Gå til innhold

Woke-bevegelsen vil gjøre oss til bedre mennesker. Hvorfor så mye latterligjøring og irritasjon?


Kashmir

Anbefalte innlegg

Trine skrev (3 minutter siden):

Problemet er vel kanskje ikke at man tar avstand fra noe andre gjør, men at man tar avstand fra hele personen og sørger for at nettverket rundt denne personen også tar avstand fra personen som helhet, ikke kun personens meninger eller enkelthandlinger. Presset blir også så stort at dersom det viser seg at man har tatt feil av personen, kreves det veldig sterke mennesker for å få snudd denne avstanden. 

Vi har en person i Norge som nettopp har sittet halve livet uskyldig i forvaring på grunn av typisk WOKE-oppførsel i samfunnet. Ingen turte være kritiske fordi da ble man utstøtt. Og når noen journalister omsider turte være kritiske, ble de stoppet av sine ledere. Kritiske stemmer ble utestengt. Hensynet til ofrene var viktigere enn hensynet til en uskyldig mann. De som etterhvert forsto at her var det noe som skurret og som kjempet for å få fram sannheten, ble utstøtt av kollegaer. Hvis vi ikke hadde hatt folk som klarte å stå sterkt imot den kollektive fordømmelsen, hadde fortsatt mannen sittet i forvaring nå. 

I Norge lever vi egentlig med et prinsipp om at det er bedre at 10 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir straffet. Men kanselleringskulturen straffer til og med uten en rettsak først. Det er kun plass til offerets stemme, ikke den påstått skyldige.

Det du skriver her har jo ikke med WOKE å gjøre. Det har med tillit til domstolene og pressen å gjøre. Den kollektive fordømmelsen kom av at vi hadde tillit til nevnte. Det må vi nesten ha. At de gjør slike feil skal ikke vi bebreides for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (6 timer siden):

Det du skriver her har jo ikke med WOKE å gjøre. Det har med tillit til domstolene og pressen å gjøre. Den kollektive fordømmelsen kom av at vi hadde tillit til nevnte. Det må vi nesten ha. At de gjør slike feil skal ikke vi bebreides for. 

Poenget er at ingen turte å være kritiske og de som var kritiske, fikk ikke slippe til. De måtte tåle forakt og hets fra helt vanlige mennesker. Det er akkurat det som skjer med en kanselleringskultur. Ingen tør å være kritiske og de som tør, risikerer å bli utestengt og få livet sitt ødelagt. 

Saken viser hva som skjer når samfunnet styres av følelser framfor fornuft og en ting er i hvert fall sikkert, woke styres av følelser, ikke fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Woke er å tro på sin egen overlegenhet, intellektuelle overlegenhet. Kan man tenke seg noen som er høyere på seg selv enn woke-menigheten. JV eller svært liberalistiske bevegelser kanskje. Men jeg tror woke tar kaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (1 time siden):

Poenget er at ingen turte å være kritiske og de som var kritiske, fikk ikke slippe til. De måtte tåle forakt og hets fra helt vanlige mennesker. Det er akkurat det som skjer med en kanselleringskultur. Ingen tør å være kritiske og de som tør, risikerer å bli utestengt og få livet sitt ødelagt. 

Saken viser hva som skjer når samfunnet styres av følelser framfor fornuft og en ting er i hvert fall sikkert, woke styres av følelser, ikke fornuft.

Det er fordi vanlige folk må stole på domstoler og presse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (4 timer siden):

Det er fordi vanlige folk må stole på domstoler og presse. 

Det finnes veldig gode grunner til å ikke stole alt for mye på pressen, så jeg ville aldri ha skrevet om å stole på "domstoler og presse". Domstolene har innebygget ganske omfattende ordninger som har til hensikt å unngå at folk dømmes feilaktig, dette gjelder for tiden ikke i noen særlig grad i pressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Det finnes veldig gode grunner til å ikke stole alt for mye på pressen, så jeg ville aldri ha skrevet om å stole på "domstoler og presse". Domstolene har innebygget ganske omfattende ordninger som har til hensikt å unngå at folk dømmes feilaktig, dette gjelder for tiden ikke i noen særlig grad i pressen.

Nå er det lett å drive mye research for oss vanlige hvis vi vil, så en eldre journalist sa at vi kan stole mer på dem nå enn for 30 år siden. Jeg mener ikke at vi ikke skal lese med kritisk blikk, men det er der vi får informasjon fra sånn i det daglige. Ihvertfall alle som ikke surfer på nettet etter utdypende og mer informasjon. Det er derfor jeg mener at vi må ta valget å stole på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (20 timer siden):

Det er fordi vanlige folk må stole på domstoler og presse. 

Jeg forstår ikke hva din kommentar har med min kommentar å gjøre, så her må du forklare hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (På 20.12.2022 den 17.16):

Nasjonal front vil gjøre oss til bedre mennesker, hvorfor så mye latterliggjøring og frustrasjon?

Tror du på det selv? Er hvite ubrukelige nå for tiden? Latterliggjøring av folk so ikke tror på globalistene..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
erik123 skrev (1 time siden):

Tror du på det selv? Er hvite ubrukelige nå for tiden? Latterliggjøring av folk so ikke tror på globalistene..... 

du misforstår jeg latterliggjør woke ved å bytte ut woke med noe rasistisk. Rasister ser på seg selv med samme pathos som woke. De tror de er de noble og rettroende. Jeg er ikke woke ei heller rasist keg er som de fleste andre ett sted på skalaen i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

du misforstår jeg latterliggjør woke ved å bytte ut woke med noe rasistisk. Rasister ser på seg selv med samme pathos som woke. De tror de er de noble og rettroende. Jeg er ikke woke ei heller rasist keg er som de fleste andre ett sted på skalaen i mellom.

Det er vel ingen her som er rasist, hva har du det fra? Du må ikke dømme folk du ikke kjenner. 99% ER IKKE RASISTER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2
erik123 skrev (35 minutter siden):

Det er vel ingen her som er rasist, hva har du det fra? Du må ikke dømme folk du ikke kjenner. 99% ER IKKE RASISTER!!!

Nå tolker du som ett troll. Hva i all verden er så vanskelig å forstå??? Har du vondt for å skjønne logikk? Takk for meg i diskusjon med deg. Er du rett navla? Komme med svært fjerne og tullete tolkninger av det jeg skriver. 

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (10 timer siden):

Nå tolker du som ett troll. Hva i all verden er så vanskelig å forstå??? Har du vondt for å skjønne logikk? Takk for meg i diskusjon med deg. Er du rett navla? Komme med svært fjerne og tullete tolkninger av det jeg skriver. 

Hva er det du ikke skjønner? Angriper folkj ved å kalle de troll. Da er du tom for argumenter,. Ta deg en pause, tror du trenger det. Du har ikke spurt om noe som helst så hvor du vil vet nok ingen. God Bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (På 21.12.2022 den 22.47):

Det er vel ingen her som er rasist, hva har du det fra? Du må ikke dømme folk du ikke kjenner. 99% ER IKKE RASISTER!!!

Worriesome Plenty har ikke påstått at noen her er rasist. Du tolker de siste innleggene veldig feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (4 minutter siden):

Worriesome Plenty har ikke påstått at noen her er rasist. Du tolker de siste innleggene veldig feil. 

Det er bra, for her er det ingen rasister. Men mange like ikke woke . Det må være greit. Globalister bør man holde avstand til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wokeness reduserer komplekse sosiale og politiske spørsmål til et enkelt begrep eller en enkel politisk holdning, noe som oversimplifiserer eller forvrenger virkeligheten. Det kan bli brukt til å ekskludere eller stigmatisere mennesker som ikke er enige i visse sosiale og politiske spørsmål, noe som kan føre til splittelse og usolidaritet. Det blir til å fremme bestemte politiske agendaer. Det kan også bli brukt til å angripe eller skamme mennesker som anses for ikke å være tilstrekkelig "woke" eller engasjert i sosiale og politiske spørsmål.

Anonymkode: 64ded...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Wokeness reduserer komplekse sosiale og politiske spørsmål til et enkelt begrep eller en enkel politisk holdning, noe som oversimplifiserer eller forvrenger virkeligheten. Det kan bli brukt til å ekskludere eller stigmatisere mennesker som ikke er enige i visse sosiale og politiske spørsmål, noe som kan føre til splittelse og usolidaritet. Det blir til å fremme bestemte politiske agendaer. Det kan også bli brukt til å angripe eller skamme mennesker som anses for ikke å være tilstrekkelig "woke" eller engasjert i sosiale og politiske spørsmål.

Anonymkode: 64ded...e3d

Hva tenker du på når du skriver "visse sosiale og politiske spørsmål?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...