Gå til innhold

Frelsesarmeen og de skeive


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
knas skrev (2 minutter siden):

Jeg er så lei denne altoppslukende selvopptattheten. Det finnes iblant viktigere ting enn at skeive får være med øverst i Frelsesarmeen. 

Selvopptatt? Jeg er ikke skeiv og ville aldri vært med i en kristen organisasjon om jeg fikk betalt for det. Skivebom😷

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (18 minutter siden):

Mener du at de skeive legger premisser for aktivitet rundt seg?  Jeg gir også til Frelsesarmeen fordi de gjør mye for de svake i samfunnet.  Min erfaring er at mange er så overstrømmende positive overfor de skeive at det blir kunstig.  Jeg har en datter som har kone og to barn uten far.  De som forteller meg at dette er helt problemfritt og at jeg hadde fordommer da jeg ikke syntes dette var helt lett i begynnelsen, de er helt ute på viddene.

Kan det ha med miljø og bosted å gjøre? At det kanskje ikke skaper særlig med reaksjoner i større byer hvor det er vanlig med større toleranse fordi det er større mangfold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Selvopptatt? Jeg er ikke skeiv og ville aldri vært med i en kristen organisasjon om jeg fikk betalt for det. Skivebom😷

Jeg mener selvopptattheten til skeive organisasjoner. Jeg er verken skeiv eller kristen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Kan det ha med miljø og bosted å gjøre? At det kanskje ikke skaper særlig med reaksjoner i større byer hvor det er vanlig med større toleranse fordi det er større mangfold? 

Nei det har så absolutt ikke med størrelse på byer/steder å gjøre, men det er mange som innbiller seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (1 minutt siden):

Jeg mener selvopptattheten til skeive organisasjoner. Jeg er verken skeiv eller kristen selv. 

Det er ikke akkurat selvopptatt å forvente at man blir behandlet som andre. Å bli diskriminert eller ignorert pga legning er ikke greit, og det er heller ikke greit å kalle det selvopptatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (Akkurat nå):

Nei det har så absolutt ikke med størrelse på byer/steder å gjøre, men det er mange som innbiller seg det.

Datteren min var også i et forhold med ei jente med barn. Jeg hørte aldri ett eneste ord om det. Men det er jo mulig folk snakket, men ingen av oss merket det. Jo, forresten! Det var ei kristen venninne som reagerte. Ikke fordømmende, men stilte spørsmål ved om det var riktig for barnet, og om lesbiske forhold kanskje var en fase. Jeg glemte henne, men vi hadde ikke så mye kontakt pga avstand på den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det er ikke akkurat selvopptatt å forvente at man blir behandlet som andre. Å bli diskriminert eller ignorert pga legning er ikke greit, og det er heller ikke greit å kalle det selvopptatt. 

Det gjelder å være litt rundt i kantene iblant. Frelsesarmeen gjør så mye bra ellers at det overser jeg lett, selv om jeg i utgangspunktet synes man ikke bør bli diskriminert pga legning. Som sagt: noen ganger finnes det viktigere ting. Jeg synes det er mye viktigere å støtte  en organisasjon som hjelper de som er i nød, enn å boikotte fordi noen homofil ikke får gjøre en gjerning der. Så kan man håpe at de på sikt kanskje endre sin praksis på området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
knas skrev (8 minutter siden):

Jeg mener selvopptattheten til skeive organisasjoner. Jeg er verken skeiv eller kristen selv. 

Jeg ville vært forbannet om min legning hindret meg fra å være med på ting. Nå er ikke det noe problem for meg ettersom jeg har majoritetens legning. Men jeg kan ha sympati for som blir frydt ut fra steinaldergudrns religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

Jeg ville vært forbannet om min legning hindret meg fra å være med på ting. Nå er ikke det noe problem for meg ettersom jeg har majoritetens legning. Men jeg kan ha sympati for som blir frydt ut fra steinaldergudrns religioner.

Ja, jeg ser den. Det er greit. Og jeg sier ikke jeg har den ene rett meningen på dette heller. Men det er slik jeg ville gjort det. Respekterer at du har et annet syn på det. Nå er det natta her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Datteren min var også i et forhold med ei jente med barn. Jeg hørte aldri ett eneste ord om det. Men det er jo mulig folk snakket, men ingen av oss merket det. Jo, forresten! Det var ei kristen venninne som reagerte. Ikke fordømmende, men stilte spørsmål ved om det var riktig for barnet, og om lesbiske forhold kanskje var en fase. Jeg glemte henne, men vi hadde ikke så mye kontakt pga avstand på den tiden. 

Jeg hører ikke noe om det på byen.  Bor ikke samme sted som dem.  Jeg holder det ikke hemmelig og reaksjonene er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...