Gå til innhold

Woke-bevegelsen vil gjøre oss til bedre mennesker. Hvorfor så mye latterligjøring og irritasjon?


Kashmir

Anbefalte innlegg

erik123 skrev (5 minutter siden):

Fordi det bare er folk med en annen hudfarge det dreier seg om. De er over alt. Ser det godt i nrk og TV2. 

Selvfølgelig er de over alt. Akkurat som hvite er over alt. Vi er alle over alt. Det er det vi må innse og akseptere da. Hele poenget så og si 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig er de over alt. Akkurat som hvite er over alt. Vi er alle over alt. Det er det vi må innse og akseptere da. Hele poenget så og si 🙂

Ikke alle aksepterer det, det er bare å se ut i verden. Ytre høyre på sterk fremgang. Poenget er at hvite er like viktige som andre, det må vi aldri glemme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 time siden):

Ikke alle aksepterer det, det er bare å se ut i verden. Ytre høyre på sterk fremgang. Poenget er at hvite er like viktige som andre, det må vi aldri glemme! 

Jeg føler ikke at så mange glemmer det. Jeg tror jo at nettopp de som ikke har sett helt realitetene med at ikke-hvite også er over alt, er de som beveger seg i ytre høyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg føler ikke at så mange glemmer det. Jeg tror jo at nettopp de som ikke har sett helt realitetene med at ikke-hvite også er over alt, er de som beveger seg i ytre høyre. 

Det tror jeg ikke, mange nordmenn reagerer på dette. Det har skjedd noe de siste to åra. Vi skal være så inkluderende, gjelder det også i Iran og Somalia?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (7 minutter siden):

Det tror jeg ikke, mange nordmenn reagerer på dette. Det har skjedd noe de siste to åra. Vi skal være så inkluderende, gjelder det også i Iran og Somalia?  

Jeg syns ikke at vi skal følge andres land sine praksiser når vi er mot dem. Vi må jo gjøre det som vi anser som rett og riktig uavhengig av hva andre gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke at vi skal følge andres land sine praksiser når vi er mot dem. Vi må jo gjøre det som vi anser som rett og riktig uavhengig av hva andre gjør. 

Så er vi enige om at de skal komme med skikker fra middelalderen, med halshugging og drap på kristne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (35 minutter siden):

Så er vi enige om at de skal komme med skikker fra middelalderen, med halshugging og drap på kristne. 

Har tilgode å høre om både halshugging og drap på kristne her i Norge. Vi ser ikke ut til å være enig om så mye 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (19 minutter siden):

Har tilgode å høre om både halshugging og drap på kristne her i Norge. Vi ser ikke ut til å være enig om så mye 🙂 

Ser ikke slik ut. Jeg holder på at i Norge etr nordmenn viktigst. Det skulle bare mangle. Vi får ikke gjøre som vi vil i Syria og Somalia, det må vi følge de skikkene som praktiseres der. Men i Norge der er alt greit. Må være patriot. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (35 minutter siden):

Ser ikke slik ut. Jeg holder på at i Norge etr nordmenn viktigst. Det skulle bare mangle. Vi får ikke gjøre som vi vil i Syria og Somalia, det må vi følge de skikkene som praktiseres der. Men i Norge der er alt greit. Må være patriot. 🙂

Må være patriot og stemme Frp?

Anonymkode: c5b77...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må være patriot og stemme Frp?

Anonymkode: c5b77...afd

Ikke Frp!! De bidrar ikke for å stoppe innvandringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (På 10.12.2022 den 22.09):

Det høres slik ut. Det er bare fremmedkulturelle i alle media og reklame. Til og med i reklamer for julen. Må si jeg blir irritert. 

Tilogmed i reklamer om julen ja, og godt er det. Jeg er ikke særlig glad i jula sånn som den er blitt og kunne aldri falt meg inn og representere julen slik den er i Norge. Men jeg vil også ha religion ut av skolen og da, fordi jeg for min del mener religion er noe privat som burde praktiseres bak 4 vegger i samme kategori som sex. Fint at du driver med det, men jeg trenger ikke vite det.

Anonymkode: 3ee4d...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tilogmed i reklamer om julen ja, og godt er det. Jeg er ikke særlig glad i jula sånn som den er blitt og kunne aldri falt meg inn og representere julen slik den er i Norge. Men jeg vil også ha religion ut av skolen og da, fordi jeg for min del mener religion er noe privat som burde praktiseres bak 4 vegger i samme kategori som sex. Fint at du driver med det, men jeg trenger ikke vite det.

Anonymkode: 3ee4d...ad3

Hva er problemet ditt? Hvem har snakket om sex, og muslimer skal få holde på med sin religion`. Mener du det er rett? Nei det er ikke bra i det hele tatt. At du er hedning er ditt problem. Vi andre feirer jula som alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 10.12.2022 den 13.02):

Jeg mener at det har vært mye som har foregått som vi vil bare la passere. Som mye forskjellsbehandling på grunn av hudfarge på flere områder. At hvite mennesker har dominert i film og på reklamer osv. Det er viktig at vi ser det, og at det blir gjort noe med. Dette gjelder jo mye "skjult" eller ting vi ikke alltid har tenkt over. Så er det maktmisbruk på noen felt, og det satte jo blant annet metoo# lys på. Også at kjente og berømte mennesker tror de var fritatt vanlige normer og regler. Det er slike ting. 

Så er det kanselleringer. Jeg tror det er et greit virkemiddel, men som jeg skrev så skal det litt til for at det skal bli iverksatt. Det handler jo om å ta avstand fra oppførsel som går ut over andre. Om de velger å leve et liv i moralsk forfall for å bruke det uttrykket, så er det ingen som skal bry seg med det. Alle skal leve som de vil når det ikke skader andre eller gir farlige og alvorlige konsekvenser for andre. Alt handler jo om medmenneskelighet og at vi skal bli bedre på å se hva som skjer og forhindre det når andre blir betraktet som mindre verdt pga ting de ikke kan noe for. 

Noe av det verste ved  woke-bevegelsen, er at å stille kritiske spørsmål ikke lenger er gangbar metode hvis kilden definerer seg som et offer. Bruken av pressen til forhåndsdømming synes jeg er svært urovekkende i en del tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (1 time siden):

Noe av det verste ved  woke-bevegelsen, er at å stille kritiske spørsmål ikke lenger er gangbar metode hvis kilden definerer seg som et offer. Bruken av pressen til forhåndsdømming synes jeg er svært urovekkende i en del tilfeller. 

Det hadde vært mye bedre om du kom med et eksempel her, for jeg ser ikke hvilke kritiske spørsmål som skal være feil å stille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 timer siden):

Det hadde vært mye bedre om du kom med et eksempel her, for jeg ser ikke hvilke kritiske spørsmål som skal være feil å stille? 

Jeg synes forfatteren som anklager en psykiater for å utnytte sin stilling burde fått mer kritiske spørsmål. Hun omtaler ham konsekvent som psykiateren og skaper et inntrykk av at han var hennes psykiater.

Uansett om det var rett eller galt så burde det kommet frem at hun ikke var hans pasient. Det er en veldig viktig opplysning. Hvordan er det mulig at en journalist ikke får frem det? Hvilke spørsmål har man stilt da? Jeg tipper ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (16 minutter siden):

Jeg synes forfatteren som anklager en psykiater for å utnytte sin stilling burde fått mer kritiske spørsmål. Hun omtaler ham konsekvent som psykiateren og skaper et inntrykk av at han var hennes psykiater.

Uansett om det var rett eller galt så burde det kommet frem at hun ikke var hans pasient. Det er en veldig viktig opplysning. Hvordan er det mulig at en journalist ikke får frem det? Hvilke spørsmål har man stilt da? Jeg tipper ingen.

Det var når hun skrev boken at hun innså det? Jeg skjønner ikke så mye av den saken for å være ærlig? Har ikke lest mye om det, men så langt er jeg jo enig med deg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (30 minutter siden):

Jeg synes forfatteren som anklager en psykiater for å utnytte sin stilling burde fått mer kritiske spørsmål. Hun omtaler ham konsekvent som psykiateren og skaper et inntrykk av at han var hennes psykiater.

Uansett om det var rett eller galt så burde det kommet frem at hun ikke var hans pasient. Det er en veldig viktig opplysning. Hvordan er det mulig at en journalist ikke får frem det? Hvilke spørsmål har man stilt da? Jeg tipper ingen.

Det var den saken jeg også tenkte på. Anki Gerhardsen skriver godt om det her: Historier om upassende sex skyver presseetikken til side (aftenposten.no) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 6.12.2022 den 9.58):

Det er jo ikke diskriminerende å ta avstand fra noen sine holdninger. 

Det er jo ikke snakk om å ta avstand fra, men å faktisk nekte noen å ytre seg. Det er diskriminerende om kun de med "de rette" meningene skal få lov til å uttrykke seg. Og som Grendel skriver, vi har ikke full ytringsfrihet nå heller. Hat-ytringer er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (På 8.12.2022 den 17.45):

Jeg er ikke enig i det, fordi om vi tar avstand til noe andre gjør, så behandler vi dem jo ikke som mindreverdige? 

Problemet er vel kanskje ikke at man tar avstand fra noe andre gjør, men at man tar avstand fra hele personen og sørger for at nettverket rundt denne personen også tar avstand fra personen som helhet, ikke kun personens meninger eller enkelthandlinger. Presset blir også så stort at dersom det viser seg at man har tatt feil av personen, kreves det veldig sterke mennesker for å få snudd denne avstanden. 

Vi har en person i Norge som nettopp har sittet halve livet uskyldig i forvaring på grunn av typisk WOKE-oppførsel i samfunnet. Ingen turte være kritiske fordi da ble man utstøtt. Og når noen journalister omsider turte være kritiske, ble de stoppet av sine ledere. Kritiske stemmer ble utestengt. Hensynet til ofrene var viktigere enn hensynet til en uskyldig mann. De som etterhvert forsto at her var det noe som skurret og som kjempet for å få fram sannheten, ble utstøtt av kollegaer. Hvis vi ikke hadde hatt folk som klarte å stå sterkt imot den kollektive fordømmelsen, hadde fortsatt mannen sittet i forvaring nå. 

I Norge lever vi egentlig med et prinsipp om at det er bedre at 10 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir straffet. Men kanselleringskulturen straffer til og med uten en rettsak først. Det er kun plass til offerets stemme, ikke den påstått skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...