Gå til innhold

Samtykkekompetanse vurdering

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre klar å hisse på meg overlegen på DPS etter at jeg skrev meg ut fra en frivillig innleggelse etter en uenighet om medisiner. Ser han skriver at han anbefaler at det tas en vurdering av min samtykkekompetanse. 

Hva skjer nå ?

Anonymkode: 21bab...815

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469747-samtykkekompetanse-vurdering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har dessverre klar å hisse på meg overlegen på DPS etter at jeg skrev meg ut fra en frivillig innleggelse etter en uenighet om medisiner. Ser han skriver at han anbefaler at det tas en vurdering av min samtykkekompetanse. 

Hva skjer nå ?

Du blir innlagt mulig på tvang 

Anonymkode: c0824...a49

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du blir innlagt mulig på tvang 

Tror ikke det. Lurer mer på hva skjer nå ,hvem skal vurdere og når, altså hvor lang tid det tar før en sånn vurdere skjer, dager ,uker ,måneder?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det. Lurer mer på hva skjer nå ,hvem skal vurdere og når, altså hvor lang tid det tar før en sånn vurdere skjer, dager ,uker ,måneder?

Ikke samtykkekompetent betyr at du ikke vet ditt eget beste. Har de anbefalt deg medisiner og du nekter betyr det at du kan vurderes under paragraf tvang. Det kommer an på hvor hastverk de har med deg, hva du feiler og osv. 

Ikke samtykkekompetent betyr at du ikke vet ditt eget beste. Har de anbefalt deg medisiner og du nekter betyr det at du kan vurderes under paragraf tvang. Det kommer an på hvor hastverk de har med deg, hva du feiler og osv. 

Ikke uker og ikke måneder, det skjer sikkert innen kort tid. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er diagnose og hvilke medisiner nektet du? Skjønner deg jeg altså 

Anonymkode: 2f314...960

Er ikke relevant hva vedkommende har av diagnose .. du det ligger noe i kortene hvilken diagnose dette handler om! 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke relevant hva vedkommende har av diagnose .. du det ligger noe i kortene hvilken diagnose dette handler om! 

Hvorvidt raske tiltak settes inn eller ikke, beror nettopp på hva slags medisiner det er snakk om. Derfor jeg spør. Man kan alltid anta og gjette men det liker jeg ikke å gjøre på vegne av andre, da vil jeg heller spørre og få svar av den det angår så jeg kan svare vedkommende best mulig 🙂 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorvidt raske tiltak settes inn eller ikke, beror nettopp på hva slags medisiner det er snakk om. Derfor jeg spør. Man kan alltid anta og gjette men det liker jeg ikke å gjøre på vegne av andre, da vil jeg heller spørre og få svar av den det angår så jeg kan svare vedkommende best mulig 🙂 

Hen har fått svar på det hen spør om. Det er ikke relevant at hen trenger å informere deg eller meg (eller resten av Norge hvilken diagnose) hen har! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke samtykkekompetent betyr at du ikke vet ditt eget beste. Har de anbefalt deg medisiner og du nekter betyr det at du kan vurderes under paragraf tvang. Det kommer an på hvor hastverk de har med deg, hva du feiler og 

Tror ikke jeg har fått svar på det jeg spurte om, jeg lurer på hvem som skal vurdere og hvor lang tid det bruker å ta før en får time til vurdering eller hva det kalles. 

Så vis noen vet,har erfaring?

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det ligger ikke i kortene for det kan du mangle ved mange diagnoser. Oftest er det utviklingshemming, men kan også være autisme, downs syndrom, depresjon, psykose. 

Tror ikke jeg har fått svar på det jeg spurte om, jeg lurer på hvem som skal vurdere og hvor lang tid det bruker å ta før en får time til vurdering eller hva det kalles. 

Du får ikke beskjed om noen ting. De vurderer det uten deg er min erfaring. 

Anonymkode: 130ab...4ac

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det ligger ikke i kortene for det kan du mangle ved mange diagnoser. Oftest er det utviklingshemming, men kan også være autisme, downs syndrom, depresjon, psykose. 

Du får ikke beskjed om noen ting. De vurderer det uten deg er min erfaring. 

Anonymkode: 130ab...4ac

Dps tvangsinnlegger ikke personer med depresjon, denne pasientgruppen pleier å ta i mot medisiner. Uansett er det ikke noe vedkommende skal trenge og opplyse om til anonyme på et forum. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Spørsmålet ditt var hva som skjer når de vurderer du ikke har samtykkekompetanse og det som skjer er om de vurderer om du er i stand til å vurdere selv eller ikke behandling - medisiner som de mener du trenger. Den vurderingen gjør de enten med deg - noen andre eller de gjør det bak deg. De kan da påtvinge deg medisiner mot ditt samtykke. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...