Gå til innhold

Har du noen skjulte snobbete sider?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Jeg har (dessverre) det, men jeg sier det aldri høyt. Det er liksom under min verdighet, men dette er et forum og jeg vil få det ut 😄 og hva er forum for? 😁

Jeg ser at det er kjendisfest i en del av musikkbransjen i dag, og da er det helt forståelig at de i *bransjen* dukker opp. Men, her kommer snobben i meg fram : når det er sånne random fester, om det er bursdager, Halloween og for å feire et eller annet, eller bare en sommerfest eller sånt..  kun for å mingle med andre kjendiser. Det er så sykt flaut å se på, når de uten blygsel stiller seg opp for fotografer og viser "her er jeg" sammen med kjendiser fra a til å uten annen relasjon annet enn at de er kjente. Fysøren  det er så flaut å se. Veldig veldig flaut. Jeg hadde aldri i verden stilt opp på noe sånt. 

Nå skal det sies at jeg liker å vurdere antrekkene deres da, og hvem som har it-faktoren og ikke. Slike ting er jo litt gøy å vurdere, men mest klærne da jeg syns de blir flinkere og flinkere med antrekk. Men veldig få som kan te seg riktig foran kamera da. Alt sånt kan være gøy å se, så det blir vel min guilty pleasure kanskje. 

Del deres skjulte snobbete sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte ikke mye av dette. Hvem snakker du om? Kjendiser eller kjente, og hva mener du er forskjellen? Kan du forklare nærmere?

Anonymkode: aa789...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønte ikke mye av dette. Hvem snakker du om? Kjendiser eller kjente, og hva mener du er forskjellen? Kan du forklare nærmere?

Anonymkode: aa789...701

Jeg mener kjendiser som samles kun fordi de er kjendiser. Ikke for at de har noen særlige relasjoner eller så mye til felles uten det. 

Sorry for sikkert klønete formulering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (3 minutter siden):

Jeg har noen snobbete sider, men jeg skjuler dem ikke 😃

Takk for bidrag. Begynte å lure på om jeg var den eneste med denne dårlige "egenskapen" her. Men du innrømmer det du også 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Takk for bidrag. Begynte å lure på om jeg var den eneste med denne dårlige "egenskapen" her. Men du innrømmer det du også 🙂 

Mer viser. Jeg er svak for Burberry og samler - og bruker mer enn gjerne dette. Har en rimelig fet bil også, som jeg ikke akkurat er flau over å komme kjørende med. Kunne aldri i verden ha tenkt meg å komme kjørende i en Toyota eller Opel 🤣

Men når jeg tenker meg om, og sammenligner meg litt med det du skriver i innlegget, så jeg har nok noen snobbete meninger som jeg kanskje holder litt mer for meg selv ja - hva jeg tenker om campingfolk, dansebandfester og de som tatoverer logoen til favorittfotball-laget sitt eller navnet på barna sine f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady HM skrev (17 minutter siden):

Mer viser. Jeg er svak for Burberry og samler - og bruker mer enn gjerne dette. Har en rimelig fet bil også, som jeg ikke akkurat er flau over å komme kjørende med. Kunne aldri i verden ha tenkt meg å komme kjørende i en Toyota eller Opel 🤣

Men når jeg tenker meg om, og sammenligner meg litt med det du skriver i innlegget, så jeg har nok noen snobbete meninger som jeg kanskje holder litt mer for meg selv ja - hva jeg tenker om campingfolk, dansebandfester og de som tatoverer logoen til favorittfotball-laget sitt eller navnet på barna sine f.eks.

Min første kjærlighet var min signalrøde Opel 😄 jeg hadde fått klaustrofobi på en campingplass og i en camping vogn, men jeg skjønner at folk vil ha det som fast feriested. Lå på en plass selv engang, før turistsesongen. Da var det bare sigøynere der. Det var igrunnen veldig koselig altså, med liv og røre og hundre barn som løp rundt. Men det var tross alt bare i 14 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes eksemplene handler mer om å være dømmende enn snobbete? 

For meg innebærer ‘snobbete’ å fremstille seg som «mer» eller bedre enn man er, det være seg sosioøkonomisk, kulturelt eller akademisk. Som en motsats til å være trygg på seg selv og jordnær, uavhengig av status - eller mangel på sådan. 

Tror det er allment å være begge deler til tider, men hos enkelte er det jo helt klart mer framtredende enn hos andre. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari- skrev (9 minutter siden):

Jeg synes eksemplene handler mer om å være dømmende enn snobbete? 

For meg innebærer ‘snobbete’ å fremstille seg som «mer» eller bedre enn man er, det være seg sosioøkonomisk, kulturelt eller akademisk. Som en motsats til å være trygg på seg selv og jordnær, uavhengig av status - eller mangel på sådan. 

Tror det er allment å være begge deler til tider, men hos enkelte er det jo helt klart mer framtredende enn hos andre. 
 

Ja hvis man skal tolke det korrekt. Men jeg føler ikke at jeg ser ned på de kjendisene. Jeg skjønner bare ikke at de vil eller tør da det er så...flaut. I mitt syn da. Men nå syns jeg norske talkshow er veldig pinlig også. Uff 🤣det er jo få som virkelig har noe å komme med liksom..

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 timer siden):

Mer viser. Jeg er svak for Burberry og samler - og bruker mer enn gjerne dette. Har en rimelig fet bil også, som jeg ikke akkurat er flau over å komme kjørende med. Kunne aldri i verden ha tenkt meg å komme kjørende i en Toyota eller Opel 🤣

Men når jeg tenker meg om, og sammenligner meg litt med det du skriver i innlegget, så jeg har nok noen snobbete meninger som jeg kanskje holder litt mer for meg selv ja - hva jeg tenker om campingfolk, dansebandfester og de som tatoverer logoen til favorittfotball-laget sitt eller navnet på barna sine f.eks.

Jeg kjører en Toyota og elsker den bilen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (6 timer siden):

Jeg kjører en Toyota og elsker den bilen:-)

Jeg kjørte en Ford, men hun skal vrakes nå. 😕

 

 

Jeg vet ikke om jeg har noen snobbete sider. Jeg tror egentlig ikke det. Jeg kan være dømmende slik som alle andre, men når jeg ser hvordan folk snakker om andre på diverse nettforum så er jeg ikke spesielt dømmende heller. Men helt ærlig tror jeg det handler om min manglende interesse for hva folk gjør med livet sitt enn at jeg er så overbærende? I alle fall når min mor kommenterer en eller annen kjendis feks, så er jeg litt mer sånn "og så"? Enn at jeg henger meg på det hun sier. Jeg er mer interessert i de litt dypere sidene av mennesker. Small talk er nettopp bare det. Og ikke så lett å få til heller alltid.

Eller jeg er vel veldig tolerant over hva folk gjør så lenge det ikke går utover meg. 😛

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 timer siden):

Jeg kjørte en Ford, men hun skal vrakes nå. 😕

 

 

Jeg vet ikke om jeg har noen snobbete sider. Jeg tror egentlig ikke det. Jeg kan være dømmende slik som alle andre, men når jeg ser hvordan folk snakker om andre på diverse nettforum så er jeg ikke spesielt dømmende heller. Men helt ærlig tror jeg det handler om min manglende interesse for hva folk gjør med livet sitt enn at jeg er så overbærende? I alle fall når min mor kommenterer en eller annen kjendis feks, så er jeg litt mer sånn "og så"? Enn at jeg henger meg på det hun sier. Jeg er mer interessert i de litt dypere sidene av mennesker. Small talk er nettopp bare det. Og ikke så lett å få til heller alltid.

Eller jeg er vel veldig tolerant over hva folk gjør så lenge det ikke går utover meg. 😛

Sladder og smalltalk er et sosialt lim. Jeg skjønner hva du mener, men egentlig sier smalltalk ganske mye om en person.

Er ellers enig i at det er mye fordømmelse på nett. Helt utrolig faktisk. Men psykologisk så er det å være fordømmende og mot noen, en ting som får frem en fellesskapsfølelse. Akkurat som i sekter osv. Noe ala samme dynamikken. De har noe felles, det de sier blir legalt fordi flere mener det samme, og de har et felles mål ( sette personer i dårligst mulig lys) Sånn sett er det psykologisk interessant hvor langt folk i fks grupper kan gå. De er hver for seg kanskje de snilleste personene, men så fremstår de som nesten rene mobben på nett. Ganske fascinerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Sladder og smalltalk er et sosialt lim. Jeg skjønner hva du mener, men egentlig sier smalltalk ganske mye om en person.

Er ellers enig i at det er mye fordømmelse på nett. Helt utrolig faktisk. Men psykologisk så er det å være fordømmende og mot noen, en ting som får frem en fellesskapsfølelse. Akkurat som i sekter osv. Noe ala samme dynamikken. De har noe felles, det de sier blir legalt fordi flere mener det samme, og de har et felles mål ( sette personer i dårligst mulig lys) Sånn sett er det psykologisk interessant hvor langt folk i fks grupper kan gå. De er hver for seg kanskje de snilleste personene, men så fremstår de som nesten rene mobben på nett. Ganske fascinerende. 

Ja, er jo gjennom small talk man blir kjent i starten, men det har aldri vært min sterkeste side. Innimellom klaffer jo kjemien skikkelig bra, men jeg tror jeg kan virke litt innøvd i small talken min. Og det er jeg nok også. 

Jeg synes også det er fascinerende. Å føle på fellesskap er jo så grunnleggende i oss, og ikke minst hvor jævlig er det ikke hvis man havner i en diskusjon hvor man er alene mot gjengen? Ikke at det skjer meg ofte, men jeg har blitt utstøtt av hele klassen på VGs Ford hun populære venninna mi fant ut at hun ikke likte meg, sånn typisk drama-person, og det å bli fryst ut slik var så vondt at jeg nesten falt ut av VGS. Vi går jo på en måte i panikkmodus hvis vi opplever å falle ut av et fellesskap. Evolusjonsmessig er det jo farlig. Ikke minst blir jo selvfølelsen knust.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 minutter siden):

Ja, er jo gjennom small talk man blir kjent i starten, men det har aldri vært min sterkeste side. Innimellom klaffer jo kjemien skikkelig bra, men jeg tror jeg kan virke litt innøvd i small talken min. Og det er jeg nok også. 

Jeg synes også det er fascinerende. Å føle på fellesskap er jo så grunnleggende i oss, og ikke minst hvor jævlig er det ikke hvis man havner i en diskusjon hvor man er alene mot gjengen? Ikke at det skjer meg ofte, men jeg har blitt utstøtt av hele klassen på VGs Ford hun populære venninna mi fant ut at hun ikke likte meg, sånn typisk drama-person, og det å bli fryst ut slik var så vondt at jeg nesten falt ut av VGS. Vi går jo på en måte i panikkmodus hvis vi opplever å falle ut av et fellesskap. Evolusjonsmessig er det jo farlig. Ikke minst blir jo selvfølelsen knust.

Ja, og jeg tenkte at moren din kanskje bare ville dele med deg for å føle den felleskapsfølelsen. Ikke vet jeg, men jeg tror jeg også misforsto moren min og ble rett og slett irritert på henne. De vil bare dele tror jeg 🙂

Ja, interessant det du skriver videre. Vi føler oss veldig ofte utsatt når vi blir stående alene. Noen liker det, og vi takler det bedre med årene, men vi liker uansett å høre til i en gruppe/et miljø. Lite eller stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å treffe venner og ta noen øl på brun pub. Men det er en pub jeg ikke viser meg i. Det er der de "slitne" sitter, de som sitter på pub de fleste dager i uken fordi de ikke har noe annet nettverk og sted å gå. De har ofte "trubadur"-musikk med høy allsangfaktor. 

Mine fordommer ble bekreftet da jeg lærte at den lokale FrP-avdelingen har valgvake der. Så nope, da kom snobben i meg frem - jeg går ikke inn på den puben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (11 timer siden):

Jeg kjører en Toyota og elsker den bilen:-)

Skjønner jeg godt, de er de med minst skader :) 

Anonymkode: 26d16...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg liker å treffe venner og ta noen øl på brun pub. Men det er en pub jeg ikke viser meg i. Det er der de "slitne" sitter, de som sitter på pub de fleste dager i uken fordi de ikke har noe annet nettverk og sted å gå. De har ofte "trubadur"-musikk med høy allsangfaktor. 

Mine fordommer ble bekreftet da jeg lærte at den lokale FrP-avdelingen har valgvake der. Så nope, da kom snobben i meg frem - jeg går ikke inn på den puben.

Jeg liker konseptet brune puber, og jeg har stikki innom flere. Jeg tenker hver gang at "her kan jeg i ro og fred ta en øl og bare se på folk". Det går ikke! De er så inkluderende på de pubene at de omtrent drar deg fysisk inn i gjengen ved bordet eller rundt baren. Så jeg har gitt opp å gå innom dem. Det er jo veldig hyggelig at de er så obs på at ingen skal sitte alene, men så skjønner de ikke at noen stikker innom nettopp fordi de vil 🙂 

Blir litt fordomsfull mot Frp'ere jeg også. Sånn generelt ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (11 timer siden):

Jeg kjører en Toyota og elsker den bilen:-)

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner jeg godt, de er de med minst skader :) 

Anonymkode: 26d16...5c5

Men de finnes jo ikke gode å sitte i... 🙈 Vi hadde en kort periode rav4, vi hadde begge to vondt i ryggen etter å ha kjørt på langtur med den. Har også sittet på langtur i midten bak på en annen rav4, til å bli invalid av. Langtur med Volvo xc70 er som å sitte i godstolen. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

 

Men de finnes jo ikke gode å sitte i... 🙈 Vi hadde en kort periode rav4, vi hadde begge to vondt i ryggen etter å ha kjørt på langtur med den. Har også sittet på langtur i midten bak på en annen rav4, til å bli invalid av. Langtur med Volvo xc70 er som å sitte i godstolen. 😊 

Det spørs jo helt på hvilken Toyota man har det eller hva? Toyota Lexus f.eks er veldig bra. Toyota er kjent for og være sikre og biler og minst mulig kostnader. Synes ellers denne tråden var litt patetisk 😁

Anonymkode: 26d16...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...