Gå til innhold

Woke-bevegelsen vil gjøre oss til bedre mennesker. Hvorfor så mye latterligjøring og irritasjon?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grendel skrev (4 timer siden):

Jeg tror tråden ville vært mye kortere hvis @Kashmir forklarte hva hun/han mener med "woke".

Vi andre forbinder woke med ekstreme og bisarre ting, mens @Kashmir ser ut til å ha ganske nyanserte meninger. 

Jeg mener at det har vært mye som har foregått som vi vil bare la passere. Som mye forskjellsbehandling på grunn av hudfarge på flere områder. At hvite mennesker har dominert i film og på reklamer osv. Det er viktig at vi ser det, og at det blir gjort noe med. Dette gjelder jo mye "skjult" eller ting vi ikke alltid har tenkt over. Så er det maktmisbruk på noen felt, og det satte jo blant annet metoo# lys på. Også at kjente og berømte mennesker tror de var fritatt vanlige normer og regler. Det er slike ting. 

Så er det kanselleringer. Jeg tror det er et greit virkemiddel, men som jeg skrev så skal det litt til for at det skal bli iverksatt. Det handler jo om å ta avstand fra oppførsel som går ut over andre. Om de velger å leve et liv i moralsk forfall for å bruke det uttrykket, så er det ingen som skal bry seg med det. Alle skal leve som de vil når det ikke skader andre eller gir farlige og alvorlige konsekvenser for andre. Alt handler jo om medmenneskelighet og at vi skal bli bedre på å se hva som skjer og forhindre det når andre blir betraktet som mindre verdt pga ting de ikke kan noe for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg mener at det har vært mye som har foregått som vi vil bare la passere. Som mye forskjellsbehandling på grunn av hudfarge på flere områder. At hvite mennesker har dominert i film og på reklamer osv. Det er viktig at vi ser det, og at det blir gjort noe med. Dette gjelder jo mye "skjult" eller ting vi ikke alltid har tenkt over. Så er det maktmisbruk på noen felt, og det satte jo blant annet metoo# lys på. Også at kjente og berømte mennesker tror de var fritatt vanlige normer og regler. Det er slike ting. 

Så er det kanselleringer. Jeg tror det er et greit virkemiddel, men som jeg skrev så skal det litt til for at det skal bli iverksatt. Det handler jo om å ta avstand fra Hva  oppførsel som går ut over andre. Om de velger å leve et liv i moralsk forfall for å bruke det uttrykket, så er det ingen som skal bry seg med det. Alle skal leve som de vil når det ikke skader andre eller gir farlige og alvorlige konsekvenser for andre. Alt handler jo om medmenneskelighet og at vi skal bli bedre på å se hva som skjer og forhindre det når andre blir betraktet som mindre verdt pga ting de ikke kan noe for. 

Så nå er det plutselig greit at hvite mennesker ikke er med i reklamer lenger? Hva er det som holder på å skje, er vi ikke bra nok lenger. WOKE bevegelsen foretrekker folk med en annen hudfarge. Det er skremmende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (17 minutter siden):

Så nå er det plutselig greit at hvite mennesker ikke er med i reklamer lenger? Hva er det som holder på å skje, er vi ikke bra nok lenger. WOKE bevegelsen foretrekker folk med en annen hudfarge. Det er skremmende! 

Selvfølgelig er det greit at hvite mennesker er med i reklame. Det er bare viktig at de med annen hudfarge også er representert. Det er plass til alle 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det greit at hvite mennesker er med i reklame. Det er bare viktig at de med annen hudfarge også er representert. Det er plass til alle 🙂 

Er ikke folk med en annen hudfarge ganske overrepresentert i tv-tvklamen? Det virker sånn.

Anonymkode: 74abc...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke folk med en annen hudfarge ganske overrepresentert i tv-tvklamen? Det virker sånn.

Anonymkode: 74abc...038

Nei det syns jeg ikke at det virker som 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig er det greit at hvite mennesker er med i reklame. Det er bare viktig at de med annen hudfarge også er representert. Det er plass til alle 🙂 

Det er nå bare folk med en annen hudfarge med, det blir helt feil. Det er det jeg reagerer på, er ikke hvite mennesker viktige nok lenger? Dette er norske reklamer, så det blir veldig rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (21 minutter siden):

Det er nå bare folk med en annen hudfarge med, det blir helt feil. Det er det jeg reagerer på, er ikke hvite mennesker viktige nok lenger? Dette er norske reklamer, så det blir veldig rart. 

Men nordmenn er ikke lenger bare hvite! Vi er i alle hudfarger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (22 minutter siden):

De er overreprsentert! 

Nei det er de ikke altså. Det er jo hvite som har vært overrepresentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (29 minutter siden):

Men nordmenn er ikke lenger bare hvite! Vi er i alle hudfarger. 

Etniske nordmenn er hvite, og det skal vi ikke skjemmes over!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (58 minutter siden):

Etniske nordmenn er hvite, og det skal vi ikke skjemmes over!!!

Det skal du jo ikke heller. Ingen forlanger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Det skal du jo ikke heller. Ingen forlanger det. 

Det høres slik ut. Det er bare fremmedkulturelle i alle media og reklame. Til og med i reklamer for julen. Må si jeg blir irritert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (3 timer siden):

Nei det syns jeg ikke at det virker som 🙂

Det er opp til den som står bak reklamen. De vil ha mest mulig salg. Da bruker de folk med den hudfargen som gir best uttelling.

Anonymkode: 74abc...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (17 minutter siden):

Det høres slik ut. Det er bare fremmedkulturelle i alle media og reklame. Til og med i reklamer for julen. Må si jeg blir irritert. 

Det er jo ikke det, helt realistisk. Som jeg sa, så er det nordmenn i alle hudfarger. Vi er ikke bare hvite nordmenn lenger. Jeg vet ikke hvorfor det irriterer deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Woke folket snakker til voksne slik velmenende voksne snakker til barn i barnehagen. Sitt virkelige selv viser de igjennom cancel culture, voldelige demonstrasjoner og selvgodhet. 

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det styggeste woke-gjengen driver med om dagen, er å koble dem som argumenterer/opplyser om at det faktisk fortsatt bare finnes to kjønn opp mot nazisme. Men det sier kanskje også noe om hvor skrapa de er for gode argumenter. Uansett er det stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (4 timer siden):

Woke folket snakker til voksne slik velmenende voksne snakker til barn i barnehagen. Sitt virkelige selv viser de igjennom cancel culture, voldelige demonstrasjoner og selvgodhet. 

 

knas skrev (4 timer siden):

Det styggeste woke-gjengen driver med om dagen, er å koble dem som argumenterer/opplyser om at det faktisk fortsatt bare finnes to kjønn opp mot nazisme. Men det sier kanskje også noe om hvor skrapa de er for gode argumenter. Uansett er det stygt. 

Nå forsvarer jeg ikke alt og alle som er med i bevegelsen. Det er helt klart skjedd ting jeg tar avstand fra. Sånn var det med metoo# også, det er alltid ekstreme mennesker som også er med, og som vil gjøre ekstreme handlinger. Alt i alt så må en jo se det positive ved det, og tenke på hva grunntanken er, og det er jo å sørge for at alle åpner øynene for den uretten mange har vært utsatt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (13 timer siden):

Det er jo ikke det, helt realistisk. Som jeg sa, så er det nordmenn i alle hudfarger. Vi er ikke bare hvite nordmenn lenger. Jeg vet ikke hvorfor det irriterer deg? 

Fordi det bare er folk med en annen hudfarge det dreier seg om. De er over alt. Ser det godt i nrk og TV2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (4 minutter siden):

Fordi det bare er folk med en annen hudfarge det dreier seg om. De er over alt. Ser det godt i nrk og TV2. 

Jeg har sett TV i hele dag og har fremdeles ikke sett en eneste reklame hvor det ikke er hvite mennesker med. Hvilke reklamer tenkte du på da du skrev innlegget under?

 

 

erik123 skrev (14 timer siden):

Det høres slik ut. Det er bare fremmedkulturelle i alle media og reklame. Til og med i reklamer for julen. Må si jeg blir irritert. 

 

Anonymkode: 9eab8...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...