Gå til innhold

Avhenger det man kaller vrangforestillinger hvilke kultur man er en del av?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

kupton skrev (8 minutter siden):

Poenget var å vurdere sykdomsgrad. Jeg hadde faktisk på samme tid to personer i behandling der begge var opptatt av sorte hull. De var også omtrent like gamle. Den ene satt inne i sokkelleiligheten med fortrekte gardiner hele døgnet. Hun leste alt hun kunne finne på nettet om sorte hull. Det opptok hele hennes tid, Hun hadde ingen jobb, intet sosialt liv og levde av sosialstønad. Den andre var ansatt på universitetet, tok doktorgrad på sorte hull, deltok i akademiske diskusjoner i astrofysikkmiljøet og ble invitert til ulike universiteter i Europa og USA for å holde foredrag og brukte like mye tid på sorte hull som den første.

Eller for å gå til ditt favorittemne: De fleste som tror på en gud har både en forestilling som deles med svært mange, og de aller, aller fleste har ikke en funksjonssvikt pga dette.

En av mine nærmeste er overbevist om at hen er Jesus og at hen bla snart skal ut i verden og frelse syke mennesker ved å ta på dem. Hen har holdt fast på dette i hele sitt voksne liv. Hen har vært i full jobb hele sitt voksne liv og har sgs ikke fravær fra jobben. Hen har også et sosialt liv. For oss rundt er ikke dette friske tanker. Men det plager ingen. 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (1 time siden):

Poenget var å vurdere sykdomsgrad. Jeg hadde faktisk på samme tid to personer i behandling der begge var opptatt av sorte hull. De var også omtrent like gamle. Den ene satt inne i sokkelleiligheten med fortrekte gardiner hele døgnet. Hun leste alt hun kunne finne på nettet om sorte hull. Det opptok hele hennes tid, Hun hadde ingen jobb, intet sosialt liv og levde av sosialstønad. Den andre var ansatt på universitetet, tok doktorgrad på sorte hull, deltok i akademiske diskusjoner i astrofysikkmiljøet og ble invitert til ulike universiteter i Europa og USA for å holde foredrag og brukte like mye tid på sorte hull som den første.

Eller for å gå til ditt favorittemne: De fleste som tror på en gud har både en forestilling som deles med svært mange, og de aller, aller fleste har ikke en funksjonssvikt pga dette.

Ok, takk for svar. Jeg har flere spørsmål men kan ta det senere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...