Gå til innhold

Har det noen gang skjedd et drap på et psykiatrisk sykehus?


Everybody

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (3 minutter siden):

Først så ble hun erklært tilregnelig, og så plutselig nå 5 år senere konkluderer de med at hun er utilregnelig og var psykotisk. Hun eller han er nå derfor på sikkerhetsavdelingen på Dikemark.

Det viser bare hvor lite man kan stole på såkalte psykologer og psykiatere. De tar feil hele tiden og diagnosen de gir baseres ofte på der og da. 

Anonymkode: 6ff64...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (2 timer siden):

Siden både psykoser og psykopati heldigvis er relativt sjelden , er det opplagt at kombinasjonen ikke er "vanlig".

Du har nok en ensidig psykologisk forståelse av psykiske problemer, Psykoser kan oppstå som følge av "feil" i hjernen. Det er ikke mer overraskende at psykopater kan få psykoser enn at de får diabetes, astma eller hjerteinfarkt.

Nå vet jeg at begge deler er relativt sjelden. Heldigvis vil jeg si. At psykopater KAN få psykoser ja. Men de er jo like farlige uten, og når vet man hva hva er hva i et psykopatisk sinn?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en psykosepost og sikkkerhetspost. Er ikke helsepersonell, men dog.. Mitt inntrykk er at media bidrar til at psykose forbindes med vold og drap. Alle de fine og snille menneskene med psykose jeg har møtt og møter er det ingen som forteller om.. og jeg har møtt MANGE.. 

Men jeg må også innrømme at jeg var veldig redd da jeg begynte der, nettop fordi jeg trodde det samme selv - at alle psykotiske var voldelige og i stand til å drepe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber på en psykosepost og sikkkerhetspost. Er ikke helsepersonell, men dog.. Mitt inntrykk er at media bidrar til at psykose forbindes med vold og drap. Alle de fine og snille menneskene med psykose jeg har møtt og møter er det ingen som forteller om.. og jeg har møtt MANGE.. 

Men jeg må også innrømme at jeg var veldig redd da jeg begynte der, nettop fordi jeg trodde det samme selv - at alle psykotiske var voldelige og i stand til å drepe.

Jeg tror ikke det da. Det som er skremmende for mange er at man blir på totalt ulik frekvens. Man snakker både forbi hverandre, og virkelighetsopfatnigen er veldig forskjellig. Det er naturlig å bli redd og skeptisk fra begge sider. Men jeg tror ikke at de fleste tenker at psykotiske er farligere enn andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uff.., hun skrev ganske mye, men nådde ikke helt frem?

Hvordan er det med hun nå?

Anonymkode: 048d3...6e7

Hvem? Hvis du mener hun som drepte en barnevernsansatt på en institusjon så er hun, eller han nå på Dikemark sikkerhet.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (13 timer siden):

Jeg tror ikke det da. Det som er skremmende for mange er at man blir på totalt ulik frekvens. Man snakker både forbi hverandre, og virkelighetsopfatnigen er veldig forskjellig. Det er naturlig å bli redd og skeptisk fra begge sider. Men jeg tror ikke at de fleste tenker at psykotiske er farligere enn andre? 

Jeg håper ikke det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alltid redd for å bli drept om natten da jeg var innlagt, det var ikke lås på døren. Var redd en spesiell person og som sa mye rart, han var på den andre acdelingen med de åpnet døren til den om natten. Nattevaktene ville sosialisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jeg var alltid redd for å bli drept om natten da jeg var innlagt, det var ikke lås på døren. Var redd en spesiell person og som sa mye rart, han var på den andre acdelingen med de åpnet døren til den om natten. Nattevaktene ville sosialisere. 

Fortalte du det til personalet, og tok de hensyn til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (23 minutter siden):

Fortalte du det til personalet, og tok de hensyn til det? 

Ja de sa de fulgte med hele natten, men tror nok de satt og pratet med hverandre og ikke hadde så mye oppmerksomhet på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja de sa de fulgte med hele natten, men tror nok de satt og pratet med hverandre og ikke hadde så mye oppmerksomhet på det. 

Trist at du opplevde det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, stjernestøv said:

Jeg var alltid redd for å bli drept om natten da jeg var innlagt, det var ikke lås på døren. Var redd en spesiell person og som sa mye rart, han var på den andre acdelingen med de åpnet døren til den om natten. Nattevaktene ville sosialisere. 

Jeg var ikke redd for å bli drept, men ved flere anledninger var det menn som truet om å komme inn på rommet mitt om natten og voldta meg eller lignende så kjenner litt følelsen. Måtte sitte noen omtrent utenfor rommet mitt hele natten.

Anonymkode: 55297...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg var ikke redd for å bli drept, men ved flere anledninger var det menn som truet om å komme inn på rommet mitt om natten og voldta meg eller lignende så kjenner litt følelsen. Måtte sitte noen omtrent utenfor rommet mitt hele natten.

Anonymkode: 55297...574

Uff det var jo skummelt da 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var ikke redd for å bli drept, men ved flere anledninger var det menn som truet om å komme inn på rommet mitt om natten og voldta meg eller lignende så kjenner litt følelsen. Måtte sitte noen omtrent utenfor rommet mitt hele natten.

Anonymkode: 55297...574

Det verste er at man har jo ingen steder å gjemme seg eller flykte når man er innelåst. 

Anonymkode: 6ff64...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...