Gå til innhold

Problemer med å få i meg mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lagt mellom å kunn ønske seg forståelse og å synes det er greit å bli snakket til på den måten du gjøre, for noe jeg ikke kan for. Du bør se litt nærmere på deg selv ,synes jeg. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Hva skjer om du presser i deg mat? Ja, jeg har måtte gjøre det selv! Så hva vil skje med deg om du gjør det? 

Ellers kom Vanhja med et godt forslag. Lag deg sunne drikker og få ihvertfall i deg næring. Det er så og si null næring i det du har spist på nesten en uke i tillegg til at det er så og si ingen mengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for råd om næringsdrikke, skal prøve det i morgen. Så får jeg tenke på det med fastlegen, vis ikke næringsdrikke hjelper. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for råd om næringsdrikke, skal prøve det i morgen. Så får jeg tenke på det med fastlegen, vis ikke næringsdrikke hjelper. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Næringsdrikker alene er ikke nok, men det er en begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for råd om næringsdrikke, skal prøve det i morgen. Så får jeg tenke på det med fastlegen, vis ikke næringsdrikke hjelper. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Kjære ts små hyppige måltider hjelper. Ikke press i deg store middager om det byr deg i mot. Næringsdrikker kan hjelpe ellers må du sørge for å få i deg rikelig drikke❤️ Det er absolutt det viktigste❤️ Ikke bry deg om enkelte som sier du skal ta deg sammen, de som sier det aner ikke hva de snakker om. Ta deg en tur til legen om du ikke får matlysten tilbake. 

Anonymkode: 290b1...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hadde det vært så enkelt som å bare ta seg sammen å spise så hadde jeg selvfølgelig gjort det.Mat byr meg sånn i mot at jeg ikke klarer å få det ned .

Anonymkode: 6c6bd...19b

Da får du oppsøke legevakt og legge frem problemstillingen. Se hva de ber deg gjøre…

Anonymkode: 88516...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjære ts små hyppige måltider hjelper. Ikke press i deg store middager om det byr deg i mot. Næringsdrikker kan hjelpe ellers må du sørge for å få i deg rikelig drikke❤️ Det er absolutt det viktigste❤️ Ikke bry deg om enkelte som sier du skal ta deg sammen, de som sier det aner ikke hva de snakker om. Ta deg en tur til legen om du ikke får matlysten tilbake. 

Anonymkode: 290b1...b14

Takk for råd, jeg får desverre ikke i meg noen måltider ,det er mer sånn to skjeer kiwi her og der eller to bit av en banan. Prøver å få i meg nok drikke ja for det er det aller viktigste. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da får du oppsøke legevakt og legge frem problemstillingen. Se hva de ber deg gjøre…

Anonymkode: 88516...992

Tror ikke Legevakten ønsker at jeg skal komme dit, jeg føler heller ikke at det er så alvorlig. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke legevakten vil gjøre så mye, det er ikke så umiddelbart akutt. Men du bør absolutt kontakte fastlegen din snart, du kan ikke leve på næringsdrikker og noen få biter frukt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (21 minutter siden):

Hva skjer om du presser i deg mat? Ja, jeg har måtte gjøre det selv! Så hva vil skje med deg om du gjør det? 

Ellers kom Vanhja med et godt forslag. Lag deg sunne drikker og få ihvertfall i deg næring. Det er så og si null næring i det du har spist på nesten en uke i tillegg til at det er så og si ingen mengde. 

Da brekker jeg meg og i verste fall kaster opp.

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg tror heller ikke legevakten vil gjøre så mye, det er ikke så umiddelbart akutt. Men du bør absolutt kontakte fastlegen din snart, du kan ikke leve på næringsdrikker og noen få biter frukt over tid.

Nei det går jo ingen i lengden, men vet ikke hva fastlegen kan hjelpe med heller.

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da brekker jeg meg og i verste fall kaster opp.

Anonymkode: 6c6bd...19b

Å brekke seg er jo ikke farlig. Men kaster du opp blir det verre, fordi det gir enda større fare for alvorlig dehydrering. Jeg tror ikke du skjønner helt hvilken helsefare du utsetter deg for? Det er ingen spøk å gå i seks dager uten mat. Du har kun spist noen gram frukt pr dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tror ikke Legevakten ønsker at jeg skal komme dit, jeg føler heller ikke at det er så alvorlig. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Det tror ikke jeg heller. Det var ment ironisk. Som i at problemet ditt ikke er så voldsomt som du fremstiller det. Klart du klarer å tyne i deg mere næring om du må. Det er det et helsepersonell kommer til å si også. Det finnes en rekke løsninger som næringsdrikker, energitett mat som avokado og nøtter og fet fisk, smoothier med egg, frø og fett osv. Må du så får du det til. Får du det ikke til må du oppsøke hjelp og da vil hjelpen bestå i å fortelle deg at du må spise. Til slutt bil helsevesenet tvangsinnlegge deg, om du ikke spiser og havner på en kritisk lav bmi. Og så vil du få en anoreksi-diagnose og sondeernæres. Måten å unngå det på er å spise.

Anonymkode: 88516...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tror ikke jeg heller. Det var ment ironisk. Som i at problemet ditt ikke er så voldsomt som du fremstiller det. Klart du klarer å tyne i deg mere næring om du må. Det er det et helsepersonell kommer til å si også. Det finnes en rekke løsninger som næringsdrikker, energitett mat som avokado og nøtter og fet fisk, smoothier med egg, frø og fett osv. Må du så får du det til. Får du det ikke til må du oppsøke hjelp og da vil hjelpen bestå i å fortelle deg at du må spise. Til slutt bil helsevesenet tvangsinnlegge deg, om du ikke spiser og havner på en kritisk lav bmi. Og så vil du få en anoreksi-diagnose og sondeernæres. Måten å unngå det på er å spise.

Anonymkode: 88516...992

En skal være veldig dyktige for å bruke ironi i tekst. Det er du desverre ikke så jeg forsto ikke at det var ironi. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (1 time siden):

Ja du bør bekymre deg. Du er sikkert både underernært og muligens dehydrert. Sier som brukeren over-du klarer selvsagt å spise mat. Ta deg sammen. 

Skjerp deg! Du ber ikke en som åpenbart sliter om å ta seg sammen. Ts har det åpenbart vondt og du vet ikke hvordan hun har det eller hvilke diagnoser hun har. 

Anonymkode: 291b5...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjerp deg! Du ber ikke en som åpenbart sliter om å ta seg sammen. Ts har det åpenbart vondt og du vet ikke hvordan hun har det eller hvilke diagnoser hun har. 

Anonymkode: 291b5...0fd

Takk for støtte, jeg lar ikke negativ kvalme fra fremmede på nett gå innom på meg. 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjerp deg! Du ber ikke en som åpenbart sliter om å ta seg sammen. Ts har det åpenbart vondt og du vet ikke hvordan hun har det eller hvilke diagnoser hun har. 

Anonymkode: 291b5...0fd

Jeg så dessverre ikke ut fra innlegget hennes at hun hadde det "åpenbart vondt"! Å miste matlys pga stress er søren ikke å ha det åpenbart vondt! Men klart, skal en alltid gå ut fra at det er mer bak alle innlegg her så... 

Blir helt oppgitt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det tror ikke jeg heller. Det var ment ironisk. Som i at problemet ditt ikke er så voldsomt som du fremstiller det. Klart du klarer å tyne i deg mere næring om du må. Det er det et helsepersonell kommer til å si også. Det finnes en rekke løsninger som næringsdrikker, energitett mat som avokado og nøtter og fet fisk, smoothier med egg, frø og fett osv. Må du så får du det til. Får du det ikke til må du oppsøke hjelp og da vil hjelpen bestå i å fortelle deg at du må spise. Til slutt bil helsevesenet tvangsinnlegge deg, om du ikke spiser og havner på en kritisk lav bmi. Og så vil du få en anoreksi-diagnose og sondeernæres. Måten å unngå det på er å spise.

Anonymkode: 88516...992

Hva er det der for noe?

Anonymkode: 8ead1...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at de som har behov for å ( prøve)være slem mot mennesker de ikke kjenner på nett ,de har en eller annen form for personlighets problematikk ,så ingenting å bry meg om. Takk for at du heier.

Anonymkode: 6c6bd...19b

Tror ikke folk prøver å være slemme. Tenker de sier fra når noe er urimelig eller høres urimelig ut. Du sier du i en periode har slitt med matlyst pga stress. Det er som Kashmir sier ikke en alvorlig problematikk. Og løsningen ER å i enda større grad forsøke å spise selv om du ikke har lyst. Om du ikke har anoreksi eller fysiske problemer som hindrer matinntak, er ikke situasjonen din kritisk og behandlingen er eget ansvar for næring. Alle som er uenige med deg på nett er ikke nødvendigvis slemme eller har personlighetsutfordringer. 

Anonymkode: 88516...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver manglende matlyst på grunn av stress I mitt hovedinnlegg og det stemmer.  Men selfølgelig kommer dette stresset av noe ,og jeg tror de fleste forstår at det skal litt mer til en hverdags problemer for å bli så stresset at mat blir så vanskelig som det har blitt for meg. 

 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skriver manglende matlyst på grunn av stress I mitt hovedinnlegg og det stemmer.  Men selfølgelig kommer dette stresset av noe ,og jeg tror de fleste forstår at det skal litt mer til en hverdags problemer for å bli så stresset at mat blir så vanskelig som det har blitt for meg. 

 

Anonymkode: 6c6bd...19b

Da kunne du vel ha opplyst det med det samme, så hadde du kanskje unngått de svarene du mener er ufine. 

Anonymkode: d8343...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...