Gå til innhold

Julebord med kun eldre kvinner (jeg er mann)

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt/mann på 20 år (født 2002) som jobber i en barnehage hvor det bare er én annen mannlig ansatt. Jeg har jobbet på denne arbeidsplassen i 5 måneder som ringevikar, og har nå blitt invitert til årets julebord. Den andre mannlige ansatte skal ikke på julebordet. Jeg er ganske nervøs, for alle de andre ansatte er damer som er minst 30+ år, de fleste av dem 40+. 

Har noen her noen tips for samtaleemner? Hvordan burde jeg gå fram for å prate med de andre ansatte? Hva skal jeg gjøre hvis det blir flaut eller jeg føler meg utilpass? Er det normalt å bekymre seg over dette, eller tenker jeg for mye på noe som har liten betydning? 

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger :)

Fortsetter under...

Tror du kan ta det helt med ro. Du trenger ikke å tenke på samtaleemner, de vil nok inkludere deg uansett. Det er normalt å bekymre seg, det ville jeg gjort i din situasjon også. Om jeg som 20-åring måtte på julebord med bare menn på 30+ Jeg hadde faktisk ikke dratt, men hvis du gjør det og begynner å føle deg utilpass, så drar du selvfølgelig. 

Annonse

Så bra at vikarene er inkludert og blir bedt på julebord! (Det skulle bare mangle, men dessverre er det nok ikke sånn alle steder.)

Gå på julebordet - kle deg normalt pent og oppføre deg bra - da blir det sannsynlig en hyggelig kveld. 

Ikke drikk for mye - og særlig ikke på forhånd! 

Du trenger ikke tenke ut samtaleemner på forhånd. Svar hyggelig på spørsmål og inkluder et lite spørsmål tilbake: 

Eksempel:

«Hva skal du gjøre i jula?» 

«Jeg skal som vanlig feire sammen med familien i Horten - det gleder jeg meg til. Hva med deg, skal du ha lang juleferie i år?»

Mer skal det ikke til! 

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...