Gå til innhold

Jula er den vondeste tida på året.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vondt å sitte alene hele jula. Gjør det resten av året også, men det er ekstra vondt i jula. Jeg har ingen jobb, ingen egen familie, ingen venner og er ufør. Nå er jeg 41 år. Jeg ser foreldre på min alder som leker med barna i parken. Hvis jeg hadde hatt en dame og et barn, kunne jeg også tatt de med på ulike ting og blitt kjent med andre foreldre, men siden jeg er singel og barnløs, havner jeg utenfor. Hva om ti år? Hva om jeg ikke har min egen familie da? Da har jeg ikke mamma her lengre heller.

Det er ikke det jeg vil ende opp som, en 50-åring som ikke har noen.

Jeg forventer ikke svar. Folk på dette forumet hater autister og ønsker dem dit peppern gror. 

Anonymkode: 4ed5c...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vondt å sitte alene hele jula. Gjør det resten av året også, men det er ekstra vondt i jula. Jeg har ingen jobb, ingen egen familie, ingen venner og er ufør. Nå er jeg 41 år. Jeg ser foreldre på min alder som leker med barna i parken. Hvis jeg hadde hatt en dame og et barn, kunne jeg også tatt de med på ulike ting og blitt kjent med andre foreldre, men siden jeg er singel og barnløs, havner jeg utenfor. Hva om ti år? Hva om jeg ikke har min egen familie da? Da har jeg ikke mamma her lengre heller.

Det er ikke det jeg vil ende opp som, en 50-åring som ikke har noen.

Jeg forventer ikke svar. Folk på dette forumet hater autister og ønsker dem dit peppern gror. 

Anonymkode: 4ed5c...450

Hva var poenget med den siste påstanden din? Kanskje, bare kanskje du ikke skal være så forutinntatt, og at akkurat det kan ødelegge litt for deg hvis du har lyst til å faktisk bli kjent med noen? 

Alle skjønner og mange vet at det er trist og vanskelig å være ufrivillig alene. Men det er ikke alltid så lett å bli kjent om man har familie heller. Det er jo ikke sånn at hvis folk har noe felles, som fks barn, så blir man garantert  kjent og blir venner med andre foreldre. Men klart, det er jo lettere å ha noen enn ingen. 

Håper du får ønsket ditt oppfylt ihvertfall, men prøv å være litt mer positiv til andre? Jeg er jo "en av folk her" og har aldri hatet autister. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv autist og opplever ikke at folk her inne hater autister. Det de hater er mennesker som åpenlyst trollet og lagde en milion tråder med *du er ikke ekte autist fordi kan X og Y!*

For å svare på innlegget ditt så er det ikke så mye du kan gjøre med det. Jeg er selv i en slik situasjon at jeg for hvert år gruer meg mer og mer fordi familiens generasjoner over meg har dødd en etter en og jeg selv sliter i relasjoner og er uten jobb. Jeg ser også på søsken og søskenbarn som er normaltfungerende i arbeid med partner og barn, og da er det ekstra vondt å kjenne på utenforskapet man føler i kroppen. Jeg er invitert i et juleselskap i overmorgen men ønsker egentlig ikke å gå da jeg ikke har noe liv å snakke om. Jeg føler meg som en taper.

Man må bare holde ut, og tenke på at det er heldigvis ikke like ille hele året som det er i jula. Nå vet jeg ikke om du har hatt kjærester tidligere eller om du sliter så mye at det ikke er en reel mulighet for deg, men om det er det sistnevnte så må du prøve å fylle tiden din med noe annet meningsfullt. 

Det er lov å kjenne på ensomheten og utenforskapet, og det er ganske normalt for oss som er litt utenfor samfunnet å få det forsterket i disse juletidene. Jeg teller i hvert fall ned dagene til året er omme.

Anonymkode: 532bb...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Hva var poenget med den siste påstanden din?

Mange som mener autister bør bruke andre forum . Får til og med likes av en visse kupton. Underforumet her er sikkert blokkert av de fleste så de slipper å forholde seg til oss.

En til:

 Og nok en. Finnes mange sånne.

 

Anonymkode: 4ed5c...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mange som mener autister bør bruke andre forum . Får til og med likes av en visse kupton. Underforumet her er sikkert blokkert av de fleste så de slipper å forholde seg til oss.

En til:

 Og nok en. Finnes mange sånne.

 

Anonymkode: 4ed5c...450

Dette her kom av at det var flere med autisme som oppførte seg dårlig mot andre på forumet og som spammet ned forumet. Ikke fordi de var (jeg har også den diagnosen) autister i seg selv. Dessuten så mener jeg å huske at det var flere av de med autisme selv som syntes det var en god idé med et eget underforum. Dog synes jeg i ettertid at det kanskje var en dårlig idé. Det var ment for å gi en plass hvor man kunne utveksle erfaringer i fred og ro, men ble egentlig noe ekskluderende. Så jeg personlig synes det skal endres på igjen. 

Når det er sagt så vil du sannsynligvis få flere svar hvis du ikke avslutter et sårt og ærlig innlegg med at du får vel ikke svar fordi folk på DOL hater slike som deg. 

Jeg har absolutt ingen grunn til å hate deg. Du skriver som AB så jeg vet ikke om du er ut av de på forumet som misliker meg, men det får så være i så fall. Jeg skjønner godt at julen er veldig tung for deg. Det jeg lurer på er om du gjør noe for å møte en dame? Jeg er også ensom, men jeg tørr jo ikke å gjøre noe for å møte noen mann fordi jeg er redd for å vise den jeg er og redd for å ha sex. Så det sier seg selv at når jeg ikke våger å ta sjansen på avvisning blant annet så blir jeg værende alene. Men jeg har mer familie enn deg og en venn her i byen og to venner i utland/annen by. 

Og igjen så er det slik at det er ingen som hater deg på bakgrunn av at du har autisme. Det er hvordan man oppfører seg som avgjør. Og dessverre var det mange med autisme som ødela forumet en periode og da ble det sånn. De skyldte også selv på egen autisme for sin egen oppførsel. De kunne jo ikke endre seg for de hadde autisme. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er vondt å sitte alene hele jula. Gjør det resten av året også, men det er ekstra vondt i jula. Jeg har ingen jobb, ingen egen familie, ingen venner og er ufør. Nå er jeg 41 år. Jeg ser foreldre på min alder som leker med barna i parken. Hvis jeg hadde hatt en dame og et barn, kunne jeg også tatt de med på ulike ting og blitt kjent med andre foreldre, men siden jeg er singel og barnløs, havner jeg utenfor. Hva om ti år? Hva om jeg ikke har min egen familie da? Da har jeg ikke mamma her lengre heller.

Det er ikke det jeg vil ende opp som, en 50-åring som ikke har noen.

Jeg forventer ikke svar. Folk på dette forumet hater autister og ønsker dem dit peppern gror. 

Anonymkode: 4ed5c...450

Ensomhet kan ofte bli mer overveldende når samfunnet rundt fokuserer veldig på hygge og fellesskap.  Jeg synes det er lett å forstå at det er sårt å observere andres fellesskap utenifra. 

Jeg tror ikke folk på dette forumet hater autister, men det blir ikke alltid vist særlig stor forståelse eller empati heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i deg ts. Jeg har heller ingenting av det du nevner, og det er den vondeste følelsen den å se hvor mye asperger har hindret en. Man klarer ikke de tingene andre får til så lett. Det er vondt

Anonymkode: 5c489...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 timer siden):

Ensomhet kan ofte bli mer overveldende når samfunnet rundt fokuserer veldig på hygge og fellesskap.  Jeg synes det er lett å forstå at det er sårt å observere andres fellesskap utenifra. 

Jeg tror ikke folk på dette forumet hater autister, men det blir ikke alltid vist særlig stor forståelse eller empati heller. 

Jeg misliker ikke autister på generelt grunnlag. Men jeg misliker autister som oppfører seg dårlig. Jeg kommer aldri til å ha forståelse for dårlig oppførsel på grunn av en diagnose, det blir som å si at det er forståelig at en med dyssosial pf er voldelig og skader andre. Oppførsel kan man uansett lære seg. 

Jeg kjenner autister som oppfører seg bra, og som oppfører seg dårlig. Førstnevnte liker jeg og sistnevnte liker jeg ikke. Jeg har en følelse av at enkelte autister er forbanna for at samfunnet ikke aksepterer dem på deres vilkår uten at de trenger å ta grep selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det at man feiler i å oppnå kontakt er vel en del av autismen?

De som er her er ekstra vanskelige å bli kjent med grunnet anonymfunksjonen. Hvordan skal man vite hvem som er hvem? Det går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Det at man feiler i å oppnå kontakt er vel en del av autismen?

De som er her er ekstra vanskelige å bli kjent med grunnet anonymfunksjonen. Hvordan skal man vite hvem som er hvem? Det går ikke.

Det er vel få som er her inne for å få venner, tror jeg

Men ja det er en del av autisme

Anonymkode: 5c489...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er vel få som er her inne for å få venner, tror jeg

Men ja det er en del av autisme

Anonymkode: 5c489...eda

Det er jo ett sosialt medium. Det gir jo ett felleskap. Med mindre man alltid er anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...