg fra deg tanker om nye medisiner/ doseøkninger om du ikke har noe du har brukt før. Det er helt normalt å sove dårlig før eksamen. 

😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har brukt med behov og kroppen har vendt seg til det. Jeg skjønner ikke at kroppen kan ha vendt seg til det når jeg ikke har brukt fast så jeg kjenner ingenting når jeg bruker det nå. Før ble jeg trøtt og rolig i hodet Ila 1 time. Hva slags legemiddel er det som er verre enn qutiaipin? Kan jeg ikke engang kombinere det? Dette går aldri bra jeg er så stresset hele tiden. Det er en privatist eksamen så jeg kan ikke bare ta den opp igjen. Stoffet sitter og jeg kan det utenat men jeg stresser allerede nå. 

Er det muntlig eller skriftlig eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (8 minutter siden):

Er det muntlig eller skriftlig eksamen?

Skriftlig i 6 timer torsdag muntlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skriftlig i 6 timer torsdag muntlig 

Hva slags aktiviteter pleier vanligvis å kunne roe deg? Siden du kan pensum, så bør du bruke ettermiddagen og kvelden på noe som roer deg. Gå en tur, svømme, se film, strikke - eller hva som helst som du har god erfaring med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Hva slags aktiviteter pleier vanligvis å kunne roe deg? Siden du kan pensum, så bør du bruke ettermiddagen og kvelden på noe som roer deg. Gå en tur, svømme, se film, strikke - eller hva som helst som du har god erfaring med. 

Pleier å jogge spise ute gå fjelltur og sy. I nødenes tilfeller før (ikke på viktige dager) har jeg drukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pleier å jogge spise ute gå fjelltur og sy. I nødenes tilfeller før (ikke på viktige dager) har jeg drukket. 

Kanskje du kan ta deg en joggetur nå tidlig på ettermiddagen? Du bør ikke jogge sent i kveld, men om du gjør det nå, så kan det bidra til at du får hvile i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Kanskje du kan ta deg en joggetur nå tidlig på ettermiddagen? Du bør ikke jogge sent i kveld, men om du gjør det nå, så kan det bidra til at du får hvile i natt. 

Jo det var en god idè. Jeg bør logge ut fra her nå, og få meg noe mat. Du var god å prate med. Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovemedisinen jeg fikk kan jeg ikke ta igjen. Sovnet sittende i sengen og hangover i dag. Klarte nesten ikke gjennomføre eksamen. Skulle hørt på @frosken…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Sovemedisinen jeg fikk kan jeg ikke ta igjen. Sovnet sittende i sengen og hangover i dag. Klarte nesten ikke gjennomføre eksamen. Skulle hørt på @frosken…. 

Dette burde fastlegen ha snakket med deg om. Men håper eksamen gikk bra nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (15 minutter siden):

Dette burde fastlegen ha snakket med deg om. Men håper eksamen gikk bra nok. 

Det håper jeg også. Var ikke fastlegen var hos en annen lege privat som ikke kjente meg. Sove fikk jeg absolutt… men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kan være fint å vite for deg, er at om man omdanner noen beroligende medisiner langsomt, gjelder dette med stor sannsynlighet også andre medisiner av samme type - du vet mest sannsynlig hva vi tenker på. Kraftig hangover av sovemedisiner er ille, derfor forsøker jeg i størst mulig grad å unngå det shitet - men må en, så må en...

Men en slutning kan du trekke av dette til senere, så om eksamen ikke skulle gå helt bra, lærte du noe nytt om livet: At en ny medisin bør man ikke teste ut dagen før det gjelder...

Jeg håper likevel at du kan bli overrasket med eksamensresultatet, og ev. er ikke toget gått... Eksamen kan tas om igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...